Εντός του 2023, μάλλον μετά τις εκλογές, εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η 35ετής περίοδος παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για την οποία, πριν από έναν χρόνο, ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Egis.
Προς το παρόν υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες που θα πρέπει να ολοκληρωθούν. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι η αδειοδότηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού από την αρμόδια Δημόσια Αρχή Σηράγγων, η εκκίνηση λειτουργίας όλων των σταθμών διοδίων, η θέσπιση του ύψους των διοδίων, κ.τ.λ.
Με την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων θα συναφθεί η σύμβαση και θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ στη συνέχεια θα γίνει η γνωστή διαδικασία κύρωσης από τη Βουλή και υπογραφής της σύμβασης πακέτο με το οικονομικό κλείσιμο.
Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα… γεμίσει τα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ καθώς το τίμημα πλησιάζει το 1,5 δισ. ευρώ.
Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects θα αναλάβει την διαχείρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας και των τριών κάθετων οδικών αξόνων της για 35 χρόνια. Πρόκειται για τον βασικό άξονα των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου αλλά και 3 κάθετους άξονες 225 χιλιομέτρων. Είναι οι άξονες Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.