Καστοριά

«Σαντορίνη – Το Ηφαίστειο Ξύπνησε»: Η συμμετοχή του 10ου Πειραματικού στο 14ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (φωτογραφίες)

Με αφορμή την πρόσφατη σεισμογενή δραστηριότητα στη Σαντορίνη, οι μαθητές του 10ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ερευνητικό πνεύμα στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, παρουσιάζοντας την πολυεπίπεδη εργασία τους «Σαντορίνη – Το Ηφαίστειο Ξύπνησε».

Eikona7

Η ομάδα των «Μικρών Σεισμολόγων», υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βόλτση Ηλιάνας (Υπεύθυνης εκπαιδευτικού ομίλου STEAM) και Στοΐτση Ιωάννη (Εκπαιδευτικού Πληροφορικής), μελέτησε τη γεωγραφική, γεωλογική και μορφολογική ταυτότητα της περιοχής Σαντορίνη – Θηρασιά – Νέα Καμένη – Παλαιά Καμένη, εστιάζοντας στα ενεργά ηφαίστεια και στα φαινόμενα που σχετίζονται με αυτά.https://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/IMG_20250508_110613.jpg

Η εκπαιδευτική προσέγγιση ήταν βιωματική και πολυαισθητηριακή: οι μαθητές κατασκεύασαν τόσο μια υποθαλάσσια όσο και μια επίγεια μακέτα της περιοχής, αποτυπώνοντας το ανάγλυφο και τις ιδιαιτερότητές της με ακρίβεια και φαντασία.

https://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/Eikona2.jpghttps://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/Eikona1.jpg

Επίπεδο Αλγοριθμικής Επίλυσης Προβλημάτων:

Επίπεδο Πρόληψης – Πρόγνωση Σεισμού
Οι μαθητές διερεύνησαν τρόπους πρόβλεψης σεισμών μέσω φυσικών ενδείξεων. Ένα σημαντικό εύρημα από την έρευνά τους ήταν η παρατήρηση ασυνήθιστων ηλεκτρομαγνητικών σημάτων που ανιχνεύθηκαν πριν τον μεγάλο σεισμό στην Ιαπωνία το 2000 – πληροφορία που αξιοποίησαν στη σχεδίαση των δικών τους συστημάτων.

 1ο ενσωματωμένο σύστημα:
Ανιχνευτής Μαγνητικού Πεδίου
Με χρήση μικροελεγκτή Arduino, αισθητήρα DJS07 και δύο LED (κίτρινο και μπλε), οι μαθητές προσομοίωσαν την πρόβλεψη σεισμού με βάση την αύξηση μαγνητικού πεδίου. Όταν ανιχνεύεται υψηλή τιμή, ενεργοποιείται το κίτρινο φως ως προειδοποίηση.

Eikona3

 2ο ενσωματωμένο σύστημα:
Αισθητήρας Ήχου για Σεισμική Προειδοποίηση
Ανιχνεύει δυνατό βουητό πριν τη σεισμική δόνηση. Όταν ο ήχος ξεπερνά συγκεκριμένο όριο (>=60), ενεργοποιείται βομβητής, εκπέμποντας ηχητική ειδοποίηση κινδύνου.

Eikona4

 Επίπεδο Αντιμετώπισης – Άμεση Βοήθεια μετά από Σεισμό
Οι μαθητές προχώρησαν σε καινοτόμες ρομποτικές λύσεις για την υποστήριξη των ανθρώπων αμέσως μετά από σεισμικά φαινόμενα.

Eikona5

Ρομποτικός Βραχίονας R3
Κατασκευάστηκε για μετακίνηση αντικειμένων από καταρρεύσεις, με τέσσερις σερβοκινητήρες ελεγχόμενους μέσω Arduino και Joystick ή εφαρμογής.

 Ρομπότ R2 – Πυροσβεστικό Όχημα
Σχεδιάστηκε ώστε να ακολουθεί γραμμή και να ενεργοποιεί φώτα και σειρήνες προσομοιώνοντας πυροσβεστικό όχημα για ανάγκες πρώτης απόκρισης.

Eikona6

Η συμμετοχή των παιδιών ήταν γεμάτη έμπνευση, κριτική σκέψη και αληθινή συνεργασία. Το έργο τους αναγνωρίστηκε για την πρωτοτυπία, την επιστημονική του βάση και την κοινωνική του ευαισθησία, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και τα θερμά συγχαρητήρια εκπαιδευτικών και φορέων, αναδεικνύοντας τη σημασία τέτοιων δράσεων που ενισχύουν τη βιωματική μάθηση και ενδυναμώνουν τη φωνή των μαθητών μέσα από την καινοτομία και τη συνεργασία.  Η εργασία των μαθητών δεν περιορίστηκε μόνο στην τεχνική υλοποίηση, αλλά ανέδειξε και τις δεξιότητες συνεργασίας, παρουσίασης και δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων, αποδεικνύοντας πως η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση μπορεί να ενεργοποιήσει ουσιαστικά τη μάθηση και τη φαντασία των μαθητών.

 https://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/10.jpghttps://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/5.jpghttps://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/3-1.jpg

 Παρουσίαση του έργου σε τηλεοπτικό σταθμό
Η ομάδα του σχολείου παραχώρησε συνέντευξη στην ΕΡΤ, παρουσιάζοντας με περηφάνια τις κατασκευές και την ερευνητική της εργασία.

Οι μαθητές μίλησαν με ενθουσιασμό για τη σημασία αυτής της εμπειρίας στη μαθητική τους πορεία, τονίζοντας πώς τέτοιες δράσεις:

  •  Ενισχύουν τη δημιουργικότητα

  •  Προωθούν τη συνεργασία

  •  Εμπνέουν ερευνητικό πνεύμα

  •  Δίνουν σκοπό και κατεύθυνση στη μάθηση

Η παρουσία τους στα μέσα ενημέρωσης αποτέλεσε σημαντική επιβράβευση της δουλειάς τους και ένα μήνυμα ελπίδας για το μέλλον της εκπαίδευσης, όπου οι φωνές των μαθητών ακούγονται δυνατά.

 Όταν εκπαιδευτικοί και μαθητές πορεύονται με κοινό όραμα, η σχολική καθημερινότητα μετατρέπεται σε ευκαιρία έκφρασης, πειραματισμού και έμπνευσης.https://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/12.jpghttps://blogs.sch.gr/10dimkas/files/2025/05/13.jpg

Back to top button