Ελλάδα

Το 50% των χρηστών χρησιμοποιεί το smartphone μόνο για κλήσεις και SMS

Το GSMA (GSM Association) δημοσίευσε την ετήσια έρευνά του σχετικά με το τι ακριβώς κάνουν οι κάτοχοι των smartphones με τις συσκευές τους.

Την ονομάζουν GMEI (Global Mobile Engagement Index) και σύμφωνα με την τελευταία, σχεδόν οι μισοί χρησιμοποιούν τα smartphones τους μόνο για να κάνουν κλήσεις και να στέλνουν/λαμβάνουν SMS!Αντίστοιχα νούμερα είχαμε δει και στο παρελθόν. Η GMEI όμως είναι πιο διαδεδομένη και αφορά μεγαλύτερα δείγματα καθώς έγινε σε 56 αγορές παγκοσμίως και ισχυρίζεται πως αφορά το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού!

Το 47% λοιπόν χρησιμοποιεί το smartphone του μόνο για κλήσεις/SMS. Αυτό το νούμερο αναμένεται να πέσει στο 29% μέχρι το 2030 όσο ο κόσμος μαθαίνει καλύτερα τις νέες τεχνολογίες. Οι πρώτες χώρες που ασχολούνται περισσότερο με τα κινητά τους είναι η Νότια Κορέα και οι ΗΠΑ.

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι οι χρήστες, ακόμη και σε “ώριμες” αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως αυτές της Γαλλίας και των ΗΠΑ, προτιμούν τα παραδοσιακά sms από την επιλογή του IP messaging.

Ένα άλλο εύρημα της μελέτης είναι ότι οι “Millennials” δεν είναι απαραίτητα οι πιο “αφοσιωμένοι” χρήστες κινητών, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Σε αγορές, όπως η Νότια Κορέα, πάνω από το ένα τέταρτο των χρηστών smartphone είναι “baby boomers” (ηλικίας 51-69). Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένες αγορές, όπως η Μιανμάρ, όπου η κατοχή smartphone είναι μεν σχετικά υψηλή, ωστόσο η εμπλοκή των χρηστών με το κινητό τους είναι “χαλαρή”, λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού και της έλλειψης τοπικά προσαρμοσμένου περιεχομένου.

Επιπλέον, σε αρκετές αφρικανικές χώρες, αν και η κατοχή κινητού είναι πιο μικρή σε σχέση με πιο “ώριμες” αγορές, η χρήση από τον πληθυσμό είναι πιο στενή, κυρίως, για την εκτέλεση χρηματοπιστωτικών εργασιών. Για παράδειγμα, στην Κένυα και την Τανζανία, περίπου τέσσερις στους πέντε ενήλικες κατόχους κινητών τηλεφώνων, τα χρησιμοποιούν για πρόσβαση σε υπηρεσίες “mobile money”.

Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα, περισσότερο από το 70% των χρηστών smartphone, παγκοσμίως, παρακολουθεί δωρεάν online βίντεο (π.χ. YouTube), ενώ ένας στους δύο παρακολουθεί ζωντανά τηλεοπτικά προγράμματα στη συσκευή του. Επίσης, περισσότερο από το 70% των κατόχων smartphone χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να κάνει έρευνα για προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά μόνο ένας στους δύο το χρησιμοποιεί για να παραγγείλει online.

Στο μεταξύ, η έρευνα εντοπίζει ένα χάσμα μεταξύ των φύλων, όσον αφορά τη χρήση του mobile Internet. Στην Ινδία, για παράδειγμα, οι γυναίκες κάτοχοι κινητού τηλεφώνου έχουν 43% λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στο Διαδίκτυο από τους άνδρες.

Η μελέτη του GSMA (Global Mobile Engagement Index) μετρά και αξιολογεί τις χώρες ανά τον πλανήτη, με βάση τη δέσμευση τους απέναντι στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας.

Η αξιολόγηση του Global Mobile Engagement Index αποδίδει στη Νότια Κορέα, το Κατάρ και τις ΗΠΑ υψηλότερη βαθμολογία αναφορικά με τη δέσμευση τους στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας. Ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Δανία, η Φινλανδία, η Αυστραλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ρουμανία.

Η έρευνα κατατάσσει, επίσης, τους χρήστες σε τέσσερις βαθμίδες, ανάλογα με τη χρήση που κάνουν στο κινητό τους. Πρόκειται για τους τους “aficionados” (που είναι οι πιο στενά εμπλεκόμενοι με το κινητό τους), τους “pragmatists”, οι οποίοι κάνουν “ρεαλιστική” χρήση του smartphone, τους “networkers” και τους “talkers” (αυτοί που ασχολούνται ελάχιστα με το κινητό και χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής και sms).

fpress.gr

Back to top button