Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δράσεις ενημέρωσης και προώθησης του «Μακεδονικού Σήματος» -μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ)– τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ ήδη έχουν εγκριθεί οι πρώτες 30 επιχειρήσεις και τους χορηγήθηκε η άδεια για να χρησιμοποιούν το σήμα στα προϊόντα τους.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Εκτός από τις 30 επιχειρήσεις που έχουν εγκριθεί, προς έγκριση βρίσκονται άλλες 30 με προϊόντα που προέρχονται από περιοχές της Μακεδονίας, ενώ 56-57 επιχειρήσεις έχουν καταθέσει τα σχετικά δικαιολογητικά. Ενδιαφέρον ακόμη για την απόκτηση του Συλλογικού Σήματος έχει εκδηλωθεί επιπλέον από άλλες 150 επιχειρήσεις που παράγουν μακεδονικά ελληνικά προϊόντα.
Μακεδονικό Σήμα και στα κρασιά
Ο ΣΕΒΕ θα συνεχίσει και το επόμενο διάστημα τις δράσεις προώθησης του Μακεδονικού Σήματος με διαφημιστικές καμπάνιες κυρίως στο εξωτερικό αλλά και με τη συμμετοχή του σε εκθέσεις ώστε να είναι διεθνώς αναγνωρίσιμο. Στόχος είναι πλέον και η κατοχύρωση του σήματος στα μακεδονικά κρασιά, καθώς σε πρόσφατη συνάντηση του Συνδέσμου με την Ένωση Οινοποιών Βορείου Ελλάδος συζητήθηκε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οινοπαραγωγοί με την εξαγωγή κρασιών και την προέλευση τους. «Όταν αναφέρονται στο εξωτερικό σε μακεδονικό προϊόν νομίζουν ότι είναι της γείτονας χώρας. Θα προχωρήσουμε σε πρωτοβουλίες ώστε και τα μακεδονικά κρασιά να κατοχυρωθούν στο εξωτερικό και ότι προέρχονται από την Ελλάδα και κυρίως από την Μακεδονία», σημείωσε ο κ. Διαμαντίδης.
Σημειώνεται ότι το Συλλογικό Σήμα ΣΕΒΕ «Μ MACEDONIA THE GREAT» («Μακεδονικό Σήμα») καταχωρήθηκε στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) Συλλογικού Σήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σύμφωνα με τα άρθρα 74 επ. του Κανονισμού 2017/1001).
Υπενθυμίζεται ότι για τα μεταποιημένα φυσικά προϊόντα βασικό κριτήριο είναι ποσοστό άνω του 50% της μάζας των συστατικών να προέρχεται από κάποια από τις τρεις περιφέρειες (ή το ποσοστό της μάζας της βασικής πρώτης ύλης του να προέρχεται από κάποια από τις τρεις περιφέρειες ή η μεταποίηση να πραγματοποιείται στη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας και ο χαρακτηρισμός του προϊόντος ως «Μακεδονικού» να συνίσταται στον παραδοσιακό ή τον ιδιαίτερο τρόπο παρασκευής και επεξεργασίας του).
Για τα λοιπά (βιομηχανικά-βιοτεχνικά) προϊόντα και υπηρεσίες βασικό κριτήριο είναι ποσοστό άνω του 50% του κόστους παραγωγής να πραγματοποιείται σε κάποια από τις τρεις περιφέρειες. Στο κόστος παραγωγής περιλαμβάνονται δαπάνες για την έρευνα και ανάπτυξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας, ενώ αποκλείονται δαπάνες που αφορούν την προώθηση, την προβολή και τη διαφήμιση του προϊόντος.