ΑθλητικάΕκδηλώσειςΚαστοριάΝεστόριο

Την Κυριακή οι αγώνες τρεξίματος στον Γράμμο (πρόγραμμα – διαδρομές)

Grammos Alpine Skyrace Marathon 43 km 2.500+ | Grammos Alpine Half Marathon 23 km 1.570+

Τεχνική περιγραφή των αγώνων – Σταθμοί – ανεφοδιασμός
Grammos Alpine Skyrace Marathon 43 km 2.500+
Ένας δύσκολος αγώνας σε μια απαιτητική διαδρομή.
Η εκκίνηση δίνεται στις 08.30΄στην πλατεία του χωριού Γράμμος – Γράμουστα στα 1.380 μ. και ο τερματισμός πάλι εκεί.
Ακολουθούμε τον χωματόδρομο προς την έξοδο του χωριού για 600 μέτρα στρίβουμε αριστερά κι ακολουθούμε πάλι χωματόδρομο για 100 μέτρα που μας οδηγεί στο μονοπάτι πλάι στην κοίτη του ποταμού.
Υπάρχουν ασπροκόκκινες κορδέλες και η σήμανση του αγώνα, λευκός μεγάλος κύκλος που περιέχει κόκκινο σημείο στην μέση.
Διασχίζουμε την κοίτη που μας βγάζει στην απέναντι πλευρά και ξεκινούμε την ανάβαση ακολουθώντας το μονοπάτι για 2,4 χλμ , όπου στρίβουμε δεξιά, ανεβαίνουμε 200 μέτρα στο «Κοτρώνι» τον βράχο φύλακα πριν το Γκούμπελ, στα 1.640 μ. υπάρχει το τριγωνομετρικό και check point.
Κατηφορίζουμε το «Κοτρώνι» και συνεχίζουμε απέναντι στα λιβάδια τώρα πια που θα μας βγάλουν σε υψόμετρο 1.800 μέτρα στο 4ο χλμ όπου και ο
1ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου χωματόδρομος πριν το Γκούμπελ
Ανεφοδιασμός : νερό, μπανάνα, φυστίκια, σοκολατάκι
Στο 5ο χιλιόμετρο συνεχίζοντας αφήνουμε τα λιβάδια και μέσα από μεγάλους βράχους και πέτρες φτάνουμε στην βάση του Γκούμπελ.
Μπαίνουμε στην ζώνη των 2.000 μ. υψόμετρο που θα μείνουμε για πολλά ακόμα χιλιόμετρα.
Ακολουθούμε την σήμανση στους βράχους και τις πέτρες σε ένα όχι και τόσο ευδιάκριτο μονοπάτι.
Δύσκολη με μεγάλη κλίση ανάβαση 1.000 μέτρων, με τεχνικά περάσματα, 200 μέτρα υψομετρικά μέχρι την κορυφή Γκούμπελ στα 2.200 μ.
Σε αυτό το κομμάτι της κορυφογραμμής έως την δρακόλιμνη Γκιστόβα σε υψόμετρο 2.350 μ. στο 13ο χλμ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.
Το πεδίο γίνεται δύσκολο σε κάποιον που τρέχει καθότι τα ψηλά μερικές φορές χορτάρια κρύβουν παγίδες, κινδύνους που δεν περιμένεις να συναντήσεις βλέποντάς τα.
Δεν είναι πάντα ομαλό κι επίπεδο το χορτάρι.
Επίσης παρ όλο που υπάρχει ίχνος στην μεγαλύτερη διάρκεια του μονοπατιού καθώς και σήμανση σε πέτρες όπου υπήρχαν και κορδέλες, χρειάζεται να είναι αυξημένη η προσοχή για να τα ακολουθήσουμε.
2ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στην Δρακόλιμνη Γκιστόβα, 2.350 μ. υψόμετρο στο 13ο χλμ.
Κοινός με αυτόν του μικρού αγώνα των 23 km
Ανεφοδιασμός: Νερό, κόκα κόλα, ισοτονικό, μπανάνα, φυστίκια, πατατάκια, σοκολατάκια.
Στην λίμνη συνεχίζουμε τρέχοντας κάνοντας περιστροφή της λίμνης για να φτάσουμε στον σταθμό ελέγχου.
Από εδώ συνεχίζουμε να ακολουθούμε την κορυφογραμμή που διαμέσου μιας τραβέρσας οδηγεί στο μονοπάτι της κορυφή 2.520 μ. «Τσούκα Πέτσικ». Είμαστε στο 15,5 χλμ κι έχουμε δοκιμαστεί για δεύτερη φορά σε μία μεγάλης κλίσης ανάβαση, με τεχνικά περάσματα, από την βορεινή πλευρά, πριν φτάσουμε να πατήσουμε την θρυλική κορυφή του Γράμμου.
Κατηφορίζουμε νότια, από την αντίθετη πλευρά. Ιδιαίτερη προσοχή στις πέτρες και τα χαλίκια που υπάρχουν μέσα στο μονοπάτι.
Παρακάμπτοντας μία δύσβατη κόψη ακολουθούμε το μονοπάτι που κατηφορίζει δεξιά για να βρεθεί εκ νέου στην κορυφογραμμή και στον
3ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στο 19ο χλμ 2.330 μ.
Διάσελο και κοινός σταθμός με τον αγώνα των 23 km
Ανεφοδιασμός: Νερό, πατατάκια, σοκολατάκια
Από αυτό το σημείο έως την βάση, το διάσελο της Κιάφας όπου και ο
4ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στο 23ο χλμ στα 2.100 μ.
το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο.
Τρίτη δύσκολη ανάβαση 250 μέτρων με τεχνικά περάσματα, για να φτάσουμε στην Κιάφα στα 2.375 μ. υψόμετρο.
Από εδώ και πάλι κατηφορίζουμε για 5χλμ ακολουθώντας την κορυφογραμμή σε ένα όχι πάντα εμφανές μονοπάτι, ιδιαίτερη προσοχή το πέρασμα από τα βράχια κατηφορίζοντας για να μην γλιστρήσουμε, για να φτάσουμε στον χωματόδρομο που οδηγεί από το χωριό Γράμμος στην Αετομηλίτσα. Εκεί και ο
5ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στο 28ο χλμ στα 1.800 μέτρα.
Εδώ είναι και κόφτης του αγώνα, στις 7 ώρες για να συνεχίσουν όσοι περάσουν κάτω από το όριο που ορίζεται στο υπόλοιπο της
διαδρομής.
Απέναντι συνεχίζουμε κινούμενοι προς τη νότια βάση του Σούφλικα.
Αλλάζουμε κατεύθυνση περνώντας από την βάση του και φτάνουμε μετά από 5 χλμ στην βορεινή πλευρά, στο διάσελο, στο 33ο χλμ στα 2020 μ. υψόμετρο που θα μας γυρίσει ανατολικά, από την άλλη πλευρά, κάνοντας μία υπέροχη κατάβαση μέσα σε δάσος πεύκου και οξυάς για να φτάσουμε μετά από 5 χλμ στο Λιανοτόπι.
6ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στο 38ο χλμ στα 1.250 μ. Λιανοτόπι.
Ανεφοδιασμός: Νερό, μπανάνα, φυστίκια, σοκολατάκια
Μπαίνουμε στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής.
Την βλαχόστρατα.
Έχουμε 2 χλμ ανηφόρα 1.400 μ. υψόμετρο το ψηλότερο σημείο που θα περάσουμε, βρισκόμαστε στο 40ο χιλιόμετρο και βγαίνουμε από την άλλη πλευρά που οδηγεί μετά από 3 χλμ στο χωριό Γράμμος και το τέλος της διαδρομής.
Grammos Alpine Half Marathon 23 km 1.570 D+
Δύσκολος, απαιτητικός
Η εκκίνηση δίνεται 10.30΄το πρωί, στην πλατεία του χωριού Γράμμος – Γράμουστα στα 1.380 μ. και ο τερματισμός πάλι εκεί.
Ξεκινά από την πλατεία και δίπλα από την ταβέρνα ανηφορίζει στον τσιμεντόδρομο. Η σήμανση ξεκινά στα πρώτα εκατό μέτρα.
Γυρίζουμε αριστερά ακολουθώντας την σήμανση που θα μας βγάλει στον χωματόδρομο για 1.650 μέτρα σε ανηφόρα με αρκετή κλίση.
Για να συναντήσουμε τον κάθετο χωματόδρομο όπου και ο
1ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου
Ανεφοδιασμός: Νερό, μπανάνα, φυστίκια, σοκολατάκια
Απέναντι ακριβώς είναι και το μονοπάτι που μας ανεβάζει, μέσα από ρέματα που θέλουν προσοχή να μην γλιστρήσουμε και απολαυστικά λιβάδια ψηλά στην λίμνη όπου και ο
Κοινός με αυτόν του μαραθωνίου αγώνα των 43 km
Από εδώ συνεχίζουμε να ακολουθούμε την κορυφογραμμή που διαμέσου μιας τραβέρσας οδηγεί στο μονοπάτι της κορυφής 2.520 μ. «Τσούκα Πέτσικ».
Είμαστε στο 9ο χλμ κι έχουμε δοκιμαστεί για δεύτερη φορά σε μία μεγάλης κλίσης ανάβαση, με τεχνικά περάσματα αυτή την φορά, από την βορεινή πλευρά, πριν φτάσουμε να πατήσουμε την θρυλική κορυφή του Γράμμου.
Κατηφορίζουμε νότια, από την αντίθετη πλευρά.
Ιδιαίτερη προσοχή στις πέτρες και τα χαλίκια που υπάρχουν μέσα στο μονοπάτι.
3ος σταθμός τροφοδοσίας και ελέγχου στο 12,5 χλμ 2.330 μ.
Διάσελο και κοινός σταθμός με τον μαραθώνιο αγώνα των 43 km
Ανεφοδιασμός: Νερό, πατατάκια, σοκολατάκια, κόκα κόλα, ισοτονικό, μπανάνα.
Από εδώ ακολουθούμε το κοφτό μονοπάτι που κατεβάζει στην βάση του βουνού, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις σάρες, για να μας γυρίσει πάλι προς τα επάνω να συναντήσουμε το μονοπάτι για την λίμνη Γκιστόβα όπου φτάνουμε μετά από 4 χιλιόμετρα και κατηφορίζουμε αντίστροφα την διαδρομή για 6,5 χλμ για να φτάσουμε στο χωριό και τον τερματισμό.
Όλοι χρειάζεται υποχρεωτικά να έχουν:
Μπαστούνια, σκούφο, αντιανεμικό – αδιάβροχο, γάντια, μικρό φαρμακείο με αλουμινοκουβέρτα μπάρες ή τζελ της προτίμησής τους