Ελλάδα

Απογοητευμένοι παραμένουν οι καταναλωτές με το «Καλάθι του Νοικοκυριού» – Η εκτίμηση για Market Pass

Σε «εφιάλτη» των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μετατραπεί η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές ναι μεν να κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει απογοητευμένο από το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και απεγνωσμένο με τα υπέρογκα ποσά των λογαριασμών ενέργειας, σύμφωνα με τις καταγγελίες που δέχεται η Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.).

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

«Δυσαρέσκεια και απογοήτευση εισπράττουμε από τους καταναλωτές για το πολυδιαφημισμένο από το υπουργείο Ανάπτυξης ”Καλάθι του νοικοκυριού” το οποίο χαρακτηρίζουν κοροϊδία», δήλωσε στο ThessToday.gr η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Παναγιώτα Καλαποθαράκου τονίζοντας ότι η εφαρμογή του δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα στα νοικοκυριά. Όπως εξήγησε, τα περισσότερα προϊόντα που είναι ιδιωτικής ετικέτας ήταν ούτως ή άλλως πιο οικονομικά από τα επώνυμα ενώ όσα επώνυμα μπαίνουν στο «Καλάθι», είναι κυρίως σε προσφορές που υπήρχαν και πριν την εφαρμογή του στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι αυξήσεις μάλιστα, που αντικρίζουν οι καταναλωτές στα επώνυμα είδη φτάνουν έως και διψήφια νούμερα.

Παράλληλα, η κα Καλαποθαράκου ανέφερε στο ThessToday.gr τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των μεγάλων αλυσίδων που παραπλανούν τους πολίτες. «Μειώνεται η ποσότητα του προϊόντος ενώ η τιμή του αυξάνεται. Οι καταναλωτές δηλαδή αγοράζουν προϊόντα όπως απορρυπαντικά, βούτυρα, συσκευασμένα τυροκομικά των οποίων η ποσότητα είναι μειωμένη χωρίς, ωστόσο, να είναι χαμηλότερη και η τιμή τους», εξήγησε.

Σύμφωνα εξάλλου και με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), οι αυξήσεις σε βασικά προϊόντα διατροφής ξεκινούν από 8% και φτάνουν το 81,27%.

«Ψίχουλα» το Market Pass

Οι καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν τους τελευταίους μήνες όλο και περισσότερο τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ και κυρίως τα προϊόντα 1+1 δώρο με την πρόεδρο της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. να επισημαίνει ότι μπορεί να επισκέπτονται 2-3 καταστήματα προκειμένου να βρουν τις ανάλογες προσφορές.

Όσον αφορά το Market Passγια το οποίο αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα την 1η Φεβρουαρίου για την υποβολή αιτήσεων, η κα Καλαποθαράκου σημείωσε ότι είναι θετικό για τους καταναλωτές ακόμη και ένα ευρώ να δοθεί. Ωστόσο, στην παρούσα φάση τα χρήματα του μέτρου αυτού είναι «ψίχουλα» σε σχέση με αυτά που καταναλώνουν οι πολίτες στα σούπερ μάρκετ, το οποίο αφορά το 10% επί των αγορών κάθε νοικοκυριού. Σχολιάζοντας ακόμη τις προϋποθέσεις της ενίσχυσης, η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. τόνισε ότι είναι άδικο να υπάρχει 20% μείωση σε όσους προτιμήσουν την πίστωση του ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό. «Αυτοί που δεν θα μπορούν να έχουν την ψηφιακή χρεωστική κάρτα ανήκουν στους ευάλωτους καταναλωτές όπως υπερήλικες που δεν έχουν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές αγορές», διευκρίνισε.

Νούμερο ένα στις καταγγελίες οι λογαριασμοί ενέργειας

Εκτός από τα παράπονα για τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα, ο μεγαλύτερος όγκος των καταγγελιών που δέχεται η Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής -εκτός από τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα- αφορά τους λογαριασμούς ενέργειας (ρεύματος και φυσικού αερίου) που αδυνατούν οι καταναλωτές να πληρώσουν, δημιουργώντας έτσι μια νέα γενιά χρεών (πληρωμές με δόσεις και ρυθμίσεις των οφειλών). Σημαντική ενίσχυση αποτελεί βέβαια και η κρατική επιδότηση στο ρεύμα που δίνει μια μικρή «ανάσα» στους καταναλωτές.

Ακολουθούν οι καταγγελίες για τις τράπεζες και την άνοδο των επιτοκίων στεγαστικών δανείων. «Αρκετοί καταναλωτές μας λένε ότι δεν μπορούν να πληρώσουν τα δάνεια με κίνδυνο να κοκκινίσουν. Οι πλειστηριασμοί της κύριας κατοικίας έχουν ενταθεί ενώ με βάση το νομοθετικό πλαίσιο, δεν μπορεί κανείς πολίτης να σώσει την κύρια κατοικία του ακόμη και να είναι ευάλωτος», είπε χαρακτηριστικά η κα Καλαποθαράκου προσθέτοντας ότι παράπονα καταγράφονται και για τις χρεώσεις των τραπεζών σε κάθε συναλλαγή.

«Να υιοθετηθούν μέτρα μακροπρόθεσμα από την πολιτεία ώστε να υπάρξει μια αποτελεσματική προστασία του καταναλωτή και να μην ”ροκανίζεται” η αγοραστική του δύναμη» ζητά η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. καθώς η ακρίβεια δημιουργεί μια αδιέξοδη και ασφυκτική κατάσταση για χιλιάδες νοικοκυριά στη χώρα μας.

Σημειώνεται ότι η Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής πραγματοποίησε μια έρευνα γνώμης για την ακρίβεια και το «Καλάθι του Νοικοκυριού» της οποίας τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

thesstoday.gr

Back to top button