Καστοριά 1898. Το χαμόγελο δεν ήταν προαπαιτούμενο στις γαμήλιες φωτογραφίες, η στημένη πόζα όμως ήταν.
Ο Λεωνίδας Παπάζογλου απαθανατίζει ένα γαμήλιο, ομαδικό πορτρέτο με κάθε λεπτομέρεια να μετράει: η στάση, η ενδυμασία, το βλέμμα.
Γάμος στην Καστοριά, μπροστά στην οικεία Τσάκαλη στο Ντολτσό
Σήμερα, selfies και αυθόρμητες στιγμές έχουν αντικαταστήσει τα αυστηρά κάδρα του παρελθόντος. Ποια φωτογραφία γάμου θα αντέξει άραγε 126 χρόνια;
Ο Λεωνίδας Παπάζογλου γεννήθηκε στην Καστοριά και μαθήτευσε σε φωτογραφικό στούντιο στην Κωνσταντινούπολη. Με την επιστροφή του έγινε πλανόδιος φωτογράφος που κάλυπτε τις ανάγκες της πόλης και των επαρχιών της Καστοριάς, μαζί με τον αδελφό του Παντελή, μέχρι τον πρόωρο θάνατό του από ισπανική γρίπη το 1918. Τα διεισδυτικά πορτρέτα του, που συχνά έχουν τραβηχτεί σε ανοιχτούς χώρους με φορητό φόντο, παρουσιάζουν το εθνοτικό και θρησκευτικό μωσαϊκό της περιοχής στην αναταραχή των δυο πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα. Παράλληλα, προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τις κοινωνικές σχέσεις, τις παραδοσιακές ενδυμασίες των διαφόρων κοινοτήτων, τη διείσδυση των σύγχρονων ευρωπαϊκών τρόπων μέσα από την επίδραση των οδών του εμπορίου.
Συνεχίζεται η Έκθεση “Περί Ανθρώπων” με 107 μοναδικά φωτογραφικά έργα διαφόρων Ελλήνων φωτογράφων.
Ένα ταξίδι μέσα από έναν αιώνα Ελληνικής φωτογραφίας.
MOMus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α, Προβλήτα Α, Λιμάνι).
Διάρκεια: 5 Μαρτίου – 14 Σεπτεμβρίου 2025
1 λεπτό ανάγνωση