Ισραηλινοί, Αμερικάνοι, Γάλλοι και Κύπριοι είναι ορισμένοι μόνο από τους ξένους επισκέπτες που διέσχισαν την ανακαινισμένη αγορά Μοδιάνο, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τους πρώτους δύο μήνες λειτουργίας της. Οι περισσότεροι από αυτούς βρέθηκαν στο αναγεννημένο κτίριο και «ψαχούλεψαν» όχι μόνο τα τρόφιμα και τα προϊόντα, αλλά και την ιστορία που κρύβει στα «σπλάχνα» του.
Η Αγορά Μοδιάνο αποτελεί και πάλι από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου έναν γαστρονομικό και τουριστικό προορισμό της πόλης, τον οποίο εκτός από τους ξένους, τον επισκέπτονται σε γκρουπ και αρκετοί Θεσσαλονικείς που θέλουν να συνδεθούν με τον τόπο, τον χρόνο και τις μυρωδιές του παρελθόντος και του σήμερα.
Κάθε Τρίτη, έως και τις 7 Μαρτίου, η Αγορά σε συνεργασία με τη ThessalonikiWalkingTours διοργανώνουν δωρεάν ξεναγήσεις και είναι χαρακτηριστικό πως οι δηλώσεις συμμετοχής, για την Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου, ξεπερνούν τα 100 άτομα. Με σημείο συνάντησης το άγαλμα Άγαλμα Βενιζέλου και παρουσία ξεναγού η ομάδα των επισκεπτών θα περιδιαβαίνει για περίπου δύο ώρες το χώρο. Μεταξύ άλλων, θα μαθαίνει πώς μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 1917 και μέσα από τα αποκαΐδια των παλιών συναγωγών, ξεπρόβαλλε στο τέλος της δεκαετίας του 1920 η Αγορά, αλλά και πώς η γαστρονομική ιστορία της πόλης γίνεται βίωμα και πολιτισμός.
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν περίπου 40 καταστήματα στην Κεντρική Αγορά Τροφίμων, ενώ άλλα δέκα θα ανοίξουν το αμέσως επόμενο διάστημα, μεταξύ των οποίων κρεοπωλείο, μπαχαρικά και παντοπωλείο. Τα μηνύματα έως τώρα αναφορικά την αγοραστική κίνηση και την επισκεψιμότητα είναι άκρως ενθαρρυντικά, ενώ τα επίσημα εγκαίνια αναμένεται να γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Πέρα, όμως, από το τουριστικό προϊόν και τη μακρά ιστορία του χώρου, οι υπεύθυνοι θέλουν να προβάλουν και τη γαστρονομία και στο πλαίσιο αυτό θα «τρέχει» έως τις 21 Φεβρουαρίου μία καμπάνια με επίκεντρο τον …’Αγιο Βαλεντίνο και θα έχει ως θέμα «Ο ‘Ερωτας περνάει από τη Μοδιάνο». Μεταξύ άλλων, θα ζητηθεί από ζευγάρια να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να ανεβάσουν Instagram stories όπου θα εμφανίζονται «φουλ ερωτευμένοι» για να κερδίζουν δώρα.
Πιάνει δουλειά ο εργολάβος και στο Καπάνι.
Αναβαθμισμένο και ανανεωμένο θα παραδοθεί σύντομα το Καπάνι ή Αγορά Βλάλη, στο πλαίσιο παρέμβασης του δήμου Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση για την ανάπλαση της παλαιότερης παραδοσιακής αγοράς στην πόλη υπογράφηκε από τον περασμένο φθινόπωρο από τον δήμαρχο, Κωνσταντίνο Ζέρβα και οι εργασίες είναι σε εξέλιξη.
Πρόκειται για μία αγορά όπου πωλούνται από τρόφιμα μέχρι μπαχαρικά, από ζαρζαβατικά μέχρι είδη οικιακής χρήσης, με διάσπαρτα ταβερνάκια και ουζερί που προσελκύουν κόσμο, από διαφορετικές εθνικότητες, διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικές κοινωνικές τάξεις και κουλτούρες.
Μεταξύ άλλων προβλέπονται ανακατασκευές πεζοδρόμων, βελτίωση φωτισμού, τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού και σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ αντικατάσταση των αγωγών, με στόχο να δοθεί και πάλι μία «ζωντάνια» στη σκεπαστή αγορά της πόλης. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ που θα υλοποιηθεί μέσω ΕΣΠΑ.
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και αφορούν την κατασκευή νέου δικτύου ύδρευσης από την πλευρά της ΕΥΑΘ. Τα έργα ολοκληρώνονται στην Σπανδώνη και προχωρούν στη Βλάλη. Ακολούθως, θα γίνεται η ανάπλαση της αγοράς, κομμάτι – κομμάτι, ώστε να παραμένει σε λειτουργία το Καπάνι με όσο το δυνατόν μικρότερες οχλήσεις για τους επιχειρηματίες.
Το έργο αφορά την ανάπλαση της αγοράς Βλάλη και συγκεκριμένα την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου. Όπως προβλέπεται, θα αναβαθμιστούν οι πεζόδρομοι Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκληπιού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδωνή, κ.ά., ενώ παράλληλα θα γίνουν ανακατασκευές πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, δενδροφυτεύσεις και χρήση εφαρμογών έξυπνης πόλης.
Με την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω θα προχωρήσει και η διαμόρφωση των προσόψεων των καταστημάτων ώστε να ολοκληρωθεί το «λίφτινγκ».
«Ζωντανεύουν» 10 εμπορικοί δρόμοι
Πέρα από τις αγορές, μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να δημοπρατηθεί από τον δήμο Θεσσαλονίκης το έργο ανάπλασης δέκα εμπορικών δρόμων της πόλης με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Οι δέκα δρόμοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα για ανάπλαση είναι η Εγνατία, η Ολύμπου, η Κολωνιάρη, η Παναγίας Φανερωμένης, η Κλαυθμώνος, η 25ης Μαρτίου, η Μάρκου Μπότσαρη, η Παπάφη και στην Τριανδρία η Ελευθερίας και η Ελ. Βενιζέλου.
Μεταξύ άλλων θα ενισχυθεί το αστικό πράσινο, θα υπογειοποιηθούν οι κάδοι, θα βελτιωθεί η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες, θα γίνουν ανακατασκευές στα πεζοδρόμια και θα αναβαθμιστεί ο φωτισμός με σώματα χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Στόχος σε αυτή την προσπάθεια είναι να αποκτήσουν οι δέκα εμπορικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης, σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, νέα ισχυρή ταυτότητα.
ΑΠΕ