Η αναλγησία του Υπουργείου Παιδείας και η ειρωνεία του υπουργού Παιδείας
“…Κάνουμε έναν εξορθολογισμό για να παρέχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε κάθε μαθήτρια και σε κάθε μαθητή. …Χρειαζόμαστε αυτόν τον εξορθολογισμό για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα”. Αυτά τα λόγια χρησιμοποίησε ο κ. Πιερρακάκης για να απαντήσει σε ερώτηση του δημοσιογράφου που αφορούσε τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεως τμημάτων και τη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων.
Τι απαντάει όμως ο κ. Πιερρακάκης στον μαθητή που επέλεξε το ΕΠΑ.Λ. Καστοριάς για να φοιτήσει στον τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας και συγκεκριμένα στην ειδικότητα Βοηθός Οδοντοτεχνίτη και όταν έφτασε η πολυπόθητη στιγμή να φοιτήσει στη Γ Λυκείου και να διδαχθεί τα μαθήματα της ειδικότητας τον ενημερώνουν ότι επειδή η ειδικότητα που επέλεξε δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και δεν επιλέχθηκε από “ικανό” αριθμό μαθητών ότι δε θα λειτουργήσει. Ποια απάντηση θα του έδινε στο πλαίσιο του “εξορθολογισμού” που διατείνεται:
Α. Να επιλέξει μια άλλη ειδικότητα αντί αυτής που επιθυμούσε και για την οποία επέλεξε να φοιτήσει στο ΕΠΑ.Λ.
Β. Να μετεγγραφεί σε σχολείο όμορης Περιφερειακής Ενότητας άρα και να μετακομίσει προκειμένου να φοιτήσει στην ειδικότητα που επιθυμεί.
Γ. Να διακόψει το δημόσιο σχολείο ή/και να φοιτήσει σε μία ιδιωτική σχολή.
Τι απαντάει ο κ. Πιερρακάκης στον μαθητή από χωριό του Δήμου Άργους Ορεστικού που επέλεξε το ΕΠΑ.Λ. Άργους Ορεστικού για να φοιτήσει στον τομέα Μηχανολογίας και συγκεκριμένα στην ειδικότητα Τεχνικός Οχημάτων και όταν έφτασε η στιγμή να φοιτήσει στη Γ Λυκείου και να διδαχθεί τα μαθήματα της ειδικότητας τον ενημερώνουν ότι η ειδικότητα που επέλεξε δε θα λειτουργήσει στο σχολείο του. Ποια απάντηση θα του έδινε στο πλαίσιο του “εξορθολογισμού” που διατείνεται:
Α. Να επιλέξει μια άλλη ειδικότητα αντί αυτής που επιθυμούσε για να συνεχίσει να φοιτά στο σχολείο του και με τους συμμαθητές του.
Β. Να μετεγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ. Καστοριάς οπότε να διανύει καθημερινά διπλάσια απόσταση (30 km) και να κάνει το διπλάσιο χρόνο για να φτάσει στο σχολείο.
Γ. Να διακόψει το δημόσιο σχολείο ή/και να φοιτήσει σε μία ιδιωτική σχολή.
Τι απαντάει ο κ. Πιερρακάκης στους μαθητές δύο τμημάτων που συγχωνεύονται σε ένα;
Α. Όσο περισσότεροι τόσο καλύτερο το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Β. Ανήκετε στο τυχερό 2%(;) των τμημάτων που συγχωνεύονται.
Β. Μην είστε αχάριστοι θα μπορούσατε να είσαστε και 27 ή 29 σε ένα τμήμα ή και να αλλάξετε σχολείο.
Η μόνη απάντηση πάντως που μπορούμε να δώσουμε εμείς είναι η υπόσχεση και η προτροπή για ανυποχώρητο αγώνα απέναντι σε αυτή την ανάλγητη κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική που στερεί το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση.
Καλούμε λοιπόν μαθητές, γονείς και κηδεμόνες να συντονιστούν με τα εκπαιδευτικά σωματεία για την από κοινού προώθηση και διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας.
Καλούμε την ΔΔΕ Καστοριάς και την ΠΔΕ Δυτ. Μακεδονίας να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων η λειτουργία των οποίων δεν έχει εγκριθεί.
Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί επιτέλους τις επιλογές των μαθητών και να σταματήσει αυτή την απαράδεκτη πολιτική που πλήττει κατάφωρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, να σταματήσει τις συγχωνεύσεις και να εγκρίνει τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων σε όλα τα σχολεία.
Πάνω από όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Όλοι οι μαθητές στα σχολεία τους, στις ειδικότητες, τους τομείς και τις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.