Σχεδόν οι μισοί 15χρονοι στην Ελλάδα-47,2%-δεν καταφέρνουν να καλύψουν το βασικό επίπεδο στα Μαθηματικά, ποσοστό που μας κατατάσσει στις χειρότερες επιδόσεις της ΕΕ. Το πιο πρόσφατο «Monitor» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση (2024) δεν μασάει τα λόγια του: η σχολική μας πραγματικότητα αποκαλύπτει μια συστηματική υποχώρηση. Στην ίδια έρευνα, το 37,6% υπολείπεται στα βασικά επίπεδα Ανάγνωσης και το 37,3% στη Φυσική – δείκτες αισθητά υψηλότεροι από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Ακόμη πιο ανησυχητικά, μόλις το 2% των μαθητών στην Ελλάδα διακρίνονται στα Μαθηματικά (έναντι 7,9% στην ΕΕ), ενώ στη Φυσική το ποσοστό αγγίζει το 1,5% (έναντι 6,9% στην ΕΕ). Όλα αυτά καταρρίπτουν την ψευδαίσθηση ότι παρά τις δυσκολίες του, το εκπαιδευτικό μας σύστημα προετοιμάζει τα παιδιά μας ικανοποιητικά για το μέλλον, αναδεικνύοντας μια βαθιά δομική κρίση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.