Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Το μετρό «απογειώνει» τα ενοίκια καταστημάτων στην Εγνατία – Πόσο έχουν αυξηθεί

Το πολυαναμενόμενο μετρό της Θεσσαλονίκης αλλάζει σημαντικά το τοπίο στην αγορά εμπορικών ακινήτων, ιδίως για τα καταστήματα που βρίσκονται πλησίον των στάσεων. Οι τιμές ενοικίασης έχουν εκτοξευθεί με αρκετά ακίνητα να βρίσκονται προς το παρόν στα αζήτητα, παρ’ όλο που το ενδιαφέρον επιχειρηματιών είναι έντονο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα με τα δεκάδες ξενοίκιαστα καταστήματα στην οδό Εγνατία, ένας από τους πιο κεντρικούς και εμπορικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, όπου θα περνά η βασική γραμμή του μετρό. Όπως δήλωσε στο ThessToday.gr ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Θεσσαλονίκης (ΣΜΑΣΘ) Κωνσταντίνος Τζάρος, στην Εγνατία αρκετά καταστήματα οδηγήθηκαν σε λουκέτο κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του μετρό, καθώς μειώθηκε η εμπορική κίνηση για μεγάλο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που τοποθετήθηκαν και οι λαμαρίνες μπροστά από τις βιτρίνες τους.

«Ένα άλλο ποσοστό καταστημάτων, ωστόσο, έκλεισε επειδή έληξε το συμβόλαιο μίσθωσης και οι ιδιοκτήτες των ακινήτων αύξησαν κατά πολύ το ενοίκιο. Οι επιχειρηματίες δεν έχουν τις οικονομικές αντοχές για υψηλά ενοίκια, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν το ενεργειακό κόστος αλλά και τον πληθωρισμό», εξήγησε ο κ. Τζάρος.

Πόσο αυξήθηκαν τα ενοίκια στην Εγνατία

Οι τιμές ενοικίασης καταστημάτων σε όλο το μήκος της οδού Εγνατίας αυξήθηκαν κατά 30% έως και 50%, διπλασιάζοντας δηλαδή σε πολλές περιπτώσεις το ενοίκιο με την προσδοκία των ιδιοκτητών ότι θα αναβαθμιστεί η περιοχή και θα αυξηθεί η εμπορικότητα. Ειδικότερα, οι τιμές ξεκινούν από 20 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο και φτάνουν μέχρι τα 40 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. «Οι ιδιοκτήτες των εμπορικών ακινήτων εκμεταλλευόμενοι την επερχόμενη λειτουργία του μετρό, συμπεριφέρονται σαν να έχει μπει ήδη στις ράγες και ζητούν υψηλότερα ενοίκια. Όταν θα βγαίνει ο κόσμος από τις στάσεις του μετρό, θα περνάει μπροστά από τα καταστήματα που βρίσκονται πάνω και κάτω από την Εγνατία. Είναι βέβαιο, δηλαδή, ότι θα είναι πιο έντονη η εμπορικότητα, όταν ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό, απλώς το εκμεταλλεύονται από τώρα», τόνισε ο κ. Τζάρος.

Υψηλή ζήτηση για ενοικίαση

Αν και η ζήτηση για ενοικίαση καταστημάτων στην οδό Εγνατία είναι έντονη περισσότερο για εταιρείες ένδυσης/υπόδησης, οι υποψήφιοι καταστηματάρχες διστάζουν λόγω των «τσιμπημένων» ενοικίων, τη στιγμή που το μετρό είναι ακόμη ανύπαρκτο. Οι τιμές που ζητούν οι ιδιοκτήτες με τα δεδομένα που μπορεί να προσφέρει το ακίνητο δεν ταυτίζονται, σύμφωνα με τον κ. Τζάρο. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει επίσης, και για αγορά καταστημάτων από επενδυτές, οι οποίοι θα εκμεταλλευτούν αργότερα το ακίνητο. «Όταν οι τιμές κρίνονται φυσιολογικές, τα καταστήματα ενοικιάζονται. Ενώ το ενδιαφέρον είναι πολύ έντονο, δεν ενοικιάζονται εύκολα λόγω των υψηλών τιμών ενοικίασης. Κανείς καταστηματάρχης δεν προσφέρει τα χρήματα που ζητούν οι ιδιοκτήτες. Αντιθέτως, θα μπορούσαν εξ αρχής να κάνουν συμβόλαια με προσυμφωνίες και να αυξήσουν την τιμή ενοικίασης, όταν λειτουργήσει το μετρό», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΜΑΣΘ.

Το παράδειγμα της οδού Εγνατίας φαίνεται ότι ακολουθούν κι άλλοι εμπορικοί δρόμοι της ανατολικής κυρίως Θεσσαλονίκης, όπου θα περνάει η βασική γραμμή του μετρό και θα υπάρχουν στάσεις κοντά σε καταστήματα, ανεβάζοντας έτσι τις τιμές ενοικίων στα εμπορικά ακίνητα.

thesstoday.gr

Back to top button