Ελλάδα

«Καταγράφoντας» με τον φακό τις επιπτώσεις κλιματικών καταστροφών (εικονες)

Τις επιπτώσεις κλιματικών καταστροφών σε κοινότητες καταγράφει με τον φακό του στις δύο αλληλοσυμπληρούμενες σειρές του – «Drowning World» και «Burning World» – ο Gideon Mendel, Νοτιοαφρικανός φωτογράφος που ζει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η έκθεση του «Fire/Flood», επίκαιρη λόγω της χθεσινής Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, φιλοξενείται στη The Photographers’ Gallery του Λονδίνου: φωτογραφίες τραβηγμένες σε 15 χώρες από το 2007 έως σήμερα δείχνουν ότι η ανθρωπότητα βιώνει εδώ και δεκαετίες τις επιπτώσεις της κρίσης.

Ξεκίνησε τη σειρά «Drowning World» όταν πλημμύρες έβαλαν σε δοκιμασία την Doncaster, μια μικρή πόλη στο Νότιο Γιορκσάιρ. ‘Αρχισε να φωτογραφίζει κόσμο μισοβυθισμένο σε ό,τι είχε απομείνει από τα σπίτια τους και το επανέλαβε αυτό λίγες εβδομάδες μετά επισκεπτόμενος την Ινδία. «Όταν επέστρεψα, έβαλα αυτές τις φωτογραφίες δίπλα δίπλα, πορτρέτα από το Η.Β. και την Ινδία και ένιωσα ότι κάτι δυνατό συνέβαινε – μια μοιρασμένη ευαλωτότητα, παρά τις τεράστιες διαφορές όσον αφορά πλούτο, κουλτούρα και περιβάλλον. Για μένα, αυτό ήταν η αρχή του ταξιδιού» είπε, μιλώντας στο LensCulture.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gideon Mendel (@gideonmendel)

Είτε είναι τραβηγμένες στην Αϊτή, τη Βραζιλία, το Πακιστάν ή τη Γαλλία, οι φωτογραφίες τεκμηριώνουν ότι καμία κοινότητα δεν είναι απρόσβλητη από τις επιπτώσεις ενός πλανήτη που αλλάζει. «Τα (φωτογραφικά) θέματά μου βρήκαν περιθώριο – εν μέσω μεγάλης απελπισίας – να επικοινωνήσουν με τη φωτογραφική μηχανή, κοιτώντας μας από τα πλημμυρισμένα σπίτια και τα κατεστραμμένα περιβάλλοντά τους. Δείχνουν τον κόσμο της συμφοράς που έχει πέσει πάνω τους. Σε αυτήν την ανταλλαγή δεν είναι θύματα: η κάμερα καταγράφει την αξιοπρέπεια και αντοχή τους. Είναι μαρτυρία της ωμής πραγματικότητας ότι οι φτωχότεροι στον πλανήτη σχεδόν πάντα υποφέρουν περισσότερο λόγω της κλιματικής αλλαγής» τονίζει, σε ανακοίνωση . Το 2020 ξεκίνησε η σειρά «Burning World» και ο Mendel είχε την ευκαιρία να συγκρίνει τα δύο είδη καταστροφών και να εντοπίσει κοινά χαρακτηριστικά· φωτογραφίζει τον κάθε ένα να στέκεται όρθιος, σίγουρος για τον εαυτό του ανάμεσα στα ερείπια, διαλέγοντας θάρρος αντί μοιρολατρείας.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gideon Mendel (@gideonmendel)

ΑΠΕ

Back to top button