Χιλιάδες συνδρομητές έρχονται αντιμέτωποι με αυξήσεις στα τιμολόγια που αφορούν την κινητή, τη σταθερή τηλεφωνία αλλά και τα πακέτα που αφορούν το ίντερνετ. Σύμφωνα με τα «Νέα», οι πάροχοι προχωρούν σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων μετά το «φρένο» που μπήκε στην αιτούμενη αναπροσαρμογή συμβολαίων, προτείνοντας στους πελάτες νέα αυξημένα τιμολόγια σχετικά με τα συμβόλαια που λήγουν.
Για παράδειγμα, οι πάροχοι προτείνουν στους συνδρομητές να συνεχίσουν στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με αύξηση που κυμαίνεται στα 4-7 ευρώ τον μήνα, για ένα συμβόλαιο της τάξεως των 24-27 ευρώ το μήνα.
Σύμφωνα με τα «Νέα», οι νέες αυξήσεις που προτείνουν οι πάροχοι επηρεάζουν κυρίως τους συνδρομητές που είχαν συμβόλαια με έκπτωση στο παρελθόν. Ενώ σχεδόν όλοι οι καταναλωτές απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι αυξήσεις αφορούν όλους τους συνδρομητές. Ορισμένες εταιρείες καλούν τους συνδρομητές να επωφεληθούν από μια ειδική προσφορά πριν τη λήξη του συμβολαίου τους, προσφέροντάς τους μια αύξηση της χρέωσης έως και 20%. Συστήνουν στους συνδρομητές να αξιοποιήσουν αυτήν την προσφορά άμεσα, δεδομένου ότι δεν θα είναι διαθέσιμη για πολύ καιρό.
Ο συνδρομητής, ανεξαρτήτως εάν είχε κάνει συμβόλαιο με έκπτωση ή όχι από τον τιμοκατάλογο, δεν υποχρεούται να αποδεχθεί την προτεινόμενη αύξηση. Αν το συμβόλαιό του έχει λήξει, μπορεί να αιτηθεί αζήμια για τον ίδιο και να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε άλλο πάροχο (φορητότητα). Οι εταιρείες είναι επίσης ελπιδοφόρες για την «αδράνεια» του καταναλωτή. Αν ο τελευταίος αποφασίσει να ζητήσει αλλαγή παρόχου, είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει στην αρχική προσφορά, δηλαδή στην που ίσχυε τους τελευταίους 12, 18 ή 24 μήνες.
Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν είναι άγνωστη, καθώς οι πάροχοι έχουν επιχειρήσει πολλές φορές να αυξήσουν τις τιμές τους. Η προηγούμενη προσπάθεια για τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους το καλοκαίρι του 2023 αποτελεί σχετικό παράδειγμα.