Το φράγμα των 300.000 έσπασαν οι εντολές για διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος από την αρχή του 2022, με τον πρόεδρο της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, Κώστα Μανιάτη να κάνει λόγο στο ThessToday.gr για ένα «κύμα» απλήρωτων λογαριασμών από την πλευρά των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν αυτοί που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα ποσά.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΪΝΑ
Με τους λογαριασμούς ρεύματος να παραμένουν φουσκωμένοι, παρά τις κρατικές επιδοτήσεις, η δυσκολία αποπληρωμής αγγίζει πλέον όλους τους καταναλωτές και οι ανησυχίες κορυφώνονται, καθώς είναι ξεκάθαρο πως από τους πρώτους μήνες του 2022, έχουν εξαντληθεί οι αντοχές των νοικοκυριών, και αναζητούν ένα «φως στο τούνελ». «Ο κόσμος δεν θα αντέξει να συνεχίσει να πληρώνει το ρεύμα σε αυτές τις υψηλές τιμές και ήδη δεν ξέρει από που αλλού να κόψει για να καταφέρει να ανταπεξέλθει. Έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας» ανέφερε ακόμη ο κ. Μανιάτης, με τον ίδιο να προσθέτει πως «εμείς από την πλευρά μας δεν γνωρίζουμε εάν κάποιο νοικοκυριό είναι ευάλωτο, το μόνο που γνωρίζουμε είναι οι εντολές που παίρνουμε από τους παρόχους».
«Φωτιά» έχουν πάρει οι διακανονισμοί
Οι διακανονισμοί έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι, με το ποσοστό να αυξάνεται συνεχώς από τις αρχές του έτους, μέχρι κι από μέρα σε μέρα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες είναι αυτές που το προτείνουν στους πελάτες προκειμένου να τους διευκολύνουν στην αποπληρωμή. «Φέτος έχουμε πολλούς διακανονισμούς σχετικά με άλλες χρονιές. Με το παραμικρό οι καταναλωτές οδηγούνται σε διακανονισμό για να καταφέρουν να δώσουν έστω και λίγα χρήματα, αλλά αυτό κάποια στιγμή θα συσσωρευτεί. Μέχρι που θα πάει αυτό; Δεν είναι μόνο τα χρέη της ενέργειας. Οι πολίτες ζορίζονται από κάθε πλευρά».
Από τις εντολές για διακοπή ρεύματος φαίνεται να μην γλυτώνουν ούτε να ευάλωτα νοικοκυριά, καθώς εξαιρούνται μόνο αυτά όπου υπάρχει θέμα υγείας κι κάποιος υποστηρίζεται από τεχνητή παροχής οξυγόνου. «Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να έχουν καταθέσει στον ΔΕΔΔΗΕ πως πρόκειται για αυτή την περίπτωση, διαφορετικά θα έχουν την ίδια κατάληξη με τους υπόλοιπους. Εμείς δεν γνωρίζουμε σε ποιους κάνουμε διακοπή, απλώς λαμβάνουμε την εντολή διακοπής και πηγαίνουμε. Παρόλα αυτά πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε τέτοια περιστατικά».
Από την άλλη, όπως τονίζει ο κ. Μανιάτης, πολλοί καταναλωτές δεν ανοίγουν πλέον την πόρτα στους τεχνικούς ώστε να μην προχωρήσουν σε διακοπή ρεύματος, με αποτέλεσμα ένα 30% αυτών, να μένει πίσω. «Δεν μπορούμε να εκτελέσουμε κάποιες διακοπές γιατί δεν μας ανοίγουν όταν χτυπάμε το κουδούνι. Σε πολλές περιπτώσεις φτάνουμε στον δικαστικό κλητήρα καθώς είναι υποχρεωμένοι οι πολίτες να ανταποκρίνονται. Ο χώρος που βρίσκονται τα ρολόγια ανήκουν στον ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουμε άλλη επιλογή πέρα από το να το αναφέρουμε. Είναι ένα σύνθετο παζλ και έχουμε να αντιμετωπίσουμε πάρα πολλά κι εμείς οι τεχνικοί».