ΓρεβενάΚαστοριά

Η Μαρία Αντωνίου στην επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα Γρεβενά (φωτογραφίες)

Τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη συνόδευσε στην περιοδεία που πραγματοποίησε στα Γρεβενά η επικεφαλής του γραφείου Μακεδονίας του πρωθυπουργού Μαρία Αντωνίου.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η κ. Αντωνίου, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με κατοίκους της πόλης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα μεγάλα και σημαντικά έργα που υλοποιούνται στη Δυτική Μακεδονία, τα οποία, με γνώμονα την εξωστρέφεια και τη βελτίωση της ζωής των πολιτών, θα δώσουν νέα αναπτυξιακή προοπτική σε όλη την ευρύτερη περιοχή.
Όπως σημείωσε η κ. Αντωνίου:
«Η Ελλάδα αλλάζει, με κατεύθυνση στο μέλλον, ισότιμα για όλους τους πολίτες, με συγκεκριμένο σχέδιο και πράξεις. Υλοποιούμε έργα υποδομών με τεράστια σημασία για την ανάπτυξη του τόπου μας.
Ένα έργο πνοής, η ολοκλήρωση του Βορείου τμήματος του Ε65, ολοκληρώνεται.
Και η Δυτική Μακεδονία μπαίνει σε τροχιά εξωστρέφειας, καθώς ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα συνδέει την περιοχή μας με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.
Μια επιτακτική ανάγκη, ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Καστοριάς, των Γρεβενών, της Φλώρινας και της Κοζάνης γίνεται πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που δίνει στη Δυτική Μακεδονία πρωταγωνιστικό ρόλο και την τοποθετεί στο επίκεντρο των εξελίξεων, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών της. ‘Σε μια Ελλάδα ίσων ευκαιριών, για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες δύο ταχυτήτων’. Κάνουμε τα λόγια πράξεις»
.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε εργοτάξιο του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας

“Να σκεφτόμαστε και τη Δυτική Μακεδονία, η οποία αντιμετωπίζει τις μεγάλες δυσκολίες της απολιγνιτοποίησης, για να μπορέσει και η Δυτική Μακεδονία να έχει σιδηροδρομική σύνδεση, όχι μόνο οδική σύνδεση”

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το πρωί εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, το οποίο θα συνδέσει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά και στη συνέχεια βορειότερα με την Εγνατία Οδό.

«Χαίρομαι ιδιαίτερα που επισκέπτομαι σήμερα το ζωντανό εργοτάξιο του βόρειου τμήματος του Ε65. Ενός δρόμου κομβικής σημασίας για τη Θεσσαλία, ειδικά για τη δυτική Θεσσαλία, καθώς θα συνδέσει επιτέλους τη Θεσσαλία με την Εγνατία οδό, ενός δρόμου εξαιρετικά σημαντικού για τη Δυτική Μακεδονία, θα έλεγα για την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας συνολικά.

Η αλήθεια είναι ότι το έργο αυτό, όπως είπε και ο Υπουργός, ήταν ένα έργο πρακτικά ξεγραμμένο. Όταν ήρθαμε στα πράγματα είχε πολύ μεγάλες δυσκολίες, που αφορούσαν την ανάμειξη της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν είχε και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ασχοληθήκαμε με πολύ μεγάλη επιμονή με το έργο αυτό, ξεμπλοκάραμε τις σχετικές διαδικασίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εξασφαλίσαμε και πλήρη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης», τόνισε σε δήλωσή του ο Πρωθυπουργός.

Κυρ. Μητσοτάκης: Είχα πει το 2019 ότι θα μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια. Αυτό γίνεται πράξη

«Σχεδόν 500 εκατομμύρια θα πέσουν στο έργο αυτό το οποίο, όπως βλέπετε, υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς και θα παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων, με το πρώτο τμήμα του, το τμήμα που συνδέει τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα, να είναι έτοιμο πριν το τέλος του χρόνου. Και αυτό προφανώς έχει ξεχωριστή σημασία και για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής των Μετεώρων, που αποτελούν έναν από τους εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Είχα πει πριν από τις εκλογές του 2019 ότι θα μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια. Νομίζω ότι όλοι διαπιστώνουν ότι αυτό γίνεται πράξη. Μιλάμε πια με έργα χειροπιαστά, έργα τα οποία υλοποιούνται, έργα τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής όλων των πολιτών, έργα τα οποία σπάνε την απομόνωση της περιφέρειας, έργα τα οποία κλείνουν ουσιαστικά εκκρεμότητες οι οποίες έρχονται από το παρελθόν.

Ένα τέτοιο έργο είναι και το βόρειο κομμάτι του Ε65 και νομίζω ότι τα χαμόγελα όλων των πολιτών της περιοχής είναι η καλύτερη απόδειξη για το πόσο σημαντικό είναι το έργο αυτό.

Θέλω, τέλος, να τονίσω ότι και το έργο αυτό κατασκευάζεται από ελληνικές εταιρείες, κατασκευάζεται από Έλληνες μηχανικούς, από Έλληνες τεχνικούς, από Έλληνες εργοδηγούς, αποδεικνύοντας για μία ακόμα μια φορά ότι οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες έχουν την εμπειρία, τη δυνατότητα να φέρουν εις πέρας δύσκολα τεχνικά έργα και να συμπρωταγωνιστήσουν και αυτές στο άλμα ανάπτυξης το οποίο δρομολογείται σήμερα στη χώρα μας.

Με το καλό λοιπόν, να έρθουμε στο τέλος του ’23 να εγκαινιάσουμε, να δώσουμε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων

«Τα Τρίκαλα, είναι ήδη μέσα στους 20 τουριστικούς προορισμούς της χώρας, χωρίς να έχουν ακόμα ολοκληρωθεί τα έργα αυτά. Οπότε σκεφτείτε ποια μπορεί να είναι η δυναμική συνολικά για τα Τρίκαλα, για τα Γρεβενά, στα οποία θα βρεθώ σε λίγο, για όλο τον καταπληκτικό ορεινό όγκο, ο οποίος ακόμα είναι στην μεγάλη του πλειοψηφία ανεξερεύνητος. Κλείνουμε πια τις εκκρεμότητες των οδικών έργων με τον Ε65, με το Πάτρα – Πύργος, με την παράκαμψη της Αμβρακίας και φυσικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Η επόμενη δεκαετία θα είναι η δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Εκεί η χώρα είχε μείνει πίσω. Είχαμε πάρα πολύ μεγάλες αστοχίες στον τρόπο με τον οποίον τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν.

Έχουμε κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά να μαζέψουμε το σιδηροδρομικό έργο και έχεις απόλυτα δίκιο να λες ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό μέσο προς το περιβάλλον.

Έχει ξεχωριστή σημασία όχι μόνο για τις μεταφορές των επιβατών, αλλά και για το εμπορικό έργο το οποίο μπορεί να εκτελεί και μια Περιφέρεια βέβαια η οποία φιλοδοξεί να είναι διαμετακομιστικό κέντρο, όπως η Θεσσαλία, πρέπει και αυτή να έχει πρόσβαση σε αξιόπιστους σιδηροδρόμους. Έχει μεγάλη σημασία να μη σκεφτόμαστε μόνο τη Θεσσαλία, να σκεφτόμαστε και τη Δυτική Μακεδονία, η οποία αντιμετωπίζει τις μεγάλες δυσκολίες της απολιγνιτοποίησης, για να μπορέσει και η Δυτική Μακεδονία να έχει σιδηροδρομική σύνδεση, όχι μόνο οδική σύνδεση. Την αποκτά μέσα από τον Ε65. Να έχει και σιδηροδρομική σύνδεση με τον κορμό του δικτύου της χώρας. Γι’ αυτό και η μελέτη αυτή έχει ξεχωριστή σημασία», τόνισε στις δηλώσεις του ο Πρωθυπουργός.

Κώστας Καραμανλής: Γίνονται σημαντικά έργα σε όλη την περιφέρεια και ειδικά εδώ στη Θεσσαλία

Τον Πρωθυπουργό ενημέρωσε για την πρόοδο των εργασιών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος δήλωσε: «Κύριε Πρόεδρε, σας καλωσορίζουμε στο εργοτάξιο του βόρειου τμήματος του Ε65. Ένα έργο το οποίο πέρασε από χίλια κύματα και θα μου επιτρέψετε να επαναλάβω, ξανά, πόσο σημαντική ήταν η δική σας συμβολή σε δύο ζητήματα κομβικά. Το πρώτο ήταν να ξεμπλοκάρει το έργο από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Ένα έργο το οποίο ήταν μπλοκαρισμένο και ξεγραμμένο, η δική σας κυβέρνηση κι εσείς προσωπικά καταφέρατε και το ξεμπλοκάρατε.

Το δεύτερο πιο σημαντικό, ότι το έργο αυτό χρηματοδοτείται πλέον από το Ταμείο Ανάκαμψης. Που σημαίνει ότι η εθνική συμμετοχή πόρων είναι μηδενική. Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να σας δείξουμε την πρόοδο των εργασιών, η οποία βρίσκεται στο 20%. Και είμαστε εδώ για να σας πούμε ότι προχωράμε με γοργούς ρυθμούς στο έργο αυτό και το πρώτο κομμάτι των 24 χιλιομέτρων Τρίκαλα – Καλαμπάκα θα είναι έτοιμο πριν τα χρονοδιαγράμματα, δηλαδή μέσα στο 2023».

«Τα έργα τα οποία κάνουμε σε όλη την περιφέρεια, και ειδικά στην Περιφέρεια εδώ στη Θεσσαλία, είναι έργα πολύ σημαντικά και έχουν στόχο αυτό το οποίο πάντα είχατε πει από το 2019: ότι βάζουμε πλέον την περιφέρεια στην πρώτη γραμμή και τα έργα αυτά αποδεικνύουν ότι εμείς έχουμε πλέον όχι μόνο στα λόγια -να λέμε ότι φροντίζουμε για την περιφερειακή ανάπτυξη- αλλά έχουμε να δείξουμε και εμπράκτως συγκεκριμένα έργα που αυτό το όραμα το κάνουν πράξη», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Κ. Αγοραστός: Πρόκειται για έργα σημαντικά για την ασφάλεια, το περιβάλλον, τους ανθρώπους

«Εγώ θέλω να σας ευχαριστήσω και για το ξεμπλοκάρισμα της ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και για την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, γιατί θα είναι η πρώτη Περιφέρεια η οποία θα έχει ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και αυτό είναι σημαντικό για την ασφάλεια, το περιβάλλον, τους ανθρώπους. Και αυτό το έργο μας δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ευχαριστούμε για όλα τα υπόλοιπα, μας δώσατε πολλά. Τα είπαμε χθες, αλλά αυτό είναι σημαντικό, γιατί ήταν όνειρο η ηλεκτροκίνηση. Ήταν όνειρο να γίνει αυτός ο δρόμος εδώ.

Είναι σημαντικά, είναι εμβληματικά, μεγάλα, ανθρώπινα, σύγχρονα έργα και έργα που βοηθάνε και το περιβάλλον», τόνισε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

Η «ραχοκοκαλιά» της Ελλάδας

Το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,47 χιλιομέτρων, θα συμβάλλει ουσιαστικά στην ταχεία και απρόσκοπτη διασύνδεση των Περιφερειακών Ενοτήτων της κεντρικής Ελλάδας αλλά και τη σύνδεσή τους με την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια και ενισχύοντας το εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό και τις οικονομικές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής.

Οι εργασίες άρχισαν τον Αύγουστο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025, ενώ επιμέρους τμήματα όπως το Τρίκαλα – Καλαμπάκα θα παραδοθούν νωρίτερα.

Σε συνδυασμό με την περάτωση του νότιου τμήματος, που θα φτάνει έως τον κόμβο Ξυνιάδας, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ένας ασφαλής και σύγχρονος οδικός άξονας που θα διατρέχει τη «ραχοκοκαλιά» της Ελλάδας, εκτεινόμενος από τη Λαμία έως την Εγνατία.

Ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση του βόρειου τμήματος του Ε65 ανέρχεται στα 480 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο θα καλύψει εξ ολοκλήρου το κόστος.



Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα Γρεβενά: “Θέλω πολύ μεγαλύτερο ποσοστό στα Γρεβενά από αυτό το οποίο πετύχαμε στις εκλογές του 2019”

Σας ευχαριστώ γι’ αυτή τη θερμή υποδοχή αυτή την ηλιόλουστη ημέρα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που βρίσκομαι στα Γρεβενά για ακόμα μία φορά. Τις προηγούμενες ημέρες είχα βρεθεί στη Δυτική Μακεδονία, δεν είχα καταφέρει να έρθω, οπότε τήρησα τη δέσμευσή μου να βρεθώ σήμερα μαζί σας, να σας σφίξω το χέρι. Να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη στήριξη που δίνετε στη μεγάλη μας παράταξη, τη Νέα Δημοκρατία, να σας ζητήσω να συστρατευθούμε όλοι μαζί στον μεγάλο αγώνα, στις εκλογές της άνοιξης, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε αυτήν την ανοδική πορεία την οποία έχουμε προδιαγράψει για τη χώρα. Να εξακολουθούμε να πηγαίνουμε την Ελλάδα ψηλά με τη Νέα Δημοκρατία αυτοδύναμη και ισχυρή.

Θεωρώ ότι αυτή η πορεία την οποία έχουμε διαγράψει 3,5 χρόνια είναι μία πορεία η οποία στηρίχθηκε σε μία συμφωνία αλήθειας την οποία υπογράψαμε τον Ιούλιο του 2019. Και δεν χρειάζεται να σας πω πόσες δυσκολίες συναντήσαμε από τότε, πόσες κρίσεις χρειάστηκε να διαχειριστούμε, όμως είμαι υπερήφανος γιατί όλοι μαζί κρατήσαμε σταθερό το «τιμόνι» της χώρας, το «σκάφος» της πατρίδας είναι σήμερα ασφαλές και οι Έλληνες αισθάνονται όλοι πιο ασφαλείς.

Γιατί, παρά τις δυσκολίες, καταφέραμε και τηρήσαμε τις κεντρικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις: μειώσαμε τους φόρους, δημιουργήσαμε περισσότερες θέσεις εργασίας, θωρακίσαμε τα σύνορά μας, ναι, γιατί και η θάλασσα έχει σύνορα τα οποία πρέπει να προστατεύονται. Κάναμε ισχυρές συμμαχίες, ενισχύσαμε τις Ένοπλες Δυνάμεις, η φωνή της Ελλάδας ακούγεται και πάλι στην Ευρώπη, ισχυρή και δυνατή. Και αφήσαμε πίσω μας δύσκολες εποχές, που θέλουμε όλοι μας να ξεχάσουμε.

Δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα μονοκονδυλιά. Εσείς εδώ στα Γρεβενά το ξέρετε καλύτερα. Διότι αντιμετωπίζετε προβλήματα τα οποία έρχονται από το παρελθόν, συσσωρευμένα, γι’ αυτό και πρέπει να στρέψουμε το βλέμμα μας με ακόμα μεγαλύτερη προσήλωση σε εκείνες τις περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν τις περισσότερες δυσκολίες.

Από την πρώτη στιγμή είπα ότι δεν πρέπει στην πατρίδα μας να υπάρχουν πολίτες δύο ταχυτήτων. Πρέπει τις ίδιες ευκαιρίες που έχει ένας νέος άνθρωπος στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, να μπορεί να τις έχει και στα Γρεβενά και στη Δεσκάτη και σε όλες τις περιοχές της ελληνικής περιφέρειας.

Αλλά για να γίνει αυτό, φίλες και φίλοι, δεν αρκούν γενικές διακηρύξεις. Χρειάζεται σχέδιο, χρειάζεται προγραμματισμός, χρειάζονται έργα, χρειάζονται παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα.

Ήρθα από τη Λάρισα και βρέθηκα στο εργοτάξιο του Ε65. Δεν μπορώ να σας περιγράψω -και θα το αντιληφθείτε μόνο όταν τελειώσει αυτός ο δρόμος- πόσο μεγάλη σημασία θα έχει για τα Γρεβενά να αποκτήσετε, επιτέλους, γρήγορη σύνδεση με την κεντρική και τη νότια Ελλάδα.

Θέλω να σας πω επίσης ότι το βόρειο κομμάτι του Ε65, αυτό που συνδέει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά, όταν ήρθαμε στα πράγματα διαπιστώσαμε ότι δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ. Ποτέ. Και αν δεν καταθέταμε, προσωπικά, σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν εξασφαλίζαμε τους πόρους χρηματοδότησης, αυτό το έργο θα ήταν ένα άπιαστο όνειρο.

Όμως πήραμε τις ευρωπαϊκές εγκρίσεις, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, 480 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε ένα ευρώ Έλληνα φορολογούμενου.

Και όταν συζητήσαμε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προς τα πού πρέπει να κατευθύνουμε αυτούς τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης η εντολή μου ήταν σαφής: θα ολοκληρωθεί το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο τόσο μεγάλη σημασία έχει για τα Γρεβενά και για όλη τη Δυτική Μακεδονία.

Ο δρόμος θα είναι έτοιμος το ’25. Το δε πρώτο κομμάτι, Τρίκαλα – Καλαμπάκα, θα είναι έτοιμο και εντός του ’23.

Αλλά ούτε αυτό αρκεί από μόνο του. Ξέρετε ότι περάσαμε μεγάλες δυσκολίες μέσα από την πανδημία, μέσα από την ενεργειακή κρίση. Κι αν κάτι καταφέραμε και πετύχαμε ως κυβέρνηση είναι να στηρίξουμε την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους.

Όλοι οι επιχειρηματίες, πιστεύω, αναγνωρίζουν ότι έλαβαν στήριξη μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής, μέσω των καταβολών των μισθών των εργαζόμενων στα χρόνια της πανδημίας. Γνωρίζετε επίσης ότι, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, στηρίξαμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια.

Δεν υπάρχει σήμερα λογαριασμός ρεύματος ο οποίος να έρχεται σε σπίτι Έλληνα και να μην βλέπει την έκπτωση την οποία παίρνει ως αποτέλεσμα της κρατικής επιδότησης για να συγκρατήσουμε τους λογαριασμούς.

Η πλατφόρμα του «Market Pass» άνοιξε ήδη, 10% έκπτωση για όλες τις αγορές που θα κάνετε στο σούπερ μάρκετ το επόμενο εξάμηνο. Είναι μια σημαντική παρέμβαση για να μπορέσουμε να συγκρατήσουμε την άνοδο των τιμών.

Και θα συνεχίσουμε, φίλες και φίλοι, να στηρίζουμε την κοινωνία και ειδικά τους πιο ευάλωτους. Όχι όμως με φόρους στη μεσαία τάξη, όπως έκαναν κάποιοι άλλοι, ούτε με δανεικά τα οποία θα χρειαστεί να ξεπληρώσουν τα παιδιά σας και τα εγγόνια σας. Ό,τι κάνουμε σήμερα είναι από το ίδιο το προϊόν της ανάπτυξης. Η ανάπτυξη και το προϊόν της «επιστρέφει» στους πολίτες με κοινωνική δικαιοσύνη. Αυτή είναι η παρακαταθήκη της Νέας Δημοκρατίας, της μεγάλης λαϊκής παράταξης που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Γι’ αυτό και έχουμε μια υποχρέωση, εμείς οι συνεχιστές αυτής της παράδοσης, να είμαστε συνεπείς στις ιδεολογικές αρχές και αξίες της μεγάλης μας παράταξης.

Μιλώντας συνολικά για τη Δυτική Μακεδονία και ειδικά για τα Γρεβενά, θέλω να σας πω ότι παρά τις δυσκολίες που αναμφίβολα υπάρχουν, εγώ είμαι αισιόδοξος για τις προοπτικές της περιοχής σας. Διότι υπάρχουν εδώ σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες, τις οποίες θέλουμε να σας βοηθήσουμε να μπορέσετε να τις «ξεκλειδώσετε».

Λύνουμε κάποιες εκκρεμότητες από το παρελθόν. Η Σχολή της Αστυνομίας θα λειτουργήσει και πάλι από το Σεπτέμβριο. Έκλεισε -αν δεν κάνω λάθος- στα μνημονιακά χρόνια και ίσως είναι μια καλή απόδειξη ότι αφήσαμε πια πίσω τις εποχές των μνημονίων. Αν θυμάμαι καλά και δεν με απατά η μνήμη μου, επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη άνοιξε αυτή η σχολή και επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας επαναλειτουργεί.

Καινούριο Μέγαρο Αστυνομίας. εδώ στα Γρεβενά. Βοήθεια στο νοσοκομείο το οποίο, παρά τις δυσκολίες, κράτησε όρθιο το σύστημα υγείας εδώ στην περιοχή. Θέλω να γνωρίζετε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχουν σημαντικές παρεμβάσεις και σημαντικοί πόροι για τα νοσοκομεία της χώρας, για τα τμήματα επειγόντων περιστατικών αλλά και για τα κέντρα υγείας.

Αλλά την αναπτυξιακή δυναμική των Γρεβενών, φίλες και φίλοι, θα πρέπει να την υποστηρίξουμε μέσα από στήριξη και στον πρωτογενή τομέα και τον τριτογενή τομέα.

Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ μονάδες επεξεργασίας μανιταριών. Ναι, τα Γρεβενά είναι η πρωτεύουσα των μανιταριών και μπορεί να γίνει και η παγκόσμια πρωτεύουσα των μανιταριών, όχι μόνο η ελληνική ή η ευρωπαϊκή.

Είδα εξαιρετικές προσπάθειες τυποποίησης, και ρεβιθιών και φακής. Θα βοηθήσουμε όλα αυτά τα προϊόντα να πάρουν ευρωπαϊκή αναγνώριση, ώστε να ταυτιστούν με τον ίδιο τον τόπο και να αποκτήσουν έτσι προστιθέμενη αξία.

Θέλω να σας πω μία ιστορία, την έλεγα και χθες στη Λάρισα και νομίζω ότι έχει το ξεχωριστό της ενδιαφέρον. Ξέρω ότι αυτά είναι θέματα στα οποία πιστεύει πολύ και ο Περιφερειάρχης, ο Γιώργος Κασαπίδης.

Όταν πήγα χθες στη Λάρισα βρήκα τους παραγωγούς σκόρδων και μου έλεγαν οι παραγωγοί σκόρδων ότι έκαναν μία συμφωνία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, πιστοποίησαν το προϊόν τους, αναγνώρισαν τη διατροφική του αξία και από εκεί ήρθαν σε επαφή με μία εταιρεία από την Ιαπωνία και ξαφνικά τα σκόρδα της Λάρισας αρχίζουν και πωλούνται για συμπληρώματα διατροφής στη Ιαπωνία. Και από εκεί που το σκόρδο το πουλούσαν 2 ευρώ το κιλό, τώρα το πουλάνε 6 ευρώ το κιλό. Αυτό είναι το μέλλον για τα προϊόντα μας.

Η Δυτική Μακεδονία έχει τεράστιο πλούτο, όχι μόνο στα κλασικά προϊόντα αλλά σε αρωματικά φυτά. Πρέπει να τα τυποποιήσουμε, να τα αναγνωρίσουμε, να τα πιστοποιήσουμε και να πείσουμε τους νέους μας ανθρώπους ότι αυτές οι καλλιέργειες έχουν πραγματικά αξία και προστιθέμενη αξία.

Αλλά να πω και κάτι ακόμα, στο οποίο, ως λάτρης του βουνού, αποδίδω μία ξεχωριστή σημασία. Έχετε έναν καταπληκτικό ορεινό όγκο. Έναν ορεινό όγκο ο οποίος σε μεγάλο βαθμό ακόμα παραμένει ανεκμετάλλευτος. Η Βασιλίτσα είναι η «βασίλισσα» των χιονοδρομικών της Ελλάδος. Όμως χρειάζεται δουλειά, χρειάζεται επενδύσεις, χρειάζεται πρόσθετους πόρους, παρά την πολύ φιλότιμη δουλειά η οποία έχει γίνει από το Λευτέρη Αυγενάκη και από τη διοίκηση του χιονοδρομικού. Κάνουμε το καλύτερο το οποίο μπορούμε, με τις δυνατότητες τις οποίες έχουμε.

Όμως μόλις περάσαμε μία νομοθετική ρύθμιση η οποία δίνει τη δυνατότητα στο ΤΑΙΠΕΔ να ωριμάσει μελέτες, για να μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον του χιονοδρομικού. Και με σύμπραξη, ενδεχομένως με ιδιώτη επενδυτή, η Βασιλίτσα μπορεί να γίνει και πρέπει να γίνει -είναι δέσμευσή μου ως λάτρη του βουνού ότι θα σας βοηθήσω σε αυτή την κατεύθυνση- το πρώτο χιονοδρομικό κέντρο στην Ελλάδα. Θα το πετύχουμε αυτό.

Πρέπει να σκέφτεστε πια ότι ο τουρισμός του βουνού δεν είναι ένας τουρισμός ο οποίος αφορά μόνο τη χιονοδρομική περίοδο. Εσείς έχετε ένα μεγάλο πλεονέκτημα στη Βασιλίτσα, να έχετε το περισσότερο χιόνι από οποιοδήποτε χιονοδρομικό. Αυτό διευκολύνει πολύ τις επενδύσεις στη χιονοδρομία.

Όμως τα χιονοδρομικά πια είναι πόλος προσέλκυσης 12 μήνες το χρόνο. Το χειμώνα μπορείς να κάνεις σκι, το καλοκαίρι θα κάνεις πεζοπορία ή θα κάνεις ορεινή ποδηλασία. Άρα, τα Γρεβενά ως προορισμός βουνού 12 μήνες το χρόνο έχουν σημαντικότατες προοπτικές.

Από την άλλη πλευρά της Πίνδου είναι μέρη που το έχουν πετύχει αυτό. Τα Ζαγόρια το πέτυχαν, το Μέτσοβο το έχει πετύχει σε μεγάλο βαθμό, θα το πετύχουμε κι εδώ. Θα είναι ένας αναπτυξιακός βραχίονας για την περιοχή των Γρεβενών και έχετε το μεγάλο καλό ότι είστε ακόμα αναξιοποίητοι και άγνωστοι.

Αυτό ισχύει και για τη Βασιλίτσα, ισχύει και για τη Βάλια Κάλντα, ισχύει συνολικά για τους ορεινούς σας όγκους, είστε μία περιοχή η οποία δεν είναι ακόμα τόσο γνωστή και εκεί θα δείτε πόσο μεγάλη διαφορά θα κάνει η πρόσβαση και η δυνατότητα να μπορείτε να έρχεστε από την Αθήνα σε τρεις με τρεισήμισι ώρες. Αυτό θα κάνει μεγάλη διαφορά, αναπτυξιακή, για τα Γρεβενά.

Θέλω, τελειώνοντας για το ζήτημα αυτό, να σας πω και να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην εισαγωγή μου: είναι χρέος μας αυτά τα οποία σας λέμε να εξασφαλίσουμε ότι μπορούμε να τα κάνουμε. Αν έχετε δει, έχουμε παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη Δυτική Μακεδονία, το παρουσιάσαμε στην Κοζάνη, έχει ειδική ενότητα με τα έργα τα οποία δρομολογούμε στα Γρεβενά, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η αλήθεια είναι ότι ποτέ η Τοπική Αυτοδιοίκηση, B’ και A’ βαθμού, δεν είχε πάρει τόσα χρήματα από την κεντρική κυβέρνηση όσα παίρνει επί δικών μας ημερών. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και χαράσσουμε ένα σχέδιο αξιοπιστίας.

Και υπογράφουμε πάλι μια νέα συμφωνία αλήθειας. Διότι θέλω να γνωρίζετε ότι αυτά τα οποία σας λέω για το μέλλον θα τα κάνουμε πράξη. Και έχετε δείγματα γραφής τώρα. Διότι όταν σας έλεγα το 2019 ότι έχουμε σχέδια για την πατρίδα, είμαι βέβαιος ότι πολλοί -ενδεχομένως και καλόπιστα- να είχατε τις αμφιβολίες σας. Δεν είχαμε δοκιμαστεί, δεν είχαμε εκλεγεί.

Τώρα όμως, φίλες και φίλοι, είμαστε στο 2023. Τώρα συγκρίνετε μια τετραετία Νέας Δημοκρατίας με την προηγούμενη τετραετία ΣΥΡΙΖΑ. Και έχετε μπροστά σας μια πολύ ξεκάθαρη επιλογή: Θα πάμε μπροστά ή θα γυρίσουμε πίσω; Θα παραμείνουμε σε ένα περιβάλλον μειωμένων φόρων ή θα ξαναγυρίσουμε στην υπερφορολόγηση της μεσαίας τάξης;

Θα πάμε σε ένα περιβάλλον όπου η περιφερειακή ανάπτυξη είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση ή θα μείνουμε σε σχέδια επί χάρτου τα οποία ουδέποτε μπορούσαν να υλοποιηθούν;

Θα εξακολουθούμε να έχουμε μια χώρα η οποία είναι ασφαλής, θωρακίζει τα σύνορά της, μετράει στην Ευρώπη ή θα γυρίσουμε σε εποχές τριτοκοσμικών αναζητήσεων και άλλων γεωπολιτικών ανησυχιών;

Αυτά είναι τα διλήμματα, φίλες και φίλοι, τα οποία έχουμε μπροστά μας. Και γι’ αυτό και οι εκλογές αυτές, οι εκλογές της άνοιξης, έχουν τη δική τους ξεχωριστή κρισιμότητα.

Εγώ δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο ελληνικός λαός έχει και μνήμη και κρίση. Γνωρίζει καλά ποιο είναι το συμφέρον του, το ατομικό του συμφέρον αλλά και το συλλογικό συμφέρον. Το συμφέρον της ατομικής και της συλλογικής προκοπής.

Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα στείλει τελικά το μήνυμα ότι η ισχυρή Νέα Δημοκρατία πρέπει να συνεχίσει αυτήν την πορεία προς την ανάταξη, προς την πρόοδο, παρά τις δυσκολίες, τις οποίες δεν κρύψαμε ποτέ. Και γι’ αυτό και σκύβουμε πάνω στα προβλήματα και προσπαθούμε να λύνουμε όσα περισσότερα μπορούμε. Διότι ένα πράγμα δεν πρόκειται να κάνω: δεν πρόκειται, χάριν της προεκλογικής περιόδου, να μπω στον πειρασμό να σας τάξω πράγματα τα οποία ξέρω ότι αύριο δεν μπορώ να υλοποιήσω.

Αυτά τα αφήνω για άλλους οι οποίοι, εξάλλου, έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία στο «να σκίζουν μνημόνια με ένα νόμο και με ένα άρθρο» και μετά να μας βουλιάζουν ακόμα πιο βαθιά σε τρίτο μνημόνιο, για να τσακίσουν τελικά τη μεσαία τάξη.

Κοιτάμε μπροστά, λοιπόν. Κοιτάμε μπροστά με αυτοπεποίθηση. Μιλάμε για το έργο μας -και μιλώ και στα κομματικά μας στελέχη. Μιλάμε για το μέλλον, για τα σχέδια τα οποία έχουμε. Δεν μας ενδιαφέρουν οι στείρες αντιπαραθέσεις. Δεν μας ενδιαφέρει η οξύτητα, δεν μας ενδιαφέρει η πόλωση. Νομίζω ότι ούτε εσάς σας ενδιαφέρει. Οι πολίτες νοιάζονται τελικά για το ποιος θα λύσει τα προβλήματά τους.

Από εκεί και πέρα, θα απαντάμε σε κάθε πρόκληση αλλά θα συνεχίζουμε με αυτοπεποίθηση και με εμπιστοσύνη να παλεύουμε για τη δική σας προκοπή και το δικό σας καλό.

Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι και εδώ στα Γρεβενά -και αυτός είναι ο στόχος τον οποίον έχω θέσει στον εαυτό μου, ξεχωριστή η σημασία των Γρεβενών για λόγους που νομίζω ότι όλοι σας αντιλαμβάνεστε- θέλω όχι απλά να κερδίσουμε τα Γρεβενά, αυτό το θεωρώ δεδομένο, θέλω πολύ μεγαλύτερο ποσοστό στα Γρεβενά από αυτό το οποίο πετύχαμε στις εκλογές του 2019. Και είμαι σίγουρος ότι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε.

Να είστε καλά, καλή Σαρακοστή, καλές επιτυχίες και εις το επανιδείν. Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

 

 

Back to top button