ΕκδηλώσειςΚαστοριάτελευταίες ειδήσειςφωτορεπορτάζ

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Καστοριά (σειρές φωτογραφιών – βίντεο)

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Καστοριά

Ο Εσπερινός της Κοιμήσεως στην Πεντάβρυσο  

Την παραμονή της εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, τελέσθηκε στον πανηγυρίζοντα ιερό ναό Πενταβρύσου πανηγυρικός εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Καλλινίκου.

Την εορτή του χωριού τίμησε με την παρουσία του ο Αρχηγός του Γ.Ε.Σ στρατηγός κ. Γεώργιος Κωστίδης, ο οποίος φέρει την καταγωγή του από την Πεντάβρυσο.

Μετά τον εσπερινό έγινε ιερά λιτανεία του επιταφίου της Παναγίας μας και της ιεράς της εικόνος, παρουσία όλων των τοπικών αρχών καθώς των κατοίκων του χωριού.

Κατά την διάρκεια της λιτανείας έγινε ειδική δέηση για τις νέες οικογένειες, για τους νέους που ξενιτεύονται το καλοκαίρι σε άλλα μέρη της Ελλάδος προς βιοπορισμό, και για την ανομβρία λόγῳ της κλιματικής αλλαγής.

Ο Σεβασμιώτατος μίλησε για την δόξα της εορτής της Θεοτόκου, και υπογράμμισε το νόημα και την σημασία της ιεράς λιτανείας και των ειδικών δεήσεων, μέσα από την θεολογική αρχή της συνέργειας Θεού και ανθρώπων.

Συνεχάρη το χωριό για την ανάδειξη ενός τέκνου του στο ύπατο αξίωμα του Αρχηγού του Γ.Ε.Σ. και ευχήθηκε καταλλήλως στον Αρχηγό.

DSC_0325

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ

Ο Εσπερινός στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό  

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Καστοριάς χοροστάτησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αριανζού κ. Βαρολομαίος, κατά την ακολουθία του Εσπερινού που τελέσθηκε επί τη θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της ΘεοτόκουΚατά την διάρκεια του Εσπερινού συμμετείχαν πολλοί κληρικοί της Μητροπόλεως.

Ο Θεοφιλέστατος κ. Βαρθολομαίος στο κήρυγμα του αναφέρθηκε στην Θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Μετά απόλυση του εσπερινού έγινε η λιτανεία της εικόνος της Παναγίας της Πορφύρας που κοσμεί τον Μητροπολιτικό Ναό, ενώ τελέσθηκε δέηση στην πλατεία Ομονοίας.

DSC_0129

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ 

Την ημέρα της Εορτής 

Το πρωί της κυριώνυμης ημέρας τελέσθηκε ο Όρθρος και η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ.Καλλινίκου. Μαζί με τον Σεβασμιώτατο έλαβαν μέρος οι εφημέρινοι π. Στέφανος Σχοινάς, π. Φώτιος Λεβέντης και οι Διάκονοι π. Παντελεήμων και π. Νικόδημος.

Κατά την διάρκεια του κοινωνικού αντί κηρύγματος αναγνώσθηκε η εγκύκλιος του Μητροπολίτη επί τη εορτή της Κοιμήσεως της  Θεοτόκου, από τον π. Στέφανο Σχοινά.

(Μπορείτε να διαβάσετε την Εγκύκλιο ΕΔΩ)

Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευλόγησε τα κόλλυβα της Παναγίας μας, ευχήθηκε καταλλήλως στο εκκλησίασμα και παρακάθισε στην δεξίωση της Ενορίας μαζί τις αρχές και τους συνεργάτες της Ενορίας.

DSC_7485

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ

Στην Ιερά Μονή Παναγίας Μαυριώτισσας 

Ο Μεθέορτος Εσπερινός της θεομητορικής εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου τελέσθηκε το απόγευμα του Δεκαπενταυγούστου στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Καστοριάς.

Αμέσως μετά, ξεκίνησε η λιτάνευση της εικόνος της Παναγίας της Πορφύρας από τον Ιερό Ναό στην παραλίμνια θέση Σταυρός και από εκεί και εν πλω έφτασε στο ιστορικό Μοναστήρι.

Την εικόνα υποδέχθηκε ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αρχιμ. Νεκτάριος Κακουλίδης με τους ήχους των  πανηγυρικών κωδωνοκρουσιών και των σήμαντρων και την παρουσία πλήθος πιστών.

Στην συνέχεια εψάλησαν τα εγκώμια της Παναγίας από τον Σεβασμιώτατο, τους Ιερείς και τους Ιεροψάλτες, παρόντων των αρχόντων του τόπου και εκατοντάδων πιστών χριστιανών.

Ο Σεβασμιώτατος συνεχάρη το Ηγουμενοσυμβούλιο της Ιεράς Μονής, αποτελούμενο από τον Ηγούμενο π. Νεκτάριο Κακουλίδη και τους Αρχιμανδρίτες π.Στέφανο Σχοινά και π. Παύλο Λαζόγκα, για τις προσπάθειες που κάνουν για την ανάδειξη της Ιεράς Μονής.

Επίσης ευχαρίστησε την Αρχαιολογική Υπηρεσία για την συντήρηση του Καθολικού, και τον Δήμο Καστορίας για την παραχώρηση του πλοιαρίου.

Μετά το πέρας της ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος μίλησε και ευχήθηκε προσωπικά στους εκκλησιασθέντες.

Ο Σεβασμιώτατος στο λόγο του, κατά την διάρκεια της ακολουθίας, είπε:

*  *  *

Ἑορτάζουμε τήν Κυρία Θεοτόκο, τήν Πανάχραντη Μητέρα τοῦ Θεοῦ μας· ἐδῶ στήν Καστοριά, μέ τήν Παναγία τήν Πορφύρα· ἐδῶ στήν Ἱερά Μονή Μαυριωτίσσης μέ τήν Παναγία τήν Μαυριώτισσα. 

Τήν ἑορτάζουμε, ὅπως ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι, ὡς Μητέρα τοῦ Θεοῦ καί ὡς Παναγία Παρθένο.

Ἡ Παναγία πρότυπο παιδείας 

Τήν ἑορτάζουμε ὡς πρότυπο παιδείας καί ὡς πρότυπο πνευματικῆς καί ψυχικῆς ὑγείας. 

Ἡ Κυρία Θεοτόκος δέν εἶναι γιά μᾶς μιά Ἡγέτης, πού ἔχει ἀπαιτήσεις, διατάζει, ἔχει κανόνες καί νόμους πού πρέπει νά τηροῦνται, γιά νά βασιλεύει Αὐτή πάνω στούς ἀνθρώπους. 

Ἡ Κυρία Θεοτόκος δέν ἐνεργεῖ ὅπως οἱ κοσμικοί ἡγέτες. Ἡ Παναγία δέν διατάζει, δέν ἀπαιτεῖ, δέν ἔχει ἀνάγκη τήν ἐξουσία.

Ἡ Παναγία παρουσιάζεται ἐνώπιόν μας ὡς πρότυπο Παιδείας καί πρότυπο ὑγείας. 

Ὅπως καί ὅ,τι αὐτή ἔζησε, θέλει καί ἐμεῖς νά ζήσουμε. Θέλει νά ἀποκτήσουμε τίς ἴδιες ἀρετές πού ἐκείνη ἔχει καί νά ἀγαποῦμε καί νά ὑπακούουμε τόν Χριστό, «ἵνα ἡ χαρὰ ἡμῶν ᾖ πεπληρωμένη» (Α´ Ἰω. α´). 

Θέλει νά ἔχουμε, ὅπως καί αὐτή ἔχει καί ἔζησε: «ὅσα ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις ἔπαινος» (Φιλιπ. δ´).

Ἡ Παναγία τῆς Καστοριᾶς καί ἡ Καστοριά τῆς Παναγίας

Ἑορτάζουμε τήν Μητέρα τοῦ Θεοῦ, λοιπόν, πού σημαίνει ὅτι Τήν θέτουμε ὡς πρότυπο ἐνώπιόν μας. 

Ἐδῶ στήν Καστοριά. 

Μέ τήν Παναγία τήν Πορφύρα, πού βρίσκεται στήν καρδιά τῆς πόλης μας, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό, καί τήν Παναγία τήν Μαυριώτισσα, πού βρίσκεται στόν πνεύμονα τῆς πόλης μας, στήν Ἱερά Μονή της.

Καί μεταφέραμε τήν ἱερά εἰκόνα της διά μέσου τῆς λίμνης, ἡ ὁποία λίμνη συνδέεται μέ τήν ἐργασία τῶν κατοίκων τῆς πόλης, δηλαδή μέ τήν γουνοποιΐα, καί, στήν τωρινή ἐποχή, μέ τόν τουρισμό.

Μέ αὐτόν τόν τρόπο δείχνουμε ὅτι ἡ Καστοριά εὐλογεῖται ἀπό τήν Κυρία Θεοτόκο στήν ζωή της, τήν ἱστορία καί τήν παιδεία της. 

Δείχνουμε ὅτι ἡ Παναγία εὐλογεῖ ὅσους ἀναζητοῦν τήν ἀλήθεια, ὅσους ἀναζητοῦν τόν Θεό. Εὐλογεῖ καί τήν ἐργασία μας καί τήν κοινωνική μας ζωή.

Σέ κάθε ἐποχή μᾶς εὐλογεῖ.

Ἀπό τήν ἐποχή τοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Καστοριᾶς, τοῦ εὐσεβοῦς Μεγάλου Ἰουστινιανοῦ, αὐτοκράτορος τῆς Ἑλληνορωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ρώμης – Κωνσταντινου­πόλεως καί κτήτορος τῆς Ἁγια-Σοφιᾶς, ὁ ὁποῖος συνεκάλεσε τήν Ε´ Οἰκουμενική Σύνοδο καί συνέγραψε τόν λειτουργικό θεολογικό ὕμνο «Ὁ Μονογενής Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ» μέχρι σήμερα.

Καί κάνω μιά παρένθεση γιά νά ἀναγγείλω ὅτι τό θέμα «Ὁ Ἰουστινιανός καί ἡ Καστοριά» θά εἶναι τό θέμα τῶν Γ´ Καραβαγγελείων, πρῶτα ὁ Θεός, τόν Φεβρουάριο 2025. Τά Καραβαγγέλεια εἶναι θεσμός πού συνδιοργανώνουμε μέ τόν Δῆμο Καστοριᾶς καί τήν Περιφερειακή Ἑνότητα Καστοριᾶς.

Θέλουμε μέ τόν τρόπο αὐτό νά ἀναδείξουμε τήν τεράστια κληρονομιά μας, ὅταν κάποιοι κομπλεξικοί Ἕλληνες ἱστορικοί προσπαθοῦν νά τήν θάψουν.

Ἡ Κυρία Θεοτόκος μᾶς εὐλογεῖ μέχρι σήμερα, γιατί πάντα ὁ ἄνθρωπος ἀναζητᾶ καί ζητᾶ τά ἴδια ἀγαθά.

Ὅπως πάντα ὁ ἄνθρωπος ζητᾶ ζωογόνο ἀέρα, καθαρό νερό, κατάλληλη τροφή, στέγη καί ἔνδυση, ἔτσι σέ κάθε ἐποχή ζητᾶ ἀγάπη, ἐλευθερία, ἀθανασία. 

Καί αὐτά μᾶς τά προσφέρει ὁ Χριστός μας, ἡ Ἐκκλησία, ἡ Κυρία Θεοτόκος, σέ ὅλες τίς ἐποχές.

Διαφορετικότητα ἤ ἀδελφότητα; Ἐλευθερία ἐπιλογῆς ἤ ἐλευθερία ἀπό τά πάθη;

Δυστυχῶς ὅμως, καί στήν Πατρίδα μας κάποιοι ἐπιμένουν μέ μεγάλη σπουδή, δέν ξέρω γιατί, νά μᾶς ἀλλάξουν πρότυπα ζωῆς. 

Θέλουν νά πάψουν νά ἔχουμε τήν Παναγία στά σπίτια μας, στήν καρδιά μας, στήν ἐργασία μας, στίς ὑπηρεσίες μας, στήν παιδεία μας, στίς τηλεοράσεις μας ἄν θέλετε. Καί μέ μεγάλη σπουδή μᾶς ἐπιβάλλουν ἄλλα πρότυπα, πού δέν ἔχουν τίς ἀρετές τῆς Θεοτόκου, ἀλλά εἶναι ἀόριστα καί ἀπροσδιόριστα, χωρίς νόημα ζωῆς καί χωρίς Θεό.

Δέν ξέρω γιατί, ἀλλά μερικοί βάλθηκαν μέ μεγάλη σπουδή, μέ τό στανιό, χωρίς νά μᾶς ρωτήσουν, νά μᾶς κάνουν «διαφορε­τικούς». Ὄχι ἁπλῶς νά σεβόμαστε τήν διαφορετικότητα, πράγμα αὐτονόητο, ἀλλά νά γίνουμε «διαφορετικοί», πράγμα ἀδιανόητο.

Στήν Παράδοσή μας ὅμως δέν θέλουμε νά εἴμαστε διαφορετικοί, θέλουμε νά εἴμαστε ἐλεύθεροι. Θέλουμε νά εἴμαστε ἐλεύθεροι νά ἀγαπᾶμε τούς ἀνθρώπους καί τόν Θεό ἀνιδιοτελῶς.

Στήν Παράδοσή μας θέλουμε νά φθάσουμε στό ὕψος τῆς Κυρίας Θεοτόκου, ὅπως καί ἐκείνη τό θέλει, ὥστε νά εἴμαστε ἐλεύθεροι ἀπό τά πάθη, τῆς φιλοδοξίας, τῆς φιληδονίας, τῆς φιλαργυρίας. 

Νά εἴμαστε ἐλεύθεροι γιά νά μποροῦμε νά ἀγαποῦμε ἀκόμη καί τούς ἐχθρούς μας, ὅπως ὁ Χριστός τό δίδαξε καί τό ἔπραξε, καί ὅπως καί ἡ Κυρία Θεοτόκος δίδαξε καί ἔπραξε.

Τό ἴδιο ἔπραξαν καί ὅλοι οἱ ἥρωες τῆς Ἑλληνορθοδόξου Παραδόσεώς μας, οἱ ὁποῖοι ἥρωες εἶναι ἐπί τό πλεῖστον οἱ Ἅγιοί μας.

Δέν θέλουμε νά εἴμαστε διαφορετικοί· θέλουμε νά εἴμαστε ἐλεύθεροι.

Δέν θέλουμε νά εἴμαστε διαφορετικοί· θέλουμε νά εἴμαστε ἀδελφοί.

Ἀδέλφια εἴμαστε μεταξύ μας, παιδιά τοῦ ἰδίου Θεοῦ, κατ᾽ εἰκόνα καί καθ᾽ ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασμένοι.

Γιατί νά εἴμαστε διαφορετικοί; 

Γιά νά πάψουμε νά ζοῦμε σέ Κοινότητες ὡς ἀδέλφια; 

Νά πάψουν τά παιδιά μας νά κάνουν οἰκογένειες, μέ τό μυστήριο τοῦ γάμου, πού εἶναι μυστήριο τῆς ἀγάπης; 

Γιά νά πάψουμε νά δημιουργοῦμε ἀδελφότητες (μοναστικές), ὅπου μέσα ἀπό τήν ἄσκηση τῆς ἀλληλοπεριχώρησης θά λατρεύουμε μέ ἁγνότητα καί καθαρό­τητα τόν Θεό μας;

Γιά νά πάψουμε νά ἀσκοῦμε τό ἄθλημα τῆς συνύπαρξης καί τοῦ διαλόγου καί νά κλειστοῦμε στά διαμερίσματά μας καί τίς τηλεοράσεις μας καί τά κινητά μας καί νά δεχόμαστε ἀπό ἐκεῖ καθημερινά σέ 24ωρη βάση τήν προπαγάνδα τῆς «διαφορετι­κότητος»;

Γιά νά πάψουμε νά διακρίνουμε μεταξύ ἀρετῆς καί κακίας, μεταξύ ὑγείας καί πάθους;

Γιατί νά εἴμαστε διαφορετικοί; Γιά νά κλειστοῦμε στό κέλυφος τῆς φιλαυτίας καί τῆς φιληδονίας μας;

Ὁ σεβασμός μιᾶς ἄλλης διαφορετικότητας

Ἀλλά καί ἄν κάποιοι ἐπιμένουν στήν ἔννοια τῆς διαφορετικό­τητας, ἄς ἐννοήσουν τήν διαφορετικότητα στόν σεβασμό τοῦ πολιτισμοῦ μας, τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πολιτισμοῦ μας. 

Ὅταν εἰσήλθαμε στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, ἄλλα μᾶς ἔλεγαν. Μᾶς ἔλεγαν ὅτι ἡ ΕΕ σέβεται τήν πολιτιστική ἰδιαιτερότητα κάθε Κράτους μέλους. 

Ποῦ εἶναι αὐτός ὁ σεβασμός, ὅταν μᾶς ζητοῦν νά ἀλλάξουμε τήν παράδοσή μας στόν πυρήνα της, πού εἶναι ἡ πίστη στόν Χριστό καί τήν Κυρία Θεοτόκο; 

Πού εἶναι ὁ σεβασμός στήν διαφορετικότητα τῆς παράδοσής μας, ὅταν μᾶς πιέζουν νά ἀλλάξουμε τόν πυρήνα τῆς κοινωνικῆς μας ζωῆς, πού εἶναι ἡ πίστη στήν οἰκογένεια; 

Ποῦ εἶναι ὁ σεβασμός τους στήν πολιτιστική ἰδιαιτερότητα τῆς Ἑλλάδας, ὅταν εἰρωνεύονται τήν ἱστορία καί τήν πίστη μας καί μᾶς ὠθοῦν νά τούς μοιάσουμε -συγγνώμη πού θά τό πῶ- στήν ἀνηθικότητά τους;

Βεβαίως καί ἔχουμε νά ὠφεληθοῦμε ἀπό τούς ἄλλους λαούς. Ἀλλά νά ἐπιλέξουμε ἐμεῖς τά καλά στοιχεῖα τους, πού λείπουν ἀπό τήν σύγχρονη ἑλληνική κοινωνία, καί ὄχι ὅσα αὐτοί θέλουν νά μᾶς πουλήσουν.

Γιατί δέν εἶναι ὅλα τά ξένα «ἐπιτεύγματα» οὔτε ὅλοι οἱ ξένοι τρόποι ζωῆς γιά νά τούς «ἀγοράσουμε».

Παράδειγμα, μιλοῦν γιά συμπεριλήψη, ἀλλά θαυμάζουμε τήν συμπερί­ληψη τοῦ πολιτι­σμένου κόσμου στούς συγχρόνους πολέμους, τοῦ 20ου καί τοῦ 21ου αἰώνα.

Μιλοῦν γιά διαφορετικότητα. Θαυμάζουμε τόν σεβασμό τους στήν διαφο­ρε­τι­κότητά τους στήν ἀγωνία τους νά γίνουμε ὅλοι τό ἴδιο μέ αὐτούς.

Μιλοῦν γιά ἀγάπη, καί μείναμε ἔκπληκτοι γιά τήν ταύτιση τῆς ἀγάπης μέ τήν ἐνστικτώδη ἕλξη.

Μιλοῦν γιά ἐπιστήμη, καί ὁ πλανήτης ἀργοπεθαίνει ἀπό τήν κλιματική ἀλλαγή καί τήν οἰκολογική καταστροφή.

Μιλοῦν γιά ἀνθρωπιστικές ἐπιστῆμες, καί γράφουν τήν ἱστορία ὅπως τήν θέλουν.

Μιλοῦν γιά κοινωνιολογία, καί οἱ ψυχικές διαταραχές καί οἱ κοινωνικές συγκρούσεις σέ κάθε ἐπίπεδο κυριαρχοῦν.

Μιλοῦν γιά διάλογο, καί ἡ προπαγάνδα κυριαρχεῖ τυραννικά.

Σύνθεση

Τί, λοιπόν, καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια τῶν ἄλλων πολιτισμῶν καί προτεί­νουμε τόν μηδενισμό;

Ὄχι. Ἀντιθέτως, προτείνουμε τόν σεβασμό κάθε Παράδοσης. 

Στήν Παράδοσή μας εὐλογεῖται κάθε ἀνθρώπινη προσπά­θεια μέ τήν πίστη στόν ἐνανθρωπήσαντα Υἱό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ καί στήν Κυρία Θεοτόκο.

Τρανό παράδειγμα αὐτοῦ τοῦ εὐλογημένου συνδυασμοῦ ἀποτελοῦν οἱ Ὁμογενεῖς μας, πού σέ κάθε μέρος τῆς γῆς διατηροῦν τήν παράδοσή μας, ἐργαζόμενοι στά σύγχρονα περιβάλλοντα ἐργασίας καί ἔρευνας. 

Τρανό παράδειγμα αὐτοῦ τοῦ εὐλογημένου συνδυασμοῦ ἀποτε­λοῦν οἱ Ἕλληνες ἐπιστήμονες καί ἐρευνητές πού διαπρέπουν στά ξένα ἐρευνητικά κέντρα, διατηρώντας στήν ζωή τους τήν Ἑλληνορ­θόδοξη Παράδοση, προσευχόμενοι στήν εἰκόνα τῆς Κυρίας Θεο­τόκου.

Τρανό παράδειγμα οἱ Ὀρθόδοξες Ἐνορίες καί τά Μοναστήρια στόν νέο κόσμο, πού βιώνουν τήν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση.

Ἡ Παναγία πρότυπο ζωῆς

Ἐπιθυμοῦμε, λοιπόν, νά παραμείνει ἡ Παναγία μας ὡς πρότυπο παιδείας, ζωῆς, ὑγείας.

Ἐπιθυμοῦμε νά διατηρήσουμε τήν διαφορετικότητα τοῦ πολιτισμοῦ μας.

Ἐπιθυμοῦμε νά διατηρήσουμε τήν ταυτότητά μας.

Ἐπιθυμοῦμε νά εἴμαστε ἐλεύθεροι.

Ἐπιθυμοῦμε νά μοιάσουμε στούς Ἁγίους μας, πού εἶναι οἱ μόνοι πού ἀγκάλιασαν εἰλικρινά ὅλο τόν κόσμο στήν καρδιά τους, μιμούμενοι τήν Κυρία Θεοτόκο καί τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό μας. 

Ἐπιθυμοῦμε οἱ ἡγέτες μας νά διακρίνουν ἔστω τό νόμιμο ἀπό τό πρότυπο καί νά μή προωθήσουν ξένα ἀδόκιμα πρότυπα παιδείας στά παιδιά μας, καί μάλιστα στίς τοπικές παραδοσιακές κοινωνίες.

Ἀγαπητοί ἀδελφοί

Ἡ Παναγία ἡ Πορφύρα καί ἡ Παναγία ἡ Μαυριώτισσα, οἱ ἱερές αὐτές εἰκόνες τῆς Θεοτόκου, δέν εἶναι σιωπηλές, δέν εἶναι ἀμίλητες. Ὁμιλοῦν μέ δυνατή φωνή μέσα στόν σύγχρονο κόσμο μας.

Αὐτή τήν δυνατή φωνή τῆς Κυρίας Θεοτόκου προσπαθοῦμε καί θά προσπαθήσουμε νά αἰσθητοποιήσουμε μέσα ἀπό τήν ποιμαντική μέριμνα καί φροντίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καστορίας.

Σύντομα ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας, μέ τήν εὐλογία καί τήν εὐχή τῆς Κυρίας Θεοτόκου, πού ἐπίσημα σήμερα ἐπικαλοῦμαι, θά ἀποκτήσει μιά ἀκόμη φωνή πρός τόν λαό της καί πρός τόν ἔξω κόσμο. 

Ἄν τά Καραβαγγέλεια ἀποτελοῦν τήν ἱστορική, πολιτιστική καί κοινωνική φωνή τῆς Μητροπόλεώς μας, τό Θεολογικό Σεμινάριο πού φιλοδοξοῦμε νά λειτουργήσουμε, θά ἀποτελεῖ τήν θεολογική φωνή τῆς Μητροπόλεώς μας, πού εἶναι θεραπευτική, νηπτική, παρακλητική, ψυχοθεραπευτική.

Εὐχή στήν Κυρία Θεοτόκο

Κυρία Παναγία, Ἁγνή Παρθένε Θεοτόκε

Κυρία Πορφύρα, Κυρά Μαυριώτισσα

Σέ παρακαλοῦμε, βοήθησέ μας νά παραμείνουμε ἴδιοι μεταξύ μας, παιδιά τοῦ ἰδίου Θεοῦ, ἀγαπημένα ἀδέλφια.

Σέ παρακαλοῦμε, βοήθησέ μας νά εἴμαστε διαφορετικοί ἀπό τήν ἁμαρτία.

Σέ παρακαλοῦμε βοήθησέ μας νά εἴμαστε ἐλεύθεροι ἀπό τά πάθη.

Κυρία Θεοτόκε,

Σέ παρακαλοῦμε, προστάτεψε τήν Νεολαία σου ἀπό τήν σύγχρονη προπαγάνδα, ὥστε νά μποροῦν οἱ νέοι νά γευθοῦν τήν ζωή τῆς ἀπαθείας, τήν ζωή τῆς ἐλευθερίας, τήν ζωή τῆς προσευχῆς, τόν παράδεισο τῆς ἀνιδιοτελοῦς ἀγάπης.

Κυρία Θεοτόκε, προστάτεψε τά πραγματικά δικαιώματα τῶν παιδιῶν ὅλου τοῦ κόσμου, πού δέν εἶναι ἄλλα ἀπό τό νά γνωρίσουν τόν Δημιουργό τους, τόν Ἄρχοντα τῆς Ἀγάπης καί τῆς Εἰρήνης Χριστό, καί τήν Μητέρα Του, ἐσένα, Ἀρχόντισσα τῆς Εἰρήνης καί τῆς Ἀγάπης.

Ἀμήν

2024-8-15 Ι.Μ. Παναγίας Μαυριώτισσας

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ

facebook sharing button

 

Back to top button