Άργος ΟρεστικόΔυτική ΜακεδονίαΚαστοριά

Πατάει γκάζι ο ΔΕΣΦΑ για το φυσικό αέριο στη Δυτική Μακεδονία

Την περασμένη Παρασκευή δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το νέο 10ετές πλάνο επενδύσεων του ΔΕΣΦΑ το οποίο περιλαμβάνει έργα συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Τα έργα που εγκρίθηκαν από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και θα αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και συγκεκριμένα:

• σε έργα ανάπτυξης απαραίτητα για την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ύψους 125 εκατ. ευρώ,

• σε έργα  εγκατάστασης υγροποιημένου φυσικού αερίου  μικρής κλίμακας (small scale LNG) ύψους 40,5 εκατ. ευρώ,

• στη διασύνδεση Ελλάδας – Β. Μακεδονίας ύψους 48 εκατ. ευρώ και

• σε έργα ανάπτυξης για την προμήθεια φυσικού αερίου σε νέες περιοχές ύψους 22,04 εκατ. ευρώ.

Από τα έργα αυτά σε πρώτο πλάνο, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται τα έργα ανάπτυξης του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου σε νέες περιοχές και συγκεκριμένα οι επεκτάσεις που σχεδιάζονται για τη Δ. Μακεδονία.

Πρόκειται για τρεις νέους μετρητικούς και ρυθμιστικούς σταθμούς που θα δημιουργηθούν  στην Πέρδικκα Εορδαίας (3 εκατ. ευρώ), την Πόρια στην Καστοριά (2 εκατ. ευρώ) και στο Άσπρος σε Έδεσσα, Νάουσα και Γιαννιτσά (3 εκατ. ευρώ). Από τους τρεις αυτούς μετρητικούς/ ρυθμιστικούς σταθμούς θα μπορέσει στη συνέχεια να κατασκευαστεί το δίκτυο μέσης και χαμηλής πίεσης, το οποίο και θα μεταφέρει στις πόλεις της περιοχής το φυσικό αέριο.

Σύμφωνα με πηγές του ΔΕΣΦΑ τα συγκεκριμένα έργα στη Δ. Μακεδονία αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022, συμβαδίζοντας πλήρως με το πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης που έχει εξαγγελθεί από την κυβέρνηση.

Οι ίδιες πηγές του ΔΕΣΦΑ σημειώνουν ότι για την περιοχή της Δ. Μακεδονίας εκτός από την κατασκευή των μετρητικών σταθμών που θα δημιουργηθούν σε σημεία όπου διέρχεται ο αγωγός TAP, εξετάζεται η δημιουργία νέου αγωγού προέκτασης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Το έργο βρίσκεται υπό μελέτη καθώς υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Σε μια τέτοια περίπτωση, το αέριο από τον αγωγό TAP δε θα επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες και για αυτό το λόγο μελετάται η κατασκευή μικρής επέκτασης του ΕΣΦΑ, η οποία θα ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία. Η λήψη της επενδυτικής απόφασης για το έργο συναρτάται αποκλειστικά από το εάν θα δημιουργηθεί ή όχι νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα έργα του 10ετούς πλάνου ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, αρκετά ώριμα θεωρούνται τα έργα που αφορούν στην εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας (small scale LNG), και ιδιαίτερα η δημιουργία του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων υγροποιημένου φυσικού αέριου (ΥΦΑ) (truck loading station) που θα επιτρέψει να επεκταθεί η χρήση του φυσικού αερίου σε βιομηχανίες και σε περιοχές που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου.

capital.gr

 

 

Back to top button