Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η προκήρυξη 2Γ/2022 του πρώτου πανελλαδικού γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που εισάγει πολλές καινοτομίες και μέσω του οποίου θα καλυφθούν οι μόνιμες θέσεις πτυχιούχων στο Δημόσιο για μία διετία. Ο διαγωνισμός αναμένεται να διεξαχθεί τον Μάρτιο του 2023
- Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής αρχίζει την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, στις 08:00 και λήγει την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου, στις 14:00.
Στις αιτήσεις οι υποψήφιοι δηλώνουν μόνο τον κλάδο – ειδικότητα που υπάγονται καθώς και τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα τους.
Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΤΕΙ (κατηγορίες εκπαίδευσης ΠΕ και ΤΕ αντίστοιχα), ανεξαρτήτου ειδικότητος. Στην πρόσκληση για πρώτη φορά δεν θα αναφέρεται αριθμός θέσεων προς πλήρωση, ούτε φορείς που ζητούν προσωπικό.
Τα στάδια του διαγωνισμού
Στην δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται ο γλωσσικός και αριθμητικός συλλογισμός, οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία. Οι συντελεστές βαρύτητας είναι 50% για τις ερωτήσεις γνώσεων και 50% για την εργασιακή αποτελεσματικότητα. Επιτυχόντες θα είναι όσοι πιάσουν την βάση σε κάθε μάθημα και συνολικά. Αυτοί θα αποτελέσουν τη λεγόμενη «δεξαμενή» επιτυχόντων που μετέχουν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας. Σε αυτό το στάδιο, αφού θα έχει προηγηθεί η έκδοση των πινάκων βαθμολογίας ανά κλάδο/ειδικότητα, εκδίδεται προκήρυξη πλήρωσης θέσεων σε φορείς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Οι επιτυχόντες καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής δηλώνοντας προτιμήσεις θέσεων καθώς και προσόντα/κριτήρια/ιδιότητες.
Οι προσλήψεις ανά φορέα θα γίνονται με σειρά προτεραιότητας με βάση την βαθμολογία των εξετάσεων, στην οποία θα προσμετρώνται επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.λπ.) και η εντοπιότητα.
Μέσω αυτού του διαγωνισμού θα καλυφθούν οι ανάγκες του Δημοσίου για τις εναπομείνασες προσλήψεις του 2022 καθώς και αυτές του 2023, πάντα των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ. Αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν λάβουν μέρος στον διαγωνισμό ή δεν καταφέρουν να περάσουν στο δεύτερο στάδιο δεν θα έχουν άλλη ευκαιρία διορισμού τουλάχιστον μέχρι τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί δύο χρόνια μετά και αφού θα έχουν απορροφηθεί όλοι οι επιτυχόντες του πρώτου. Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη οι επιτυχόντες θα βρίσκονται στην υπηρεσία τους το αργότερο επτά μήνες μετά τις εξετάσεις.
Σε ότι αφορά στους υποψηφίους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), παρότι η σχετική νομοθεσία προβλέπει συμμετοχή και αυτής της κατηγορίας εκπαίδευσης στον γραπτό διαγωνισμό, τελικά θα συνεχίσουν προς το παρόν να προσλαμβάνονται όπως και σήμερα, δηλαδή μέσω προκηρύξεων με σειρά προτεραιότητας, βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων, όπως ισχύει και για την βαθμίδα Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ).
Πρόεδρος ΑΣΕΠ: Τέσσερις οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στον γραπτό διαγωνισμό
Τέσσερις είναι οι «προϋποθέσεις» για τη συμμετοχή στο γραπτό διαγωνισμό που θέτει για τους υποψηφίους, ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, κ. Θάνος Παπαϊωάννου. Όπως τονίζει στη σχετική ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, «όλα αυτά δεν τα γράφω απλώς ως Πρόεδρος του ΑΣΕΠ αλλά και ως πατέρας δύο παιδιών που είναι νεοεισερχόμενα στην αγορά εργασίας».
Ολόκληρη η ανάρτηση:
«Δεν πρόλαβε να φύγει για το Τυπογραφείο η προκήρυξη για τον γραπτό διαγωνισμό και άρχισαν οι εντυπωσιακοί τίτλοι που έχουν ως αποτέλεσμα -άλλοι ηθελημένα άλλοι όχι- να προσελκυσθούν υποψήφιοι είτε σε φροντιστήρια είτε σε γραφεία που θα αναλάβουν τη σύνταξη των αιτήσεων.
Καλώ όσους αναρωτιούνται εάν θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό να σκεφτούν:
α) Εάν η εργασία στο Δημόσιο είναι πράγματι αυτό που θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Δεδομένου ότι οι εισαγωγικοί μισθοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί (1 στους 3 διοριστέους δεν αναλαμβάνει όταν πληροφορείται τον μισθό που είναι 739 ευρώ για ΠΕ και 700 για ΤΕ), η απασχόληση στο Δημόσιο είναι προσφορά στην κοινωνία και όχι λύση του βιοποριστικού προβλήματος ενός πολίτη. Πολλά ενδιαφέροντα πράγματα μπορεί κανείς να κάνει ως δημόσιος υπάλληλος φτάνει να του αρέσει το αντικείμενο. Εάν δει την εργασία στο Δημόσιο ως ένα απλό “βόλεμα” θα δυστυχήσει και αυτός και οι δικοί του.
β) Να κάνουν αυτό που οι ίδιοι θέλουν και όχι αυτό που οι γονείς τους θέλουν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι αιτήσεις συμπληρώνονται από τους γονείς.
γ) Να δουν την εξεταστέα ύλη και να αναλογισθούν εάν μπορούν να ανταπεξέλθουν. Η ύλη θα είναι και πρέπει να είναι απαιτητική. Θα είναι κρίμα να δηλώσετε συμμετοχή χωρίς πολλή σκέψη και τελικά να μην προσέλθετε αναλογιζόμενοι τη δυσκολία του εγχειρήματος. Στον διαγωνισμό για την ΑΑΔΕ δήλωσαν 25.000 υποψήφιοι και προσήλθαν 11.000. Η ελληνική κοινωνία όμως -μέσω του Κράτους- πλήρωσε για διαγωνισμό 25.000 υποψηφίων.
δ) Άνθρωποι που έχουν τάξει στη ζωή τους να ασκήσουν λειτουργήματα όπως εκπαιδευτικοί ή νοσηλευτές να μην παρασυρθούν από τις Σειρήνες μιας διοικητικής θέσης στο Δημόσιο. Ο δάσκαλος και ο νοσοκόμος δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνουν γραφειοκράτες. Εκδίδονται και θα εκδοθούν προκηρύξεις γι΄ αυτούς, άσχετες με τον γραπτό διαγωνισμό, και εκεί θα πρέπει να δοκιμάσουν να υλοποιήσουν τα όνειρα μιας ζωής.
Εν κατακλείδι: κλείστε τα αυτιά σας στις υπερβολές και συμβουλευτείτε το μυαλό σας και την καρδιά σας.
Αυτά προς το παρόν. Όλα αυτά δεν τα γράφω απλώς ως Πρόεδρος του ΑΣΕΠ αλλά και ως πατέρας δύο παιδιών που είναι νεοεισερχόμενα στην αγορά εργασίας».