Στο πλαίσιο υλοποίησης του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας ERASMUS + με κωδικό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000235968, που υλοποιείται με Συντονιστή της Κοινοπραξίας την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, δύο εκπαιδευτικοί, η κ. Αργυρώ Γκιλίρη, ΠΕ06 και η κ. Παναγιώτα Τσιάτσικα, ΠΕ02 με έξι μαθητές/τριες του Μουσικού Σχολείου Καστοριάς πραγματοποίησαν μαθητική κινητικότητα στην πόλη Άδρα, της περιοχής Αλμερία της Ισπανίας, για το χρονικό διάστημα από 30 Μαρτίου έως 5 Απριλίου 2025.
Η κινητικότητα υποστηρίχθηκε από το ομότιτλο eTwinning project που υλοποιείται στο σχολείο με θέμα:“AGAINST BULLYING FOR STUDENT WELLBEING”, με βασικό σκοπό την αναγνώριση των μορφών και των πτυχών του σχολικού εκφοβισμού, την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών /τριών και την επιδίωξη της ψυχικής τους ευημερίας.
Οι μαθητές/τριες φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες (hostfamilies) των συμμετεχόντων/χουσών εταίρων μαθητών/τριών του προγράμματος, οι οποίες επιλέχθηκαν από το σχολείο I.E.S. ABDERA με το οποίο πραγματοποιήθηκε η κινητικότητα. Οι συμμετέχοντες/χουσες του ελληνικού και του ισπανικού σχολείου ακολούθησαν για 5 μέρες κοινό δομημένο πρόγραμμα ποικίλων δραστηριοτήτων που σχετιζόταν με τον σχολικό εκφοβισμό.
Το θερμό καλωσόρισμα των Ισπανών με τον παραδοσιακό χορό της Ανδαλουσίας, Flamengo, διαδέχτηκαν δραστηριότητες στα Αρχαία Ελληνικά και στα Λατινικά, (στο ισπανικό σχολείο προσφέρονται μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών) μέσω των οποίων αναδείχτηκαν οι διαχρονικές αξίες και οι αρετές του σεβασμού, της αποδοχής και της αρμονικής συνύπαρξης. Επιπλέον δόθηκε ιδιαίτερη σημασία σε αρχαία ελληνικά και λατινικά ρητά/γνωμικά που σχετίζονται με την ψυχική ευημερία.
Εργαστήριο σχετικό με τις στρατηγικές που προωθούν την συμπερίληψη στο σχολείο, δημιουργία μικρής ταινίας με την τεχνική StopMotion, αναπαράσταση ιστορίας εκφοβισμού με θέατρο σκιών, αγώνες λόγων (Debate) σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού, ασκήσεις αυτογνωσίας και αυτοεπίγνωσης ήταν, μεταξύ άλλων, δραστηριότητες που περιλαμβάνονταν στο ημερήσιο πρόγραμμα
Η γνωριμία με την Αδρα έγινε μέσω της εφαρμογής ActionΒound, ενώ οι επισκέψεις στην Αλμερία και την ιστορική Γρανάδα, εκτός από την πολιτισμική εμπειρία, προσέφεραν βαθύτερη ιστορική γνώση σε σχέση με την συνύπαρξη των λαών και των πολιτισμών.
Τέλος οι συμμετέχοντες/χουσες παρουσίασαν τα αποτελέσματα των εργασιών τους, εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους σε ένα ομαδικό Padlet, μοιράστηκαν φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το σπουδαιότερο υποσχέθηκαν με ενθουσιασμό να ξαναβρεθούν στην Καστοριά τον Οκτώβριο για μία ακόμη Erasmus Experience!