Φέτος η χρονιά για τη Mazda είναι ξεχωριστή, καθώς γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυσή της. Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης που θα διεξαχθεί σε λίγες ημέρες, θα αποτελέσει την απαρχή του εορτασμού της, με στόχο να θυμίζει στους φίλους της αυτοκίνησης το παρελθόν, αποκαλύπτοντας, παράλληλα, τα μελλοντικά της βήματα.
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας η εταιρία ήταν ενάντια στη συμβατικότητα. Πάντα αναζητούσε νέους δρόμους στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού, με αποτελέσματα που οι άλλοι τα θεωρούσαν ανέφικτα.
Σε όλη τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991, παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller, το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι, επίσης, η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.
Όλα ξεκίνησαν πριν από 100 χρόνια όταν ένας κατασκευαστής φελλών στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, ο Jujiro Matsuda, ανέλαβε τα ηνία της Toyo Cork Kogyo Co. Ltd και το 1921 την μετέτρεψε πρώτα σε κατασκευαστή εργαλειομηχανών και στη συνέχεια σε κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Το πρώτο μοντέλο ήταν ένα τρίκυκλο, το Mazda-Go, που ξεκίνησε να πωλείται το 1931. Το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς δεχόταν συνεχείς βελτιώσεις, όπως το 1938 που χρησιμοποίησε το πρωτοποριακό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, πετυχαίνοντας την κατά 20% μείωση στην κατανάλωση.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το εργοστάσιο των φορτηγών ξεκίνησε και πάλι να λειτουργεί, λίγους μήνες μετά τη ρίψη της ατομική βόμβας στη Χιροσίμα. Τα επαγγελματικά οχήματα εξακολούθησαν να αποτελούν προτεραιότητα της εταιρείας μετά τον πόλεμο και το πρώτο επιβατικό που ήταν το Mazda R360, παρουσιάστηκε το 1960. Το αυτοκίνητο αυτό σημείωσε μεγάλη επιτυχία και άνοιξε το δρόμο στις μετέπειτα επιτυχημένες σειρές των αυτοκινήτων της Mazda που βλέπουμε μέχρι και σήμερα.
ΑΠΕ