ΕκδηλώσειςΚαστοριά

Η εκδήλωση του ΚΚΕ στο Μάλι Μάδι και το γλέντι στην Ιεροπηγή (φωτογραφίες)

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων από τη νικηφόρα μάχη του ΔΣΕ στο Μάλι Μάδι.

Στήθηκε νέο μνημείο στο χώρο των μεταλλείων της ΛΑΡΚΟ, στους πρόποδες του Μάλι Μάδι, καθώς το προηγούμενο αποτέλεσε στόχο θρασύδειλων που προσπάθησαν να το αμαυρώσουν.

Το μνημείο είναι έμπνευση και έργο του Σταύρου Βλάχου, δημιούργημα του οποίου είναι και το μνημείο για τις γυναίκες μαχήτριες του ΔΣΕ στον Πυξό των Πρεσπών.

Τα αποκαλυπτήρια του μνημείου έγιναν από τον Γιάννη Κανάτσιο, μέλος του ΓΠ της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Ακολούθησε ομιλία από τον Θανάση Χαστά, γραμματέα της ΕΠ Δυτικής Μακεδονία του ΚΚΕ.

Στην ομιλία αναδείχθηκε η σημασία της νικηφόρας μάχης του ΔΣΕ στο Μάλι Μάδι που προκάλεσε σοβαρή κρίση στην αστική κυβέρνηση της Αθήνας και τάραξε τους Αμερικανούς ιμπεριαλιστές.

Τονίστηκε η σημασία τέτοιων εκδηλώσεων, καθώς αποτελούν πηγή έμπνευσης και διδαγμάτων για την πάλη των κομμουνιστών στις σημερινές συνθήκες, η σημασία να διαδοθεί περισσότερο η ιστορική αλήθεια, οι νεότερες γενιές να γνωρίσουν τον αγώνα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Αναδείχτηκε «η ηθικοπολιτική ανωτερότητα του ΔΣΕ, η σημασία της ιδεολογικοπολιτικής δουλειάς που γινόταν στις γραμμές του και υπηρετούσε το στρατιωτικοπολιτικό στόχο του. Αξιόλογη ήταν η εκδοτική δραστηριότητα βιβλίων, εφημερίδων και άλλων εντύπων. Η διαφώτιση εκφράστηκε και με ιδεολογικά μαθήματα, διαλέξεις και ομιλίες στους μαχητές και τις μαχήτριες του ΔΣΕ, που επικεντρώνονταν στην ανύψωση του ηθικού, αλλά και στην ενημέρωση για τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και τα καθήκοντα του ΔΣΕ. Ακόμα, πραγματοποιούνταν μαθήματα για το Πρόγραμμα και το Καταστατικό του ΚΚΕ.

Έχει μεγάλη σημασία, σήμερα, να αναλογιστούμε όλη αυτή η ιδεολογικοπολιτική δουλειά σε τι συνθήκες γινόταν. Αποτελεί οδηγό για τις σημερινές γενιές των κομμουνιστών, ιδιαίτερα για τα μέλη της ΚΝΕ, καθώς η γνώση και η μόρφωση είναι βασικό γνώρισμα της κομμουνιστικής πρωτοπορίας.

Ο ταξικός πόλεμος είναι σκληρός πόλεμος και απαιτεί μεγάλη πίστη στο σκοπό και αντοχή, σταθερότητα και ψυχικά αποθέματα, πηγή απόκτησης των οποίων είναι η συστηματική μαρξιστική – λενινιστική μόρφωση. Στην ταξική πάλη δοκιμάζονται τα νεύρα, ο χαρακτήρας, η στάση ζωής των αγωνιστών.

Στις σημερινές συνθήκες έχει αυξηθεί αντικειμενικά, συγκριτικά με παλιότερα, ο ρόλος της συνειδητότητας ως όρος της επαναστατικής πολιτικής στράτευσης, ακόμα και της συμμετοχής στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα».

Έγινε εκτενής αναφορά στα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον ηρωικό αγώνα του ΔΣΕ και ενισχύουν την επαναστατική πάλη σήμερα, καθώς η πείρα και τα συμπεράσματα από τον ηρωικό αγώνα του ΔΣΕ, αλλά και ολόκληρης της δεκαετίας του ΄40, συνέβαλαν στη σύγχρονη στρατηγική επεξεργασία του Κόμματος, στο Πρόγραμμά μας, τα καθήκοντα του Κόμματος σε επαναστατικές, αλλά και σε μη επαναστατικές συνθήκες.

«Επιβεβαιώνεται από την ιστορική πείρα πως δεν αρκεί να εμφανιστούν οι συνθήκες ραγδαίας αλλαγής του ταξικού συσχετισμού δυνάμεων -της επαναστατικής κατάστασης- όπως εμφανίστηκαν στη χώρα μας τις μέρες της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς, τον Οκτώβρη του 1944, για να πάρει η εργατική τάξη την εξουσία, αλλά προϋποθέτει την ολόπλευρη προετοιμασία του Κομμουνιστικού Κόμματος από τα πριν, πρώτα από όλα τη διαμόρφωση αντίστοιχης στρατηγικής και Προγράμματος για τη σοσιαλιστική επανάσταση, τη συγκέντρωση δυνάμεων σε αυτή την κατεύθυνση.

Προϋποθέτει, σε επαναστατικές συνθήκες, τον αυστηρό υπολογισμό του ταξικού συσχετισμού δυνάμεων και την προετοιμασία της ένοπλης εξέγερσης, ώστε την κατάλληλη στιγμή να δοθεί το αποφασιστικό χτύπημα για την κατάληψη της εξουσίας.

Μετά την απελευθέρωση της χώρας μας από τους φασίστες κατακτητές το 1944, αναπόφευκτα οξύνθηκε η σκληρή ταξική ένοπλη αναμέτρηση που είτε θα οδηγούσε στην ανατροπή της αστικής εξουσίας, με απομόνωση και των ξένων στηριγμάτων της, είτε στην ήττα των λαϊκών δυνάμεων, στην απομόνωση του ΚΚΕ και στην επανασταθεροποίηση της αστικής εξουσίας.

Ο αγώνας του ΔΣΕ ήταν απάντηση του ΚΚΕ στο όργιο της αστικής βίας που επιχειρούσε να ανατρέψει το συσχετισμό που είχε διαμορφωθεί την περίοδο της Κατοχής και της απελευθέρωσης, ξεκίνησε ως αγώνας πίεσης για δημοκρατικά μέτρα, αλλά αναπόφευκτα γενικεύτηκε σε ένοπλη ταξική σύγκρουση.

Μπροστά στο δίλημμα “υποταγή ή οργάνωση της πάλης και αντεπίθεση”, το ΚΚΕ διάλεξε το δεύτερο δρόμο.

Ο ΔΣΕ είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι οι κοινωνικές αντιθέσεις δεν χωράνε στα ιδεολογήματα της λεγόμενης εθνικής ομοψυχίας και της κατάργησης των ταξικών διαχωριστικών γραμμών. Ο ΔΣΕ έσωσε την τιμή του λαού και του ΚΚΕ…

(…)Εβδομήντα χρόνια μετά, ο ταξικός πόλεμος συνεχίζεται, καθώς συνεχίζει να υπάρχει η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, συνεχίζει το καπιταλιστικό σύστημα να ματώνει το λαό για τα κέρδη του κεφαλαίου, συνεχίζει να γεννά κρίσεις, φτώχεια και πολέμους(…)

(…)Η Ιστορία διδάσκει ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή κυβέρνηση, όποια ονομασία και αν έχει και οποιοδήποτε κόμμα και αν συμμετέχει σε αυτήν, εφόσον η πολιτική εξουσία, τα μέσα παραγωγής και όλος ο πλούτος που παράγει η εργατική τάξη βρίσκονται στα χέρια των καπιταλιστών, εφόσον η Ελλάδα συμμετέχει στις ιμπεριαλιστικές ενώσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

(…)Το ΚΚΕ, έμπειρο και διδαγμένο, φιλοδοξεί και μπορεί να γίνει ο φάρος της νέας και νικηφόρας ταξικής αναμέτρησης για το σοσιαλισμό, που είναι αναγκαίος, επίκαιρος και ρεαλιστικός. Συνεχίζουμε μέχρι την τελική νίκη του σοσιαλισμού – κομμουνισμού».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με λαϊκό γλέντι στο χωριό Ιεροπηγή Καστοριάς.

Ερωτηματικά προκαλεί η προκλητική παρουσία της Αστυνομίας στην περιοχή που πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, η οποία αναγκάστηκε να αποχωρήσει μετά από παρέμβαση της Κομματικής Οργάνωσης και του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Σωτήρη Ζαριανόπουλου.

902.gr 

3 Comments

  1. Δηλαδή η ηγεσία του ΚΚΕ γιορτάζει τον εμφύλιο ? Αντί να καθίσει να κάνει την αυτοκριτική της ξύνει τι πληγές της πολύπαθης χώρα μας? ¨Ημαρτον θεέ μου πανηγυρίζουν τον αλλησκοτωμό των Ελλήνων και όλα αυτά γιατί ? Για την ματαιοδοξία της εξουσίας.

  2. Οι άνθρωποι είναι παθολογικά άρρωστοι.Στο κείμενο υπάρχει ξεκάθαρα υποκίνηση σε ένοπλη δράση.Δεν κατάλαβαν τίποτα απ’το αιματοκύλισμα που προκάλεσαν μέχρι το 1949.Οι ληστοσυμμορίτες ονομάστηκαν «Δημοκρατικός στρατός», και «ηρωική» η εγκληματική τους δράση.Τελικά εισαγγελική αρχή υπάρχει σ’αυτη την πόλη,το παραπάνω κείμενο δεν έτυχε να το διαβάση; Επαναλαμβάνω ότι το εγκληματικό ΚΚΕ δεν έχει ιστορία,έχει ποινικό μητρώο.

  3. Το αίμα και τα λόγια του Μάρκου και του Τσακαλώτου .

    Μας γράφει το ΚΚΕ : ” ………..την προετοιμασία της ένοπλης εξέγερσης , ώστε την κατάλληλη στιγμή να δοθεί το αποφασιστικό χτύπημα για την κατάληψη της εξουσίας ” .

    Δηλαδή συμπατριώτες προετοιμαζόσαστε για ” ένοπλη εξέγερση ” ;
    Η ” κατάληψη της εξουσίας ” με εκλογές δεν σας αρκεί ; Οι εκλογές δεν σας εκφράζουν ;
    Όμως η ” ένοπλη εξέγερση ” συνεπάγεται και αιματοχυσία ·αδελφική αιματοχυσία .
    Σας εκφράζει και αυτή η αιματοχυσία ;

    Ο Καρλ Πόππερ ( η ένδεια του ιστορικισμού ) μας λέει ότι υπάρχουν δύο είδη διακυβέρνησης : το ένα είδος που για να αλλάξει δεν απαιτείται αιματοχυσία ( ” Δημοκρατία ” ) , και το άλλο που για την αλλαγή του απαιτείται αιματοχυσία ( Τυραννία ) .
    Συμπατριώτες ! σας εκφράζει η τυραννία ;

    Συμπατριώτες , δεν ξέρω πώς βλέπετε τους Σύρους πρόσφυγες που κατακλύζουν τη χώρα μας · προσωπικά , πέρα από την ανθρώπινη συμπόνοια και αλληλεγγύη προς αυτούς , κατά το αριστοτελικό ” ου τον τρόπο αλλά τον άνθρωπο ηλέησα ” , αισθάνομαι μία βαθύτατη περιφρόνηση απέναντί τους , γιατί προτιμούν εξαθλιωμένα ναυάγια του εμφυλίου τους και της χώρας τους , να σέρνονται στα πέρατα της οικουμένης , παρά να τα βρουν ειρηνικά μεταξύ τους και να συνυπάρξουν στον τόπο τους : Τόσο πολιτικά νήπια !

    Συμπατριώτες ! Μήπως ………ζηλεύετε τους σημερινούς Σύρους και την νηπιακή τους πολιτική ζωή ;

    Συμπατριώτες , μήπως δεν είναι μόνο η πείνα και οι οικονομικές αναγκαιότητες που εξηγούν τις ανθρώπινες πράξεις ; μήπως αυτές κατά ένα μεγάλο μέρος εξηγούνται και από τα ανθρώπινα πάθη ;
    Όπως και νά’ναι δύσκολα , δυσκολότατα αλλάζει κανείς πολιτικές πεποιθήσεις — και γιατί ν’αλλάξει ; στο κάτω —κάτω δημοκρατία δεν έχουμε ;
    Το λέει και ο Ρευμόνδος Αλβανός στις ξεναγήσεις του στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης : ” Έχω συζητήσει με δεκάδες επισκέπτες , δεν αλλάζει ο άνθρωπος , δύσκολα αλλάζει ο άλλος τις πολιτικές του πεποιθήσεις · σου λέει : έτσι είναι η οικογένειά μου , έτσι ήταν το σόι μου , έτσι πορεύομαι κι εγώ ….. ”

    Ακόμη κι όταν ο κ. Αλβανός τους επισημαίνει τα λόγια του Μάρκου και του Τσακαλώτου προς τον Φ.Πετσάλνικο , όταν ο τελευταίος τους συνάντησε και τους δυο μαζί στην Αθήνα και τους ρώτησε αν πρέπει ή όχι να δημιουργήσει το Π.Ε.Συμφιλίωσης · η απάντησή τους ( κατά Φ.Πετσάλνικο ) : ” Κάνε το , για να έρχονται οι άνθρωποι και να μαθαίνουν να μη κάνουν τα ίδια λάθη με μας ! ”
    Ωστόσο , καθένας πορεύεται κατά το σόι του …….

    Συμπατριώτες , ξέρω πως ” η υποκειμενικότητα , το πάθος , οι επιθυμίες των άλλων αξίζουν όσο και οι δικές μου ” Ε.Ιονέσκο · όμως , ακόμη κι αν κινδυνεύουμε να φανούμε αφελείς και απλοϊκοί , να συμφωνήσουμε σε κάτι ;
    Να βάλουμε ένα όριο στις επιθυμίες και τα πάθη μας ; και το όριο αυτό να είναι το αίμα ; Μέχρι το αίμα δηλαδή , όχι στο αίμα ! Να αντικαταστήσουμε την ” ένοπλη εξέγερση ” με το ” προσφυγή στις κάλπες ” !

    Σαν κτηνίατρος , έχω …….” φάει με το κουτάλι ” στα σφαγεία της χώρας το αίμα των ζώων : Έχει το ίδιο χρώμα , την ίδια οσμή , την ίδια μυστήρια ανατριχίλα διεγείρει το ζωντανό αίμα , τόσο του αγριεμένου ταύρου, όσο και του αθώου αρνιού .
    Καλύτερα όμως , ας αφήσουμε την Άννα Αχμάτοβα να μας το πει , σ’ ένα από τα ωραιότερα ίσως ποιήματά της , όπως το μετέφρασε απ’ τα ρώσικα στη γλώσσα μας η κ. Ε.Δημητρίου .

    Μυρίζει ξέφωτο το μέλι ,
    η σκόνη —ηλιαχτίδα ,
    κοπέλας στόμα —ο μενεξές
    τίποτα — το χρυσάφι.
    Νερό μυρίζει η ρεζεδά
    και η αγάπη μήλο .
    ΤΟ ΑΙΜΑ ΟΜΩΣ ΞΕΡΟΥΜΕ
    ΜΥΡΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΑΙΜΑ .

    ( Η κεφαλαιογράφηση του υπογράφοντα ,για όσους δεν κατάλαβαν ή δεν θέλουν να καταλάβουν )

Back to top button