ΚαστοριάΠαλαιά ΚαστοριάΠρόσωπα

Γιώργος Καπράνος: Ο τελευταίος διορισμένος νομάρχης Καστοριάς και πολυγραφότατος συγγραφέας

Ο Γιώργος Καπράνος γεννήθηκε στην Αθήνα 8 Οκτωβρίου 1939, με καταγωγή από την Κέρκυρα.

∙ Είναι Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος απόφοιτος του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και απόφοιτος  της Νομικής Σχολής Αθηνών. Ολοκλήρωσε παράλληλες θεατρικές και μουσικές σπουδές, στη Σχολή  Εθνικού Θεάτρου και στο Ωδείο Αθηνών.

∙ Διετέλεσε αντιπρόεδρος και μέχρι σήμερα είναι τακτικό μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών και  μέλος στον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ).

∙ Είναι ιστορικός ερευνητής, κριτικός τέχνης, επικοινωνιολόγος και πολιτικός αναλυτής τηλεοπτικών  και ραδιοφωνικών εκπομπών.

∙ Ασχολήθηκε ενεργά με την Πολιτική στη δεκαετία του 1980. Προέρχεται από τον αστικοδημοκρατικό  χώρο της ΔΗ.ΑΝΑ.. Προσχώρησε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το 1992 ανακηρύχθηκε Βουλευτής Β’ Περιφέρειας  Αθηνών, όπου και λίγο αργότερα, παραιτήθηκε για λόγους αρχών στην τότε υπόθεση «Δημήτρη  Τσοβόλα», εκτιμώντας ότι η περίοδος των εκσυγχρονιστών άνοιξε το δρόμο για την αλλοίωση των  αρχών και στόχων του Κινήματος. Κράτησε ευδιάκριτα τις αποστάσεις του.

Διετέλεσε Νομάρχης στην Καστοριά, μία εξαιρετικά δύσκολη περιοχή για τον ευρύτερο δημοκρατικό  χώρο, δημιουργώντας σημαντικό έργο από τα έτη 1993-1994. Ήταν ο τελευταίος διορισμένος Νομάρχης Καστοριάς.

Ο Γιώργος Καπράνος στο σύντομο διάστημα των δύο ετών που υπηρέτησε την περιοχή, αγάπησε τους ανθρώπους της Καστοριάς και μέχρι σήμερα μιλάει γι αυτούς, με τρυφερότητα και ενδιαφέρον.
Έδειξε ευαισθησία στους ηλικιωμένους και τα ορφανά παιδιά, προσφέροντας σημαντικό έργο. Υπηρέτησε τις ευαίσθητες ομάδες ανθρώπων αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο του νομού, με αφοσίωση και υψηλό αίσθημα ευθύνης και καθήκοντος.

∙ Το συγγραφικό του έργο, ξεκινά από τη νεαρή του ηλικία, συγγράφοντας με το αλληγορικό επώνυμο ψευδώνυμο «Γιώργος Μανιάτης» και συνεχίζοντας μέχρι σήμερα, αποτελείται από σύγχρονα, κοινωνικά και ιστορικά μυθιστορήματα, ιστορικές μυθιστορηματικές βιογραφίες, νουβέλες, δοκίμια, ηχητικά θεατρικά ιστορικά-κοινωνικά μυθιστορήματα και ηχητικές θεατρικές νουβέλες.

∙ Έργα του βρίσκονται στη Βιβλιοθήκη της Βουλής, στην Εθνική Βιβλιοθήκη και στις Βιβλιοθήκες  Δήμων όλης της χώρας. Διανέμονται πανελλαδικά, από διαδικτυακά και φυσικά βιβλιοπωλεία και  από τη σελίδα της amazon.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 

   

(Προς Έκδοση) « Το Κορίτσι της Γειτονιάς» – Α’ & Β’ ΜΕΡΟΣ 

(ιστορικό και κοινωνικό μυθιστόρημα) 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ 

  1. «Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ και άλλες κορφιάτικες κωμικο – τραγικές ιστορίες»: (Έκδοση Ιούλιος 2004) 

Περιλαμβάνονται 4 νουβέλες για τηλεοπτικά σήριαλ ή κινηματογράφο 

Για μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα.  

(Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Περίεργος τόπος η Κέρκυρα! Πολιτισμένος, τρυφερός, αλλά κι εκρηκτικός. (…) Πείνα κι όνειρα … μετά  μουσικής. Φοβερός συνδυασμός που έδιωχνε τις ανασφάλειες. Η πιο χρησιμοποιημένη λέξη ήταν το «μπιστιού»,  προφανώς από το «πίστωση», το «βερεσέ» δηλαδή. Οι Κερκυραίοι χρωστούσανε τη σοδειά τους, την δουλειά  τους, την ύπαρξή τους και μονίμως τους λείπανε τα όβολα για να βάλουνε ένα καινούργιο σκουτί [ρούχο] απάνω  τους. Αυτά που δεν χρωστούσανε σε κανένα μαρκάντε [έμπορο] και τοκογλύφο ήτανε η «άγια βουρλισιά» που  κουβαλούσανε στα γονίδιά τους και ο ρομαντισμός που τους φώτιζε την δύσκολη ζωή τους.

Μέσα στο βιβλίο αυτό, ξεδιπλώνονται τέσσερις κωμικοτραγικές ιστορίες οι οποίες είναι Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ, Ο  ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ’ΡΘΕΙ και Ο ΤΣΙΡΛΙΛΗΣ και αφορούν ανθρώπους και  γεγονότα που γνωρίσαμε και περάσανε από την ζωή μας. Κάποιες από αυτές είναι ιστορίες που ακούσαμε χωρίς  να γνωρίζουμε τους πρωταγωνιστές τους. Ακόμη, μπορεί να είναι και καταστάσεις που βρίσκονταν  καταχωνιασμένες στα σκοτεινά αρχεία του υποσυνείδητού μας. Όλ’ αυτά, αναπλάθονται και ξαναζωντανεύουν  σαν σημαντικό μέρος της σκέψης μας.

Η Κέρκυρα, από την αρχαιότητα μέχρι τα μέσα περίπου του περασμένου αιώνα δέχθηκε πολυάριθμες  εισβολές, κατοχές και ξένες κυριαρχίες. Διασταυρώθηκαν πολλά πολιτιστικά ρεύματα και η επιρροή του δυτικού  πολιτισμού σημάδεψε τον τόπο και τον χαρακτήρα των κατοίκων του νησιού.

Η δεκαετία του 1950, δεκαετία ορόσημο για την αλλαγή πορείας της κοινωνικής ζωής των Κερκυραίων στη  σύγχρονη εποχή, έχει πολλά να μας πει. Είχε τελειώσει ένας παγκόσμιος πόλεμος που άφησε στο νησί  ορθάνοιχτες πληγές και είχε ακολουθήσει ένας εμφύλιος αλληλοσπαραγμός. Τα κάστρα της παλαιάς ταξικής  κοινωνίας που όριζαν και διέκριναν τους Κερκυραίους στην ολιγομελή τάξη των αρχόντων και του απλού λαού,  του πόπολου, είχανε καταρρεύσει.

Σ’ εκείνη τη μεταβατική εποχή που η φτώχεια ξυπνούσε κάθε μέρα με τον διαχρονικό πολιτισμό του τόπου  και η πείνα είχε για προσφάϊ της τη μουσική και τον έρωτα, οι Κερκυραίοι ονευρεύονταν τον καινούργιο κόσμο.  Μέσα από αυτό το ταπεινό χαρτί, τα πρόσωπα στις ιστορίες αυτές παίρνουν πνοή και τους προσφέρεται η  ευκαιρία να ζήσουν για λίγο μαζί μας, ακόμα μία φορά.

  1. «ΟΤΑΝ ΒΡΕΧΕΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΨΗΛΑ»: (Έκδοση Ιούνιος 2004) 

(κοινωνικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. 

(Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το βιβλίο «Όταν βρέχει να κοιτάς ψηλά» είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό μυθιστόρημα. Ο Σπύρος,  καθηγητής στο Πανεπιστήμιο, 45 χρονών, είναι ο άξονας μιας μεγάλης συντροφιάς ανδρών και  γυναικών.

Σύγχρονοι άνθρωποι όλοι, με κοινωνικές ανησυχίες κι ενδιαφέροντα. Η συναισθηματική τους  ζωή, οι έρωτες, τα πάθη, οι αγωνίες και οι ανασφάλειες της καθημερινής τους ζωής δεν τους εμποδίζουν  να συναντιόνται τακτικά. Κουβεντιάζουν κι επικοινωνούν με χιούμορ και φιλική διάθεση. Προσπαθούν ν’  αντισταθούν στην υποβάθμιση που επιβάλλει η εικονική πραγματικότητα που κυριαρχεί. Δεν είναι  ονειροπαρμένοι αλλά ρομαντικοί που πιστεύουν στον αγώνα και στην προσπάθεια για κάτι καλό.

Κάποια στιγμή, η συντροφιά αποκτά ένα νέο μέλος, μία κοπέλα 25 ετών, την Αυγή. Η παρουσία  της έρχεται να ταράξει συθέμελα τη συναισθηματική ζωή του Σπύρου. Ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται  που δοκιμάζεται, όμως, σκληρά όπως όλα τα αληθινά συναισθήματα.

  1. «ΘΑ ΜΕ ΒΡΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΩΡΙΩΝΑ»: (Έκδοση Απρίλιος 2006) 

(σύγχρονο κοινωνικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

H Mαρία είναι όμορφη δραστήρια κι επιτυχημένη επαγγελματικά, αρχιτεκτόνισσα αλλά  αποτυχημένη στην προσωπική της ζωή. Ένας άχρωμος και ανούσιος γάμος, ένα διαζύγιο, μία σειρά από  κάποιες εφήμερες επιδερμικές σχέσεις και τέλος, το αδιέξοδο που της προκάλεσε ο τελευταίος δεσμός  της μ’ έναν πανίσχυρο επιχειρηματία, της μεγάλωσαν το ψυχολογικό της κενό, κάνοντάς την να νοιώθει  μειωμένη κι εκμηδενισμένη ως γυναίκα.

Επιχειρώντας μία απεγνωσμένη απόδραση από τον κοινωνικό «δοκιμαστικό» σωλήνα της, φεύγει  ξαφνικά ένα πρωΐ του Αυγούστου για να συναντήσει έναν άλλον τόπο που δεν γνώριζε, αλλά που ήταν  δεμένη μ’ αυτόν η ύπαρξή της. Πήγε να ξορκίσει τα φαντάσματα του χθες και να βρει τις απαντήσεις στο  μυστήριο που βάραινε την οικογένειά της.

Η αναζήτηση της αλήθειας για το παρελθόν ηχούσε μέσα της σαν αφετηρία κάθαρσης και  γνώσης. Γνώρισε σπάνιους ανθρώπους που της έδειξαν αγάπη. Την οδήγησαν μ’ ενδιαφέρον στη λύση  του μυστικού που έψαχνε. Της έδωσαν μιαν άλλη εικόνα της ζωής που την βοήθησε ν’ αναθωρήσει  πολλά και να νοιώσει έτοιμη για μια νέα αρχή, μια νέα αγάπη.

 

  1. Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ

4.1. «ΦΛΟΓΙΣΜΕΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ (1897-1922)»: (Έκδοση Δεκέμβριος 2007) 

(ιστορικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το βιβλίο «Φλογισμένοι Δρόμοι» (1897-1922), είναι το πρώτο ιστορικό μυθιστόρημα της ιστορικής  τριλογίας που ακολουθεί.

Oι πιο έντονες στιγμές των περιπετειών του Ελληνισμού για μια εικοσιπενταετία, στα τέλη του 19ου και στις πρώτες δεκαετίες του 20 αιώνα, αναβιώνουν με το παραστατικό στις περιγραφές του ιστορικό  μυθιστόρημα «Φλογισμένοι Δρόμοι».

Ένα έργο που συμπλέκει με τέχνη τα υπαρκτά ιστορικά πρόσωπα και τις πράξεις τους (ολέθριες ή  μεγαλειώδεις για την πορεία του έθνους) με τους μυθιστορηματικούς ήρωες και τις δικές τους σκληρές  ανθρώπινες περιπέτειες. Την ιστορία την γράφουν οι πρωταγωνιστές αλλά, το χαρτί, το μελάνι, τις  θυσίες και το αίμα, τα προσφέρουν οι απλοί άνθρωποι … αυτοί που δοκιμάζουν τις θετικές και αρνητικές  επιπτώσεις των αλλαγών.

Μαζί με τον πρωταγωνιστή του έργου Γιάννη Σταματίου, που ανατράφηκε μέχρι την εφηβεία του  ως Γιάννης Τσιμάρας, βιώνει και ο αναγνώστης την δύναμη των ανεμοστρόβιλων της Ιστορίας του  άτυχου Ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897, του Εθνικού Διχασμού, της Μικρασιατικής Εκστρατείας και  της συνυφασμένης με αυτήν Καταστροφής.

Με δυνατές πινελιές ο συγγραφέας εικονογραφεί το αυθεντικό πλαίσιο των γεγονότων μέσα στο  οποίο κινείται ο ήρωάς του μέχρι τα τραγικά συμβάντα της Σμύρνης του Σεπτεμβρίου 1922, που έφεραν  βασανιστικά τον Ελληνισμό στις αποβάθρες της φλεγόμενης πόλης, της άλλοτε ωραιότερης πόλης των  ιωνικών παραλίων.

4.2. «ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ (1922-1945)»: (Έκδοση Ιούνιος 2009) 

(ιστορικό μυθιστόρημα) 

(Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση 

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

«Η Δοκιμασία» (1922-1945), αποτελεί το δεύτερο μυθιστόρημα αυτής της ιστορικής τριλογίας.  Αποτυπώνει τις ώρες της άτακτης φυγής του ελληνικού πληθυσμού, τις μέρες της Καταστροφής της  Σμύρνης και των άλλων περιοχών της Ιωνίας.

Περιγράφει με σεβασμό στα ιστορικά στοιχεία, την μεγάλη προδοσία που έγινε σε βάρος του  Ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Τις ασύλληπτες για την κοινή λογική, τραγικές συνθήκες ξεριζωμού και  φυγής των ελληνικών πληθυσμών.

Οι εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες που τρομαγμένοι και απροστάτευτοι προσπαθούσαν να  σωθούν από τον θάνατο και τον εξευτελισμό, γρήγορα διαπίστωσαν πόσο εύκολα, οι ελεύθεροι,  αυτοδύναμοι άνθρωποι μπορούν να γίνουν πρόσφυγες. Άτομα, δηλαδή, χωρίς πατρίδα, γη, αξιοπρέπεια  κι ελπίδα. Πως οι αθώοι, πληρώνουν τα λάθη και τις εγκληματικές παραλείψεις αυτών που  διαφεντεύουν τις τύχες τους.

Η εθνική αυτή τραγωδία, η μεγαλύτερη μετά την πτώση του Βυζαντίου και οι συνέπειές της,  επηρέασαν για πολλές δεκαετίες την πολιτική και κοινωνική ζωή της Ελλάδας. Οι πρώτες μέρες, οι μήνες,  τα χρόνια του αγώνα για την ενσωμάτωση των προσφύγων, περιείχαν όλα τα στοιχεία των αντιθέσεων  και των διακυμάνσεων. Πέρασε πολύς καιρός για να αφομοιωθούν πλήρως. Σ’ αυτή την επίπονη πορεία,  κυριάρχησε το μεγαλείο της ψυχής του Μικρασιάτη. Ο «τουρκόσπορος» με την εργατικότητα, την  επιδεξιότητα, τη μόρφωση και το υψηλό πνευματικό του επίπεδο, κατόρθωσε να επιβληθεί και να  διακριθεί σε πολλούς τομείς της πνευματικής, επιχειρηματικής κι εμπορικής ζωής της Χώρας.

Στο μυθιστόρημα αυτό, παρακολουθούμε την πορεία ζωής των ηρώων του. Μία πορεία, που  εντάσσεται πιστά στο ιστορικό πλαίσιο και τις εξελίξεις των πολιτικών και κοινωνικών γεγονότων μέχρι  την απελευθέρωση της Ελλάδας από την θηριωδία της Γερμανικής Κατοχής.

4.3. «ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ (1945-1974)»: (Έκδοση Νοέμβριος 2010) 

(ιστορικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το βιβλίο «Τα χρόνια της Απόγνωσης», αποτελεί το τρίτο μυθιστόρημα της ιστορικής τριλογίας  και καλύπτει τα άγρια και δύσκολα χρόνια της μεταπολεμικής περιόδου από το 1945 μέχρι και την  αποκατάσταση της δημοκρατίας το 1974.

Οι ήρωες του μυθιστορήματος είναι απλοί άνθρωποι. Είναι αυτοί που πληρώνουν πάντα το  κόστος των πολιτικών και κοινωνικών αναστατώσεων, των ανθρώπων που λειτουργούν και βιώνουν όλες  τις εξελίξεις και όπως είναι φυσικό, είναι αυτές που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία της ζωής  και του μέλλοντός τους.

Η προσέγγιση των μεγάλων ιστορικών γεγονότων γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική  πραγματικότητα και με την χωρίς πάθος αναζήτηση της αλήθειας. Παράλληλα, από τη μυθιστορηματική  δράση των ηρώων του βιβλίου, αναδεικνύονται και πολλές άγνωστες σελίδες των τραγικών γεγονότων  εκείνων των εποχών.

Ο κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος, ο Γιάννης Σταματίου, δικηγόρος και κληρονόμος μιας  μεγάλης περιουσίας, είναι η πηγή ενός ενδιαφέροντος – γενικά – παρελθόντος. Έζησε το όραμα της  Ελλάδας των δύο Ηπείρων και των πέντε θαλασσών, την καταστροφή της Σμύρνης, τον Β’ Παγκόσμιο  Πόλεμο, την Κατοχή, την Αντίσταση, την Απελευθέρωση, τον Εμφύλιο και τέλος, την δικτατορία των  συνταγματαρχών.

Μέσα από την πορεία της ζωής του Σταματίου, αλλά και των άλλων πρωταγωνιστών, ο  αναγνώστης ταξιδεύει στην γνώση των κρίσιμων γεγονότων που σφράγισαν τον τόπο, αλλά και  προσεγγίζει την αυτογνωσία που είναι πολύτιμος θησαυρός για το παρόν και το μέλλον.

  1. «ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΩ …»: (Έκδοση Απρίλιος 2012) 

(ιστορικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το ιστορικό μυθιστόρημα «Δεν έχω τίποτα άλλο να πω …» αποτυπώνει και ζωντανεύει κρίσιμες  εποχές της σύγχρονης ιστορίας του τόπου μας.

Βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και γεγονότα. Οι ήρωές του είναι πρόσωπα υπαρκτά, όπως  υπαρκτά είναι και τα περισσότερα πρόσωπα που μετέχουν στην εξέλιξή του.

Κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος είναι ο ποιητής Λορέντζος Μαβίλης. Ένας πραγματικός  ιππότης. Μία συναρπαστική και θυελλώδης προσωπικότητα που άφησε με την ταραχώδη ζωή του και  την φιλοπατρία του έντονα σημάδια στην ιστορική πορεία του τόπου. Σ’ αυτό το έργο ο ρομαντισμός, η  φιλοπατρία, η διάθεση για προσφορά, για θυσίες, για αγάπη κι έρωτα, βαδίζουν αντάμα με το πολιτικό  μεγαλείο, αλλά και με την ευτέλεια της κομματικής διαπλοκής και της εξάρτησης που μαστίζουν τον  τόπο μας διαχρονικά.

Η εποχή που έζησε κι έδρασε ο Μαβίλης, ήταν μία ταραγμένη, μεταβατική – κοινωνικά και  πολιτικά – περίοδος. Ο ποιητής έζησε από κοντά το όραμα και τις προσπάθειες του θεμελιωτή του  σύγχρονου ελληνικού κράτους, του Χαρίλαου Τρικούπη. Ανέβηκε στα βουνά της Κρήτης ως εθελοντής,  παίρνοντας μέρος στην Κρητική Επανάσταση. Έζησε από κοντά την εθνική ταπείνωση του  Ελληνοτουρκικού Πολέμου του 1897 και την εθνική αναγέννηση που έφερε ο οραματιστής πολιτικός  Ελευθέριος Βενιζέλος. Εκλέχθηκε βουλευτής και υποστήριξε με θέρμη την καθιέρωση της δημοτικής  γλώσσας. Απογοητευμένος, όμως, από την ευτέλεια των κομματικών «εθίμων» και των πελατειακών  σχέσεων που μάστιζαν την πολιτική ζωή, απομακρύνθηκε. Έπαψε να πολιτεύεται κι επέστρεψε στον  γνωστό του δρόμο της επαναστατικής προσφοράς για τα εθνικά δίκαια.

Το 1912, στον Βαλκανικό Πόλεμο, σε ηλικία 53 ετών, ανέβηκε για άλλη μία φορά στα βουνά της  Ηπείρου. Φόρεσε τον κόκκινο χιτώνα των εθελοντών Γαριβαλδινών και πήγε να προσφέρει τη ζωή του.  Με πόνο τον αποχωρίστηκε η αγαπημένη του, η ποιήτρια και ηθοποιός, Θεώνη Δρακοπούλου. Πίστευε  πως θα τον έχανε για πάντα. Η προαίσθησή της δικαιώθηκε.

Ο Μαβίλης δεν επέστρεψε ποτέ κοντά της. Σκοτώθηκε, πολεμώντας σε ένα ύψωμα στον Δρίσκο,  κοντά στα Γιάννενα.

Η ζωή του Μαβίλη αποτελεί για τον αναγνώστη ένα συναρπαστικό και συγκινητικό ταξίδι, που  τον οδηγεί σε σκέψεις αυτογνωσίας.

  1. « ΔΕΚΑ ΜΟΡΦΕΣ – ΔΕΚΑ ΙΣΤΟΡΙΕΣ»: (Έκδοση Δεκέμβριος 2013) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση 

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Ελεύθερο Πνευματικών Δικαιωμάτων) 

( Περιλαμβάνονται δέκα (10) μυθιστορηματικές βιογραφίες  για τηλεοπτικά σήριαλς ή κινηματογράφο) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Στις πνευματικά άνυδρες εποχές που ζει ο σύγχρονος άνθρωπος, εγκλωβισμένος στο κλίμα της  γενικευμένης ευτέλειας και της πνευματικής παρακμής που κυριαρχεί στην κοινωνική μας ζωή, μια  απόπειρα αντίδρασης και απόδρασης με όπλο τη γνώση και την ιστορική αναζήτηση, μοιάζει με το  ζωογόνο άνεμο που μας προσφέρει ριπές αναγκαίας και χρήσιμης αυτογνωσίας.

Οι μυθιστορηματικές ιστορικές βιογραφίες αυτού του βιβλίου, μας οδηγούν σε περασμένες εποχές,  κρίσιμες για τον τόπο, την ελευθερία, τον πολιτισμό και την ύπαρξή του.

Οι Διονύσιος Σολωμός, Ανδρέας Κάλβος, Ανδρέας Λασκαράτος, Χαρίλαος Τρικούπης, Κωστής Παλαμάς,  Κωνσταντίνος Καβάφης, Ελευθέριος Βενιζέλος, Νίκος Καζαντζάκης, Άγγελος Σικελιανός και Γιάννης  Ρίτσος, αποτελούν τις πηγές έμπνευσης για τη συγγραφή αυτού του βιβλίου.

Φιλοδοξία του συγγραφέα, είναι να καλέσει τον αναγνώστη σ’ ένα ελκυστικό ταξίδι στο παρελθόν.

Η «μηχανή» του χρόνου είναι πρόθυμη να μας βοηθήσει σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Ο κάθε λαός και ο  καθένας από μας, είναι η συνέχεια του χθες. Αυτό το χθες, μας γνέφει να το γνωρίσουμε και με τη γνώση  του, ίσως κατορθώσουμε να σχεδιάσουμε ένα ελπιδοφόρο μέλλον για τον τόπο μας.

  1. « ΕΛΛΑΔΑ – ΣΜΥΡΝΗ … ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΟΝΕΙΡΟ»: (Έκδοση Δεκέμβριος 2015) 

(ιστορικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Για μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Δεσμευμένο Πνευματικών Δικαιωμάτων μέχρι το Νοέμβριο 2025) 

Ενδείκνυται για διεθνή κινηματογραφική ταινία, διότι προάγει τις σχέσεις συνεργασίας  μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Αμερικανού πάστορα Άσα Τσένινγκς και αναδεικνύει τη συμβολή του κατά τις ημέρες της καταστροφής της Σμύρνης, ως προς τη διάσωση  χιλιάδων Ελλήνων και Αρμενίων της Σμύρνης, όταν οργάνωσε και πέτυχε την ασφαλή απομάκρυνσή  τους και τη μεταφορά τους στην Ελλάδα. 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το ιστορικό μυθιστόρημα «ΕΛΛΑΔΑ-ΣΜΥΡΝΗ … ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΟΝΕΙΡΟ» επιχειρεί με όχημα τη  μυθοπλασία αλλά και με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική αλήθεια, αναδεικνύει με ειλικρίνεια και  ρεαλισμό πολλές από τις κρισιμότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας.

Ο ήρωας του μυθιστορήματος, ο δικηγόρος Θάνος Αναστασίου, βρέθηκε στη Σμύρνη το έτος  1919, ως εθελοντής. Υπηρέτησε στο γραφείο πληροφοριών της Στρατιωτικής Διοίκησης και από τη θέση  του είδε κι έζησε όλες τις πτυχές του θριάμβου, αλλά και των λαθών, των ανταγωνισμών της ελληνικής  πλευράς, που οδήγησαν τελικά στο εθνικό δράμα και στην απώλεια του ονείρου της Ελλάδας των δύο  Ηπείρων και των πέντε θαλασσών.

Το ελληνικό δράμα, είχε και κάποιες σωτήριες επεμβάσεις μεμονωμένων ατόμων. Ανάμεσά  τους, υπήρξε και κάποιος που σήμερα, ελάχιστοι γνωρίζουν την τεράστια προσφορά του. Καμία επίσημη  αναφορά και κανένα άγαλμα δε θυμίζει εκείνον τον Αμερικανό ανθρωπιστή με την τεράστια δύναμη  αποφασιστικότητας, το μικρόσωμο, καμπούρη και μύωπα πάστορα της εκκλησίας των διαμαρτυρομένων  στη Σμύρνη, τον Άσα Τζένινγκς. Εκείνος, τις ημέρες της καταστροφής και του θανάτου, έσωσε χιλιάδες  Έλληνες και Αρμένιους της Σμύρνης, οργανώνοντας κι επιτυγχάνοντας την ασφαλή απομάκρυνσή τους  και τη μεταφορά τους στην Ελλάδα.

Το μυθιστόρημα αφιερώνεται στη μνήμη του Άσα Τζένινκγς, ως ελάχιστη τιμή.

  1. « Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ POKEMON»: (Έκδοση Δεκέμβριος 2017) 

(πολιτικό και κοινωνικό μυθιστόρημα) 

Τηλεοπτικό σήριαλ ή κινηματογράφο 

Μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. (Δεσμευμένο Πνευματικών Δικαιωμάτων μέχρι το Νοέμβριο 2027) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Το πολιτικό και κοινωνικό μυθιστόρημα: «Ο Χορός των Pokemon», επιχειρεί μια ρεαλιστική  απεικόνιση της σύγχρονης κοινωνικής ζωής.

Οι ήρωές του είναι καθημερινά πρόσωπα, συνοδοιπόροι μας στις αγωνίες μας, στις  απογοητεύσεις μας και την απόγνωσή μας για ελπίδα συντροφικότητας και αγάπης. Είναι άνθρωποι οι  οποίοι γαλουχήθηκαν μέσα σε ένα εικονικό περιβάλλον μίας πλαστής ευημερίας, μίας κίβδηλης  επιτυχίας κι ευτυχίας χωρίς αντίκρισμα.

Ο κεντρικός ήρωας, ο Σταύρος Καρτάλης, είναι ένας νέος άνδρας τριάντα δύο ετών, παιδί μίας  προβληματικής οικογένειας. Η δύσκολη συμβίωση των γονιών του, επηρέασε αρνητικά το ψυχισμό του.  Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, όπου και αρίστευσε. Όμως, η έντονη φιλοδοξία του για  τη δικηγορία, δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί. Η ανυπαρξία οικονομικών πόρων τον υποχρέωσε να  καταταγεί στην αστυνομία. Αυτή η πορεία ζωής δεν τον ικανοποιούσε και κυριολεκτικά ασφυκτιούσε.

Η οικονομική καταστροφή της χώρας που ήρθε σα θύελλα να σαρώσει τα πάντα, διατάραξε και  τη ζωή του Σταύρου. Μέσα σε αυτό το κλίμα της γενικής ευτέλειας και κατάπτωσης, κάποια τυχαία  περιστατικά και δύο γυναίκες σημαδεύουν τη ζωή του και τον οδηγούν στην αυτογνωσία και στη ψυχική  λύτρωση.

Το βιβλίο αυτό, πραγματοποιεί μια διείσδυση στις ανθρώπινες σχέσεις, στη δοκιμασία των  αισθημάτων, στα τραγικά αδιέξοδα που προκάλεσε η οικονομική κρίση και η ρήξη του κοινωνικού  ιστού. Ερευνά τα στοιχεία που αποτέλεσαν τη μήτρα για την κυοφορία των αντιδημοκρατικών και  φασιστικών δυνάμεων που αποτελούν μια απειλητική επιστροφή στον εφιάλτη ενός απάνθρωπου  ναζιστικού παρελθόντος.

Επίσης, αποκαλύπτει τον τόπο να οδηγείται στον αντικοινωνικό λαϊκισμό με συνέπεια στον  ευτελισμό της δημοκρατίας.

  1. « Το Κορίτσι της Γειτονιάς» – Α’ ΜΕΡΟΣ: (Προς Έκδοση) 

(ιστορικό και κοινωνικό μυθιστόρημα) 

Για μετάφραση  

στην Αγγλική, Ιταλική, Γαλλική, Ισπανική, Γερμανική & Κινεζική γλώσσα. 

«Το Κορίτσι της Γειτονιάς», με τη βοήθεια της «μηχανής του χρόνου», επιχειρεί να μας  επιστρέψει στο παρελθόν στο διάστημα 1944 – 1955, σε εποχές και γεγονότα που «έχτισαν» κι έζησαν  απλοί και ανώνυμοι άνθρωποι, με βασικό υλικό της ιστορίας τις αναμνήσεις που αναβλύζουν πιεστικά  από τα βάθη της ψυχής του συγγραφέα, συνθέτουν εικόνες και νοερά γράφουν σελίδες της ζωής και του  χρόνου που πέρασε.

Οι αναμνήσεις, είναι πολύτιμο υλικό πολιτισμού, πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορικής  συνέχειας και μπορούν να συμβάλουν αξιόπιστα και να προσφέρουν πολλά στοιχεία μέσα από τη  δοκιμασμένη αλήθεια.

Την ιστορία μας, γράφουν απλοί άνθρωποι με αληθινές ιστορίες αγώνων και θυσιών,  μυθοπλαστικά, χωρίς η αλήθεια του συγγραφέα να απομακρύνεται.

Υλικό του έργου μου και πολύτιμος βοηθός μου, είναι νοερά ημερολόγια της παιδικής μου  ηλικίας. Οι ήρωες της ιστορίας μας, όλα αυτά τα χρόνια, αθόρυβα και διακριτικά ζούσαν στα σκοτεινά  συρτάρια της μνήμης μου, ενώ πολλές φορές τυχαία περιστατικά της καθημερινότητας, λειτουργούσαν  σαν «φλας» και τους ανέσυραν στιγμιαία, πραγματοποιώντας ένα είδος επιστροφής στο παρόν, από το  παρελθόν.

Η πρόσφατη οικονομική κρίση με τη φτώχεια και τη πείνα που μαστίζει τις κοινωνικές ομάδες, το  φόβο και την ανασφάλεια που προκάλεσε η θανατηφόρα πανδημία και κυρίως η αβεβαιότητα για το  μέλλον, λειτούργησαν καταλυτικά στη μνήμη μου, ζωντανεύοντας και ανασύροντας το παρελθόν.  Αναζήτησα ομοιότητες και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό, καθώς αποδείχθηκε ότι η ιστορία  διαχρονικά, συνεχώς επαναλαμβάνεται με διαφορετικά μέσα, αλλά τα αποτελέσματα στη ζωή των  ανθρώπων, παραμένουν τα ίδια.

Η γειτονιά μου, στη μέση ενός γεωγραφικού τριγώνου της Αθήνας, του Μεταξουργείου, της  Ακαδημίας Πλάτωνος και του Κολωνού, είχε περιορισμένα όρια, δικό της χρώμα, κοινωνικές συνθήκες,  εύκολη προσέγγιση, διάθεση και προσφορά για φιλίες. Ωστόσο, το μίσος που γέννησε ο διχασμός της  εμφύλιας διαμάχης, η αγωνία, ο φόβος και η ανασφάλεια που ένοιωθαν οι άνθρωποι, τους οδηγούσε σε  προσωπικές και οικογενειακές τραγωδίες. Προπολεμικά και μετά την κατοχή των Γερμανών,  κατοικούσαν νοικοκύρηδες, μικρέμποροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, μουσικοί, ηθοποιοί, ζωγράφοι,  συγγραφείς και ποιητές, γειτονεύοντας με απλούς ανθρώπους του μόχθου.

«Το Κορίτσι της Γειτονιάς», περιλαμβάνει βιωματικά στοιχεία και αναμνήσεις του συγγραφέα και  λειτουργεί ως πνευματική ανάσα που προσφέρει κάθε επιστροφή στην αφετηρία της ζωής. Ίσως, η  τρυφερότητα και ο ρομαντισμός – παρά τις δραματικές συνθήκες της εποχής εκείνης – θα μπορέσουν να  κάνουν άλματα στο χρόνο και να μας προσεγγίσουν.

Οι αναμνήσεις των ανθρώπων έχουν κοινά σημεία αναφοράς καθώς μία ανθρώπινη φιγούρα που  θα συναντήσουμε στο διάβα μας, μία φωνή, ένα γέλιο, ένα κλάμα, η εικόνα ενός παιδιού που παίζει  ανέμελο και πολύ συχνά κάποιες μυρωδιές που πλανώνται στον αέρα, ξαφνικά και απρόσμενα μας  ανοίγουν τη βαριά κουρτίνα που καλύπτει το παρελθόν και είναι το ασφαλέστερο διαβατήριο για την  επιστροφή μας στο χθες.

«Το Κορίτσι της Γειτονιάς» συμβάλλει θετικά στην αυτογνωσία μας, ώστε να απομακρυνθούν οι  πιθανότητες επανάληψης των ίδιων τραγικών λαθών, στο μέλλον.

Θα ακολουθήσει και το Β΄ Μέρος της Ιστορίας μας.

 ΗΧΗΤΙΚΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ 

(ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΥΨΗΛΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ) 

  1. Σενάριο του έργου « ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ – 4 κορφιάτικες κωμικοτραγικές ιστορίες»: (Έκδοση Δεκέμβριος 2016) (Δεσμευμένο Πνευματικών Δικαιωμάτων μέχρι το Νοέμβριο 2026) 

(4 ΗΧΗΤΙΚΕΣ θεατρικές νουβέλες του συγγραφέα Γιώργου Καπράνου) 

(με συμμετοχή γνωστών και αξιόλογων ηθοποιών) 

(παραλλαγή του ομότιτλου βιβλίου του) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Περίεργος τόπος η Κέρκυρα! Πολιτισμένος, τρυφερός, αλλά κι εκρηκτικός. (…) Πείνα κι όνειρα … μετά  μουσικής. Φοβερός συνδυασμός που έδιωχνε τις ανασφάλειες. Η πιο χρησιμοποιημένη λέξη ήταν το «μπιστιού»,  προφανώς από το «πίστωση», το «βερεσέ» δηλαδή. Οι Κερκυραίοι χρωστούσανε τη σοδειά τους, την δουλειά  τους, την ύπαρξή τους και μονίμως τους λείπανε τα όβολα για να βάλουνε ένα καινούργιο σκουτί [ρούχο] απάνω  τους. Αυτά που δεν χρωστούσανε σε κανένα μαρκάντε [έμπορο] και τοκογλύφο ήτανε η «άγια βουρλισιά» που  κουβαλούσανε στα γονίδιά τους και ο ρομαντισμός που τους φώτιζε την δύσκολη ζωή τους.

Μέσα στο βιβλίο αυτό, ξεδιπλώνονται τέσσερις ηχητικές κωμικοτραγικές ιστορίες του ομότιτλου βιβλίου  του συγγραφέα, συνολικής διάρκειας 5 ωρών και 58’’ με πρωτότυπη μουσική και ηχητικά εφέ, οι οποίες είναι: 1. Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ διάρκειας 50 λεπτών και 33’’

  1. ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ’ΡΘΕΙ διάρκειας 44 λεπτών και 57’’ και
  2. Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ διάρκειας 42 λεπτών και 35’’
  3. Ο ΤΣΙΡΛΙΛΗΣ: διάρκεια Α’ Μέρους 53 λεπτά και 35’’, διάρκεια Β’ Μέρους 45 λεπτά και 42’’ και διάρκεια Γ’  Μέρους 54 λεπτά και 32’’.

Συμμετέχουν οι γνωστοί και αξιόλογοι ηθοποιοί: Μιχαήλ Άνθης, Νέλλυ Γκίνη, Κατερίνα Μιλιώτη, Αμάντα  Σοφιανοπούλου, Λεωνίδας Χρυσομάλλης, ο συγγραφέας Γεώργιος Καπράνος και ο Μιχαήλ Αβραμίδης.

  1. Σενάριο του Έργου « Η ΦΟΝΙΣΣΑ του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη»: (Έκδοση Ιανουάριος 2017) (Δεσμευμένο Πνευματικών Δικαιωμάτων μέχρι το Δεκέμβριο 2027) 

(ΗΧΗΤΙΚΗ κλασική λογοτεχνία) 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Ένα από τα καλύτερα έργα της κλασικής λογοτεχνίας. Ο Έλληνας, ανεπανάληπτος συγγραφέας  Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, μας ταξιδεύει στην πατρίδα του τη Σκιάθο, την εποχή της οθωμανικής  κυριαρχίας, όπου ο ρόλος και ο βίος των πτωχών γυναικών υποσχόταν μονάχα βάσανα και παιδεμό!  Εκεί, «ψηλώνει ο νους» της πολυπαθούς Φραγκογιαννούς, η οποία διαπράττει μία σειρά από  δολοφονίες μικρών κοριτσιών, προκειμένου να τα … λυτρώσει, ακροβατώντας μεταξύ της προσωπικής  της συνείδησης και της πίστης της.

Είναι διάρκειας 5 ωρών και 2 λεπτών και συμμετέχουν οι γνωστοί και αξιόλογοι ηθοποιοί:  Λεωνίδας Κακούρης, Τιτίκα Σαρηγκούλη, Λυδία Λένωση, Κατερίνα Μιλιώτη, Λεωνίδας Χρυσομάλλης,  Σπύρος Μπερερής, Αντζελίνα Τζέπα, Χριστίνα Ταφιλαϊ, Ιλεάνα Κακούρη, Βαγγέλης Κακούρης, ο  συγγραφέας Γεώργιος Καπράνος, η Νατάσα Μποζίνη και ο Μιχάλης Αβραμίδης.

Τα αντίτυπα είναι προσφορά της Ελληνικής Εταιρείας Υαλοειδούς – Αμφιβληστροειδούς κατά το  12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Υαλοειδούς Αμφιβληστροειδούς που πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο  Χίλτον στην Αθήνα το έτος 2017, προς τους ασθενείς με προβλήματα όρασης των συνέδρων, ως υλοποίηση της απόφασης του προέδρου του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Υαλοειδούς –

Αμφιβληστροειδούς, κ. Ευστράτιου Γκοτζαρίδη, υποστηρίζοντας έμπρακτα το δικαίωμα για πρόσβαση  στη λογοτεχνία και την εκπαίδευση από το σύνολο των πολιτών.

  1. Σενάριο του έργου: « ΤΟ ΝΗΣΙ της συγγραφέως Βικτώρια Χίσλοπ»: (Έκδοση Ιούλιος 2016) 

(ΗΧΗΤΙΚΟ ιστορικό και κοινωνικό μυθιστόρημα) 

(από το ομότιτλο βιβλίο ΤΟ ΝΗΣΙ των εκδόσεων ΔΙΟΠΤΡΑ)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Η Αλέξις, λαχταρά να μάθει για το παρελθόν της μητέρας της, Σοφίας, που της έκρυβε για πολλά  χρόνια. Ξέρει μόνο ότι η μητέρα της μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό της Κρήτης, πριν φύγει οριστικά για  το Λονδίνο. Όταν η Αλέξις αποφασίζει να επιστεφθεί την Κρήτη, η Σοφία της δίνει ένα γράμμα για μία  παλιά φίλη της και της υπόσχεται πως από αυτήν θα μάθει την αλήθεια.

Έκπληκτη η Αλέξις, ανακαλύπτει πως η ζωή της οικογένειάς της συνδέεται άμεσα με το μικρό κι  εγκαταλελειμμένο νησί της Σπιναλόγκας, την πρώτη αποικία των λεπρών. Μαθαίνει την ιστορία της  γιαγιάς της και της μητέρας της, όπως και τη διάλυση της οικογένειάς της από την τραγωδία, τον πόλεμο  και τα πάθη …

«Το τρίπτυχο πόλεμος-αγάπη-τραγωγία τρέφει τις πράξεις των πρωταγωνιστών και το μύθο του  μυθιστορήματος» (πηγή: Β.Καλαμαράς-Ελευθεροτυπία). 

Είναι διάρκειας 6 ωρών, με διανομή 42 χαρακτήρων ηθοποιών, ως υλοποίηση της απόφασης του  προέδρου του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Υαλοειδούς – Αμφιβληστροειδούς, κ. Ευστράτιου Γκοτζαρίδη, με την άδεια της συγγραφέως Βικτώριας Χίσλοπ, υποστηρίζοντας έμπρακτα το δικαίωμα για πρόσβαση στη λογοτεχνία και την εκπαίδευση από το σύνολο των πολιτών.

Οι νομάρχες της Καστοριάς

Back to top button