ΚαστοριάΝεστόριο

Η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού απαντά στον Σύνδεσμο Ξενοδόχων Καστοριάς

Με μεγάλη έκπληξη και απορία η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού, Πολιτισμού & Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας πληροφορήθηκε από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας το περιεχόμενο του δελτίου τύπου του Συνδέσμου Ξενοδόχων της Π.Ε. Καστοριάς. Ήδη η Αντιπεριφερειάρχης κα Φαρμάκη Πολυτίμη είχε ενημερώσει και συζητήσει γραπτώς και προσωπικά τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων της Π.Ε. Καστοριάς κ. Σιδέρη Σμαρόπουλο, στις 20 Απριλίου του 2025 ως όφειλε, για όλα όσα δήλωσε αργότερα στη συνέντευξή της στο κανάλι Δίκτυο 1 σχετικά με το εν λόγω θέμα.

Συγκεκριμένα η κα Φαρμάκη είχε ενημερώσει γραπτώς τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων ότι, αφενός από την Π.Ε. Καστοριάς δεν υπάρχει ικανοποιητική συγκέντρωση καταγραφικών στοιχείων στα ερωτηματολόγια και αφετέρου στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο στο Νεστόριο Καστοριάς, κατ’ ομολογία στελέχους του Ξενοδοχείου σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, υπήρξε ρητή δήλωση ότι δεν γνώριζε για την ύπαρξη των ερωτηματολογίων και ότι δεν είχαν τοποθετηθεί στο ξενοδοχείο. Η εν λόγω συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Νεστορίου στις 2 Απριλίου 2025, παρουσία του Δημάρχου Νεστορίου, Αντιδημάρχων και συνεργατών του, μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, (η σχετική φωτογραφία της συνάντησης είναι αναρτημένη στο Newsletter Μάρτιος/Απρίλιος 2025 της Περιφέρειας) όπου παρουσιάστηκαν τα ερωτηματολόγια καταγραφής των τουριστικών εισροών, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της συνάντησης. Ως αποτέλεσμα μάλιστα της δήλωσης αυτής δόθηκαν επιτόπου ερωτηματολόγια με τη μορφή QR CODE για να τοποθετηθούν στα δωμάτια.

Είναι άλλωστε ξεκάθαρο ότι στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας και εμπιστοσύνης που έχει αναπτυχθεί μέχρι και σήμερα με την αρμόδια Αντιπεριφέρεια οι επιχειρήσεις και οι ξενοδόχοι συμβάλλουν στο έργο της. Όσον αφορά την ευρέως γνωστή εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε για την καταγραφή, δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα λειτουργίας και τα πρώτα αποτελέσματα έχουν δώσει σημαντικά καταγραφικά στοιχεία. Ωστόσο τα στοιχεία αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τα δεδομένα που συλλέγει ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Π.Ε. Καστοριάς και τα οποία αφορούν τους βασικούς δείκτες απόδοσης των ξενοδοχείων (πληρότητα, μέση τιμή δωματίου, έσοδα), καθώς το ερωτηματολόγιο της Αντιπεριφέρειας συλλέγει στοιχεία τα οποία αφορούν το δημογραφικό προφίλ, το τουριστικό προφίλ και τον δείκτη ικανοποίησης των τουριστών.

Άρα μιλάμε για τελείως διαφορετικά καταγραφικά δεδομένα.

Η Περιφερειακή Αρχή με βάση την αρχή της διαφάνειας, παρουσίασε παραπάνω όλα τα πραγματικά περιστατικά ώστε να μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα το θεσμικό της ρόλο σε συνεργασία με όλους τους φορείς και επαγγελματίες του Τουρισμού.

Η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού, Πολιτισμού & Περιβάλλοντος, επιλέγει να μην ασχοληθεί με ψευδή και ανυπόστατα δημοσιεύματα του Τύπου, όπως παρουσιάστηκαν και δημιουργούν ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά τους. Δημοσιεύματα που δεν πλήττουν το κύρος, τη λειτουργία και τη δημόσια εικόνα της Περιφερειακής Αρχής, πλήττουν όμως το δικαίωμα των πολιτών σε αξιόπιστη ενημέρωση μέσω της διασποράς ψευδών ειδήσεων.

Σε κάθε περίπτωση, η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού, Πολιτισμού & Περιβάλλοντος δεν προτίθεται να εμπλακεί σε ανούσιες αντιπαραθέσεις που αποπροσανατολίζουν από τον κοινό μας στόχο που είναι η τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας.

Διότι η ενίσχυση του τουρισμού αποτελεί συλλογική υπόθεση, που προϋποθέτει θεσμική συνέπεια, συνεργασία και διαρκή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την έμπρακτη μετάβαση από την ατομική προσέγγιση στο συλλογικό όραμα – «από το εγώ στο εμείς».

Back to top button