ΕκδηλώσειςΚαστοριά

Η χορωδία του Γυμνασίου Μανιάκων «Μέλισμα» στην Καρδίτσα (φωτογραφίες – βίντεο)

Η Χορωδία του Γυμνασίου Μανιάκων «Μέλισμα» ταξίδεψε στην Καρδίτσα, σε μια τριήμερη εκδρομή, για να συμμετάσχει στο 42ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Καρδίτσας, τον μεγαλύτερο και ιστορικότερο Χορωδιακό θεσμό της Ελλάδας και απ’ τους μεγαλύτερους και εγκυρότερους παγκοσμίως, με μεγάλη συμμετοχή Χορωδιών Ενηλίκων, κυρίως Μικτών, από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τα μέλη της Χορωδίας με τον μαέστρο της χορωδίας και Διευθυντή του σχολείου κ. Κωνσταντίνο Ταμβάκη, καθώς και με την συνοδό Φιλόλογο εκπαιδευτικό κ. Χριστίνα Σημαιοφορίδου αναχώρησαν από το σχολείο την Τετάρτη 15/5/2024 με τουριστικό λεωφορείο του πρακτορείου HERMES.

Μετά από μια σύντομη στάση στην Καλαμπάκα για ξεκούραση, φτάσαμε στο ξενοδοχείο, όπου τακτοποιηθήκαμε και ξεκουραστήκαμε. Τo απόγευμα πήγαμε περπατώντας στο «Ωδείο Καρδίτσας – Κων/νος Ευθυμιάδης» προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε τις εγκαταστάσεις και το πιάνο του Ωδείου, για να κάνουμε την τελευταία μας πρόβα ώστε να είμαστε έτοιμοι για την αυριανή μας εμφάνιση. Ακολούθησε μια χαλαρή βραδινή ψυχαγωγική βόλτα στην πόλη της Καρδίτσας.

Το πρωί της Πέμπτης αναχωρήσαμε για τη λίμνη Πλαστήρα, μια περιοχή εξαιρετικού φυσικού κάλλους και πλούσια σε δραστηριότητες. Εκεί περιηγηθήκαμε στη γύρω περιοχή, πήραμε μέρος σε δραστηριότητες στη φύση όπως: τοξοβολία, θαλάσσια ποδήλατα, κωπηλασία, κανώ, κλπ. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, διασκέδασαν, γνώρισαν νέα χόμπι και το μεσημεράκι γευματίσαμε σε παραδοσιακό εστιατόριο της περιοχής και αποχωρήσαμε, ώστε να προετοιμαστούμε για την απογευματινή εμφάνισή μας στο φεστιβάλ.

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, στις 9:30 μ.μ. η χορωδία μας εμφανίστηκε στη σκηνή του 42ου Διεθνούς Χορωδιακού Φεστιβάλ Καρδίτσας, όπου τραγούδησε τα εξής τραγούδια:

1. ΤΙΤΛΟΣ: ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

2. ΤΙΤΛΟΣ: ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ ΛΟΓΙΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

3. ΤΙΤΛΟΣ: Ν’ΑΓΑΠΑΣ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ

4. ΤΙΤΛΟΣ: ΚΑΙ ΤΙ ΖΗΤΑΩ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

Μας παρουσίασε ο μοναδικός στο είδος του διάσημος παρουσιαστής κ. Αλέξης Κωστάλας, ο οποίος έκανε και ένα όμορφο λογοπαίγνιο για το όνομα του Γυμνασίου μας. Συγκεκριμένα, είπε ότι χρειάζεται προσοχή, να τονιστεί στην παραλήγουσα, Μανιάκων, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για χορωδούς που είναι “μανιακοί με τη μουσική!” Παρά τον λίγο χρόνο από την ίδρυση της χορωδίας «Μέλισμα» του Γυμνασίου Μανιάκων Καστοριάς, η οποία ξεκίνησε μόλις το περασμένο φθινόπωρο του 2023, η εμφάνισή μας ήταν εντυπωσιακά καλή και απέσπασε εγκάρδιο και ενθουσιώδες χειροκρότημα και επαίνους από τους υπόλοιπους μαέστρους. Και για να τα λέμε όλα, ναι, ακούσαμε και το σχόλιο ότι μοιάζαμε σαν χορωδία τουλάχιστον πενταετούς εμπειρίας, και νιώσαμε υπερήφανοι που καταφέραμε τόσα πολλά σε τόσο σύντομο διάστημα.

Η βραδιά έκλεισε με μια σύντομη βόλτα στην πόλη για να γιορτάσουμε την επιτυχία μας και στη συνέχεια επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Την Παρασκευή περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης και επισκεφθήκαμε το ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΝ, ένα αναψυκτήριο μέσα σε πάρκο, πλήρως ανακαινισμένο, με σεβασμό στην ιστορία του και στον ρόλο του σαν αγαπημένο σημείο συνάντησης, ψυχαγωγίας και διασκέδασης για κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.

Έπειτα επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης και το μεσημέρι αναχωρήσαμε για τα Τρίκαλα. Περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης και επισκεφθήκαμε το μουσείο Τσιτσάνη.

Αργά το απόγευμα, αναχωρήσαμε για Καστοριά, γεμάτοι όμορφες αναμνήσεις και δυνατές συγκινήσεις.

Πρέπει ιδιαίτερα να τονιστούν κάποια σημεία σχετικά με τη λειτουργία, την οργάνωση, την πορεία και τη σημασία της χορωδίας του Γυμνασίου:

Έχει αποδειχθεί με μελέτες ότι τα σχολεία όπου καλλιεργούνται τέχνες (μουσική εικαστικά, θέατρο) πέραν της μιας ώρα του ωρολογίου προγράμματος, οι μαθητές γίνονται συνήθως πιο «πολιτισμένοι», πιο συνεργάσιμοι, με πολύ λιγότερα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού. Αποκτούν ενδιαφέροντα και καλλιεργούνται ψυχικά και πνευματικά.

Το ίδιο το Γυμνάσιό μας άρχισε να αλλάζει με την ένταξη στα πολιτιστικά προγράμματα και την ενασχόληση των παιδιών με τη χορωδία και το θέατρο. Τα παιδιά που συμμετείχαν και οι γονείς τους μπορούν να το βεβαιώσουν αυτό.

Θέλει τόλμη κάθε νέο ξεκίνημα. Δε φοβηθήκαμε ως αρχάριοι. Ακόμα και μόνο να παρακολουθούσαμε το φεστιβάλ, θα είχαμε όφελος, μιας και είναι μια σπάνια εμπειρία που δεν την έχουμε συχνά στον τόπο μας. Ωστόσο, πήραμε το θάρρος να παρουσιαστούμε πλάι σε έμπειρους χορωδούς και να δεχτούμε την κριτική όποια και εάν ήταν αυτή και φυσικά… το χειροκρότημα! Το οποίο ευτυχώς ήταν δυνατό και ενθουσιώδες, δίνοντάς μας θάρρος να συνεχίσουμε και να προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο στο μέλλον!

Παροτρύνουμε όλους τους μαθητές μας να συμμετέχουν όσο μπορούν περισσότερο σε πολιτιστικά προγράμματα σχετικά με τις τέχνες ή και άλλα, να ανοίγουν τους ορίζοντές τους και να εξελίσσονται σε πολύπλευρες προσωπικότητες.