Ελλάδα

Σούπερ μάρκετ: Επιμένει η ακρίβεια στα ράφια – Η λίστα με τα πιο «τσιμπημένα» προϊόντα

Συνεχίζει να επιμένει, αν και με μικρότερη ένταση, η ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ με τις τιμές των τροφίμων και των βασικών αγαθών του ελληνικού νοικοκυριού να παραμένουν ακόμη υψηλές για τους καταναλωτές, παρ’ όλο που ο γενικός δείκτης τιμών μειώθηκε για τον μήνα Απρίλιο 2023.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είχε ανοδική πορεία τον περασμένο μήνα, καταγράφοντας 11,4% αύξηση σε ετήσια βάση, ενώ σε μηνιαία υποχώρησε κατά 0,1%. Οι καταναλωτές μπορεί να αντίκρισαν πτώση στις τιμές ενέργειας (ρεύμα, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης), ωστόσο οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα δεν φαίνεται να σημειώνουν σημαντική μείωση που θα ωφελήσει τον προϋπολογισμό του νοικοκυριού.

Ποια προϊόντα εκτοξεύθηκαν

Για τον μήνα Απρίλιο 2023, οι νέες ετήσιες μεταβολές των τιμών αφορούν κυρίως 11 κατηγορίες τροφίμων συγκριτικά και με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με τις περισσότερες να αποτελούν και τις βασικές καθημερινές ανάγκες των νοικοκυριών. Ειδικότερα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί, βούτυρο) και τα αυγά κατέγραψαν την μεγαλύτερη άνοδο (19,1%), ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν τα έλαια και τα λίπη με αύξηση που διαμορφώνεται στο 16,2%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα λοιπά τρόφιμα με αύξηση κατά 14,6% και στην πέμπτη θέση το κακάο και το τσάι με άνοδο που αγγίζει το 12%.

Παράλληλα, τον «ανήφορο» έχουν πάρει τα κρέατα κατά 12%, η ζάχαρη, οι σοκολάτες, τα γλυκά και τα παγωτά κατά 11%, τα αλκοολούχα ποτά κατά 10,1%, τα μεταλλικά νερά και οι χυμοί κατά 8,4%, τα λαχανικά κατά 6,2%, ενώ την δεκάδα συμπληρώνουν οι τιμές στα ψάρια που αυξήθηκαν κατά 4,5%. Σημειώνεται ότι οι ανατιμήσεις αφορούν τόσο τα επώνυμα προϊόντα όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Πτώση σε σύγκριση με τον Μάρτιο

Αν συγκρίνει κανείς, ωστόσο, τις τιμές των βασικών αγαθών με τον μήνα Μάρτιο του 2023, θα διαπιστώσουμε ότι σημειώθηκαν μικρές πτώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ και σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, την μεγαλύτερη μείωση είχαν κατά 2,5% τα νωπά ψάρια, στη συνέχεια τα αλλαντικά κατά 2,1%, τα νωπά λαχανικά κατά 0,8%, τα αλκοολούχα ποτά κατά 0,7% και τέλος, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά κατά 0,5%.

Το κυνήγι των προσφορών

Η ακρίβεια στα τρόφιμα, η οποία δεν φαίνεται να υποχωρεί άμεσα, εξακολουθεί να αποτελεί το μείζον πρόβλημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί (Market Pass και «Καλάθι του Νοικοκυριού») για την στήριξη των νοικοκυριών. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές των σούπερ μάρκετ και κυρίως τα προϊόντα 1+1 δώρο, προκειμένου να ανταπεξέλθουν οικονομικά στις καθημερινές τους ανάγκες αλλά και να εξοικονομήσουν χρήματα.

thesstoday.gr

Back to top button