Καστοριά

Οι Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Καστοριάς για την επιμόρφωση των νεοδιόριστων

Απίστευτη προχειρότητα παρατηρείται για ακόμα μία φορά στις λεγόμενες επιμορφώσεις του Υπουργείου Παιδείας, που καμία σχέση δεν έχουν με την ουσιαστική επιμόρφωση που θα έπρεπε να παρέχεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς ως αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής τους διαδρομής και η οποία οφείλει να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες τους και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εισαγωγική επιμόρφωση που καλούνται να παρακολουθήσουν αυτές τις μέρες οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί σε επίσημες αργίες, όπως η Καθαρά Δευτέρα, οι μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, προκειμένου να ολοκληρωθεί η δήθεν επιμόρφωση του ΙΕΠ με τις μικρές «αστοχίες» στα χρονικά όρια που θέτει το Ε.Σ.Π.Α.

Οι χιλιάδες νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, έχουν δώσει έναν τεράστιο αγώνα όλα τα προηγούμενα χρόνια για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο, δουλεύοντας σε κάθε γωνιά της χώρας. Τώρα υποχρεώνονται να γίνουν ξανά «μπαλάκι» στα χέρια του ΙΕΠ και του Υπουργείου. Να προσαρμόσουν τις ζωές και τις υποχρεώσεις τους μέσα στη μέση της χρονιάς. Και όλα αυτά για να παρακολουθήσουν, αν και εκπαιδευτικοί της τάξης και της καθημερινής προσπάθειας για χρόνια στα σχολεία,  εξ αποστάσεως ενημερώσεις και διαλέξεις πολλές από τις οποίες τις έχουν ξανακάνει σε άλλες φάσεις επιμόρφωσης και οι οποίες ουσιαστικά σε τίποτα δε βοηθούν στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στις τάξεις.

Επιπρόσθετα, είναι τραγικό από μέρους των υπεύθυνων του προγράμματος να θεωρείται απλά «αστοχία», η οποία διορθώθηκε, η χρήση μη παιδαγωγικά αποδεκτών όρων – χαρακτηρισμών του τύπου «προβληματικοί μαθητές», «αναρχικοί», που ως εκπαιδευτικοί ποτέ δε θα χρησιμοποιούσαμε, καθώς και χαρακτηρισμοί σχολείων ως «καταυλισμοί στιγματισμένων». Εδώ προκύπτει και το εύλογο ερώτημα, γιατί, ενώ οι «αστοχίες» του ΙΕΠ διορθώνονται, να μην μπορούν να διορθωθούν πιθανές «αστοχίες» των επιμορφούμενων – εκπαιδευτικών που αφορούν καθαρά τεχνικά ζητήματα.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά αν λάβουμε υπόψη μας τη διοργάνωση της επιμόρφωσης για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία από το ΙΕΠ με το απίστευτο κομφούζιο όσον αφορά το διαδικαστικό κομμάτι και τους χιλιάδες συναδέλφους, που αφιέρωσαν χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου και εντός των καλοκαιρινών διακοπών, και πολλοί από αυτούς αποκλείστηκαν λόγω τεχνικών ζητημάτων και καλούνται να παρακολουθήσουν και πάλι από την αρχή.

Οι εξ αποστάσεως «επιμορφώσεις» στην πράξη τα εισοδήματα των επιμορφωτών μόνο εξυπηρετούν και καθόλου τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Το να διαβάσεις ένα PDF και να παρακολουθήσεις ένα βίντεο χωρίς διάδραση και επικοινωνία, σε βάθος χρόνου μπαίνει στο χρονοντούλαπο της μνήμης. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται δια ζώσης και ουσιαστική επιμόρφωση με την ευθύνη των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Ζητάμε:

  • Διοργάνωση δια ζώσης επιμορφώσεων και εντός εργασιακού ωραρίου.
  • Το πρόγραμμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης να τροποποιηθεί και να πραγματοποιηθεί σε εργάσιμες ημέρες και ώρες. Διαφορετικά να πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή στην αρχή της επόμενης.
  • Να απαλλαγούν από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση όσοι έχουν πιστοποιημένα παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη με την ίδια θεματική.
  • Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους που αποκλείστηκαν, ενώ παρακολούθησαν κανονικά το πρόγραμμα επιμόρφωσης για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, λαμβάνοντας υπόψη την καταγραφή απουσιών από τους επιμορφωτές και όχι από την πλατφόρμα του teams και να τους δοθεί πρόσβαση στην τελική αξιολόγηση, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την επιμόρφωση, χωρίς να χρειαστεί να παρακολουθήσουν εκ νέου τα ίδια.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZkW9UFQ1U2t2Xmtyz8dZsIRH0tU3ElWSrDIiyb0RUzBF3g3s1NS9HlWmeJ_v_TQexeHH0NKmmfnS2393Qk7opIAFBeBWRXxOzAuNfQObMK7u0boY9Gp-4jGfkcoJRc-5u2whNhC4nNFV8xs6jYo_Sdujqu8d1MmbDGHYqyP_TMtRba59aN3LasTK02w/s1351/MyAlbumName014.jpg

 

 

Back to top button