Το Σπασμένο Ρόδι έχει τη χαρά να φιλοξενεί στην Καστοριά το σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό Στέλιο Χατζηαδαμίδη για ένα τριήμερο σεμινάριο, στις 7.8.9 Σεπτεμβρίου 2018, στις 8:00μ.μ. στο Αρχοντικό Πηχεών, πάνω στη θεατρική συγγραφή, τη σκηνοθεσία και την υποκριτική.
Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν όλοι όσοι αγαπούν το θέατρο καθώς θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα στάδια δημιουργίας μιας θεατρικής παράστασης, ξεκινώντας από το γράψιμο του έργου, έπειτα περνώντας στο στήσιμο, τη σκηνοθεσία και τις υποκριτικές τεχνικές, φτάνοντας τέλος στην παρουσίαση του έργου στο κοινό.
Το κόστος του σεμιναρίου είναι 20 ευρώ και για τις 3 μέρες. Όσοι ενδιαφέρονται θα πρέπει να κάνουν κράτηση γιατί θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Τηλέφωνο 6936 750 757
Σημείωμα του Σ.Χ.
ιστορία η [istoría] : η γνώση των συμβάντων του παρελθόντος, που σχετίζονται με την εξέλιξη της ανθρωπότητας (ή μιας κοινωνικής ομάδας, μιας ανθρώπινης δραστηριότητας) και που είναι ή κρίνονται αξιομνημόνευτα· αυτά τα ίδια τα συμβάντα. 2. η επιστημονική μελέτη μιας εξέλιξης, ενός παρελθόντος· αυτή η ίδια η εξέλιξη. 3. η εξέλιξη του ανθρώπου ως αντικείμενο μελέτης· η επιστήμη και η μέθοδος που μας επιτρέπει να αποκτήσουμε αυτές τις γνώσεις. 4. όλα όσα διατηρούνται, στη μνήμη των ανθρώπων, επειδή κρίνονται αξιόλογα. 5. αφήγηση πραγματικών ή φανταστικών συμβάντων. 6. γεγονός, υπόθεση, ζήτημα || (συνήθ. πληθ.) πολύπλοκη υπόθεση, ενοχλητική, δυσάρεστη, δημιουργώ ζητήματα, προβλήματα.
Ποιες λέξεις; Ποιες δράσεις; Ποια σκηνή; Ταιριάζουν σε κάθε ιστορία.
Γιατί μια σειρά από λέξεις κάνουν μια ιστορία, ενώ μια άλλη σειρά από λέξεις κάνουν μια άλλη ιστορία και μια άλλη σειρά μια άλλη ιστορία;
Γιατί η ίδια ιστορία στο φως της ημέρα δε μας τρομάζει ενώ βράδυ με πανσέληνο με φόντο ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι και μια σπασμένη πορσελάνινη κούκλα σε ένα τραπέζι, μπορεί να γίνει τρομακτική.
Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι μια ιστορία με έναν ήρωα αγχωμένο παίζεται μόνο με τον ήρωα να είναι αεικίνητος; Μόνο έτσι κινείτε ο “ αγχωμένος ”;
Και πως αρχίζει μια ιστορία; Ποια είναι η πρώτη λέξη; Η πρώτη φράση; Η πρώτη κίνηση; Η αρχή της ιστορίας; Πολλοί διάσημοι συγγραφείς γράφουν και ξαναγράφουν τις πρώτες λέξεις του μυθιστορήματος, του διηγήματος, του θεατρικού τους έργου. Πολλοί διάσημοι σκηνοθέτες αλλάζουν και ξανά αλλάζουν την έναρξη της παράστασης.
Ιστορίες γνωστές. Ιστορίες επινόησης. Ιστορίες των παππούδων μας. Ιστορίες πολυδιαβασμένες. Ιστορίες που ακόμα δεν έχουν ειπωθεί. Ιστορίες χωρίς λόγια. Οι ιστορίες και ο δημιουργός τους. Ποτέ δεν είσαι έτοιμος μπροστά σε μια λευκή κόλα χαρτί. Ποτέ δεν είσαι έτοιμος στο τι θα πρωτο-συμβεί όταν η αυλαία ανοίξει.
Το θεατρικό δημιουργό και τις ιστορίες του βάζουμε στο μικροσκόπιο σε αυτήν την 3μερη συνάντηση μας στη Καστοριά. Από την θεατρική συγγραφή, στη σκηνοθεσία, τον ηθοποιό και τελικά την σκηνή και το κοινό.
- Μέρα πρώτη : δραματουργία – θεατρική γραφή.
- Μέρα δεύτερη: ομάδες εργασίες – σκηνοθεσία – στήσιμο παράστασης.
- Μέρα τρίτη: υποκριτική – τεχνικές , γενικές πρόβες – παράσταση με κοινό.
Χαρτί, μολύβι, ρούχα πρόβας, άνετα παπούτσια για τρέξιμο, μια δεύτερη μπλούζα, καλή διάθεση και ότι ο καθείς πιστεύει ότι θα ήθελε να το συντροφεύσει στην αφήγηση μιας ιστορίας είναι τα μόνα που χρειάζονται να έχουμε μαζί μας στις συναντήσεις μας.
Ο Στέλιος Χατζηαδαμίδης με σπουδές στη χημεία, την υποκριτική και την θεατρική γραφή ασχολείται επαγγελματικά με το θέατρο από το 2006 ως ηθοποιός, θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, βοηθός σκηνοθέτη και stage manager. Τον γνωρίσαμε ως ηθοποιό στο πλάι της Ελένης Κοκκίδου στην παράσταση «Η γυναίκα της Πάτρας» του Γ.Χρονά. Το έργο του “έσπασε” τιμήθηκε με το βραβείο θεατρικής γραφής του εθνικού θεάτρου το 2010 και για το ίδιο έργο ήταν υποψήφιος για το βραβείο Κουν δραματουργίας το 2011. Το 2014 διασκεύασε το μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν » Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες» για το Κρατικό θέατρο βόρειου Ελλάδος, ενώ την επόμενη χρονιά για τον ίδιο οργανισμό ανέλαβε την σκηνοθεσία και τη διασκευή του » Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Με το κρατικό θέατρο έχει οργανώσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα. Το 2016 συνεργάστηκε με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης αναλαμβάνοντας της διασκευή και τη σκηνοθεσία του “Όνειρου καλοκαιρινής νύχτας” και του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Από το 2010 είναι βοηθός σκηνοθέτη της Σοφίας Σπυράτου.
Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με τους: Πέμη Ζούνη, Λένα Κιτσοπούλου, Φωκά Ευαγγελινό, Ασπασία Κράλη, Αντώνη Καλογρίδη, Γλυκερία Καλαϊτζή, Νίκο Διαμαντή, Χρήστο Θεοδωρίδη, Κορίνα Χαρίτου, κ.ά.
Έχει γράψει, επίσης, τα έργα: soula (2013, σκηνοθεσία Ν.Διαμαντής, Φεστιβάλ Αθηνών), 17:37 Πειραιάς – La Boca (2012, σκηνοθεσία Πέμη Ζούνη, Θέατρο Badminton) κ.ά.