Ελλάδα

Τρεις καινοτόμες νέες ελληνικές κοινωνικές επιχειρήσεις υπόσχονται έναν καλύτερο κόσμο

Χρειάστηκαν έξι μήνες εκπαίδευσης με εξειδικευμένα εργαστήρια, συναντήσεις και καθοδήγηση μέσα από την οποία υποψήφιοι του διαγωνισμού Social Impact Award Greece 2017 τελειοποίησαν τα επιχειρηματικά μοντέλα τους και ανέπτυξαν τις επιχειρηματικές δεξιότητές τους. Έτσι, προέκυψαν τρεις νέες κοινωνικές επιχειρήσεις με επίκεντρο την προσβασιμότητα και την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Κατά τη διάρκεια της πολύμηνης αυτής διαδικασίας, που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο, οκτώ (8) ομάδες πέρασαν στην τελική φάση του Social Impact Award Greece 2017. Από αυτές, μόνο τρεις κατάφεραν να αναδειχθούν λαμβάνοντας -ισότιμα- χρηματικά έπαθλα συνολικής αξίας 9.000€, υπηρεσίες incubation καθώς και την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο πανευρωπαϊκό SIA Summit στο Βελιγράδι στο τέλος του μήνα.

«Το Social Impact Award είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα “μεταμφιεσμένο” σε διαγωνισμό» τονίζει ο Δημήτρης Κοκκινάκης, συνιδρυτής του Impact Hub Athens, το οποίο διοργανώνει το θεσμό στη χώρα μας εδώ και τέσσερα χρόνια. Οι νικήτριες ομάδες είναι: 1. Η ομάδα του Labyrinth of Senses(Λαβύρινθος των αισθήσεων).

Πρόκειται για ένα βιωματικό εργαστήρι εξοικείωσης με την αναπηρία, όπου κυριαρχούν η αφή, η ακοή, η όσφρηση και η όραση, κατάφερε να συγκεντρώσει 558 ψήφους, από τις 3.639 που κατατέθηκαν συνολικά κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας. Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η «ψυχή» του εργαστηρίου, Γκαμπριέλα Τελεκφάλβι «το εργαστήρι “τρέχει” εδώ και τρία χρόνια. Αυτό που μας ξεχωρίζει είναι ότι καλύπτουμε, θα λέγαμε, όλα το φάσμα των αναπηριών, δηλαδή κώφωση, τύφλωση, κινητική αναπηρία, νοητική.

Στοχεύουμε στην εκπαίδευση των συμμετεχόντων και την ενημέρωσή τους όσον αφορά τα είδη των αναπηριών και τους σωστούς όρους που πρέπει να χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε για κάποια αναπηρία». «Βασικός μας στόχος», λέει η κ. Τελεκφάλβι, «είναι η εκπαίδευση των μαθητών μέσα από βιωματική δράση. Μάλιστα έχουμε κάνει πολλές δράσεις με σχολεία Δημόσια μέσα από την συνεργασία μας με το ΣΚΕΠ (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους, ένα σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα τα προγράμματα του οποίου έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας)».

Όπως προσθέτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Τελεκφάλβι «το εργαστήρι μας απευθύνεται σε άτομα με και χωρίς αναπηρίες είτε είναι γονείς που έρχονται με τα παιδιά τους. Στοχεύουμε περισσότερο στην αλληλεπίδραση και μέσω αυτής έρχεται κι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων. Στην ουσία εμείς δημιουργούμε μια σειρά από δραστηριότητες (άλλοτε είναι να περάσουν κάποια εμπόδια με κλειστά μάτια ακούγοντας μόνο τις οδηγίες που τους δίνονται). Οι συμμετοχές είναι δωρεάν». 2. Η ομάδα του Career Sign.

Πρόκειται για έναν οργανισμό που παρέχει εξατομικευμένη συμβουλευτική για θέματα επαγγελματικής σταδιοδρομίας σε άτομα με αναπηρία ή άλλες δυσκολίες. Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ η ιδρύτρια, Χρυσάνθη Γεωργαντά «με τα χρήματα του βραβείου θα “στήσουμε” και θα ολοκληρώσουμε το Career Sign, θα είναι μια ΑΜΚΕ που αφορά την συμβουλευτική σταδιοδρομίας σε άτομα με αναπηρία ή άλλες δυσκολίες. Ξεκινάμε από τους μαθητές γυμνασίου, λυκείου (για το ποια κατεύθυνση θα πάρουν), φοιτητές στο κομμάτι αναζήτησης εργασίας, αποστολή βιογραφικών».

Προσθέτει ακόμα ότι «αυτό που κάνουμε είναι να κατευθύνουμε τον μαθητή να ανακαλύψει αυτό που θέλει, αλλά με συμβούλους εξειδικευμένους, οι οποίοι θα μπορέσουν να επικοινωνήσουν άμεσα με τα άτομα με αναπηρίες, καθώς γνωρίζουν νοηματική, κώδικα Μπράιγ και διαθέτουν τις ειδικές γνώσεις αλλά και πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ένα άτομο με αναπηρίες.

Σε δυο μήνες αναμένεται να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε δωρεάν τις υπηρεσίες μας, ενώ στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την δράση μας και σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες με αναπηρία». 3. Η ομάδα του uSea, μιας εφαρμογής smartphone για την καταγραφή των θαλάσσιων ξενικών εισβολικών ειδών στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή και συλλογή στοιχείων από τους ίδιους τους χρήστες. Ο συνιδρυτής της εφαρμογής Γιάννης Γιόβος διευκρινίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «ουσιαστικά κάνει αυτόματη αναγνώριση ειδών των ψαριών κι ενημέρωση με κάποιες πληροφορίες για κάποια ξενικά είδη, καθώς στόχος μας είναι η μελέτη ξενικών και σπάνιων ειδών».

Εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής ο κ. Γιόβος λέει ότι «ο χρήστης θα κάνει έναν λογαριασμό και κάθε φορά που θα έχει ένα ψάρι που δεν μπορεί να αναγνωρίσει μπορεί να ανεβάζει την φωτογραφία και την ίδια στιγμή θα ενημερώνεται με τα στοιχεία του είδους. Βέβαια από την αρχή δεν μπορούμε να καλύψουμε όλα τα είδη ψαριών, άρα θα εμπλουτίζεται συνεχώς». Η εφαρμογή απευθύνεται σε όλους τους ερασιτέχνες αλιείς, δύτες και γενικά όσους αγαπούν και μελετούν ερασιτεχνικά την θάλασσα. «Υπάρχει ήδη μια μεγάλη κοινότητα που ασχολείται με αυτό το θέμα που μας έδωσε την αφορμή να σκεφτούμε την ιδέα. Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουμε καταγράψει γύρω στα 100 ξενικά και σπάνια είδη.

Και βέβαια συνεχίζουμε. Ουσιαστικά η εφαρμογή μας ξεκίνησε από το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής οργάνωσης iSea από την οποία υποστηρίζεται καθώς βρισκόμαστε σε συνεργασία. Η εφαρμογή θα είναι υλοποίηση σε λίγους μήνες, στις αρχές του 2018», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τι είναι το Social Impact Award Το Social Impact Award (SIA) είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που διοργανώνεται παράλληλα σε 18 χώρες της Ευρώπης. Στόχος του είναι να αναδείξει νέες επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκουν λύσεις για τις κοινωνικές προκλήσεις της εποχής και να υποστηρίξει την έννοια και την πρακτική της νεανικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Το Social Impact Award απευθύνεται σε φοιτητές και νέους που θέλουν να φέρουν μία αλλαγή στην κοινωνία, αξιοποιώντας καινοτόμες και δημιουργικές μεθόδους και αναπτύσσοντας τις δικές τους επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Η θεματολογία των ιδεών, που κατατίθενται, μπορεί να ποικίλει και να αφορά σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση, το περιβάλλον και η βιώσιμη ανάπτυξη, η ενέργεια, η τεχνολογία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η αντιμετώπιση της φτώχειας, η ισότητα κά.

Κάθε χρόνο, τρεις -ισάξιοι- νικητές αναδεικνύονται μέσα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, σε κάθε χώρα. Ο ένας νικητής αναδεικνύεται απευθείας από το κοινό μέσα από διαδικασία online ψηφοφορίας, ενώ οι δύο άλλοι νικητές ανακοινώνονται από την κριτική επιτροπή. Στη φετινή διοργάνωση ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός The People’s Trust παρέχει οικονομική υποστήριξη ύψους 3.000€ για την καθεμία από τις τρεις νικήτριες ομάδες. Το The People’s Trust, μια ελληνοαγγλική πρωτοβουλία, είναι ένας ιδιωτικά χρηματοδοτούμενος μη – κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις όλων των κλάδων.

Κάτια Παπαδοπούλου

AΠΕ

Back to top button