Δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας για την «Χρήση των Εφαρμογών στα Smartphones» που διεξήχθη στο Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Καστοριά από την Αμαλία Τριανταφυλλίδου (Ph D) (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων) και τον Παύλος Νικολαΐδης (Φοιτητή του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων).
Οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να καταχωρήσουν τις ώρες χρήσης 13 εφαρμογών στα κινητά τους τηλέφωνα για κάθε μέρα από τις 20 έως τις 26 Μαρτίου, 2023 σύμφωνα με τα δεδομένα που καταγράφονται στον κινητό τους.
Συνολικά, συμμετείχαν 757 άτομα από όλη την Ελλάδα. 62% ήταν γυναίκες και η πλειονότητα των συμμετεχόντων άνηκε στην ηλικιακή ομάδα 18-25 (55.9%).

To 51.1% των ερωτώμενων φαίνεται να χρησιμοποιεί για περισσότερες από 41 ώρες την εβδομάδα (πάνω από 6 ώρες την ημέρα) τις διάφορες εφαρμογές στο κινητό του τηλέφωνο. Δηλαδή, αφιερώνει το ¼ της ημέρας του στη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Σύμφωνα με έρευνες (Alijomaa et al., 2016; Cha and Seo, 2018) τα άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εθισμού στο κινητό τους τηλέφωνο, το χρησιμοποιούν για πάνω από 5 ώρες την ημέρα. Διαπιστώνεται επομένως πως και στο δείγμα της παρούσας έρευνας τουλάχιστον 1 στους 2 χρήστες χαρακτηρίζεται από μια τάση εθισμού στο κινητό τους τηλέφωνο.
Μάλιστα, τα άτομα ηλικίας 18-35 αφιερώνουν πάνω από 51 ώρες την εβδομάδα στη χρήση των εφαρμογών του κινητού τους τηλεφώνου (πάνω από 7 ώρες την ημέρα περίπου)

Πρώτες σε μέσο χρόνο χρήσης ήταν οι εφαρμογές του Instagram (περίπου 2 ώρες την ημέρα), του YouTube (πάνω από 1 ώρα την ημέρα) και του Tik Tok (πάνω από 1 ώρα την ημέρα) ενώ το Facebook (κάτω από 1 ώρα) βρέθηκε στην 7η θέση (Διάγραμμα 1). Ο μικρότερος χρόνος χρήσης παρατηρήθηκε για το Twitter και το LinkedIn.

Οι γυναίκες φαίνεται να χρησιμοποιούν περισσότερη ώρα το Instagram, το Tik Tok και το Messenger συγκριτικά με τους άνδρες.
Οι άνδρες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο Facebook, YouTube, Spotify, Viber. Επίσης, χρησιμοποιούν περισσότερο το κινητό τους για κλήσεις, emails, και αναζητήσεις στον φυλλομετρητή τους (browser) τους.

Ως προς την ηλικιακή ομάδα, παρατηρήθηκαν τα ακόλουθα ευρήματα:








