Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, η βιομηχανία της μόδας παραβλέπει ένα καυτό πρόβλημα: ο κόσμος πετάει ρούχα με ανησυχητικούς ρυθμούς. Πριν λίγο καιρό, η απάντηση στο πρόβλημα ήρθε από την 23χρονη σχεδιάστρια Alicia Minnaard και τον βιομηχανικό ντιζάινερ Dave Hakkens: η με ελεύθερη πρόσβαση, open source πλατφόρμα «Fixing Fashion» στοχεύει στο να ξανασυναντηθεί ο κόσμος με τις δεξιότητες επιδιόρθωσης που απαιτούνται για να παραταθεί η ζωή των ρούχων τους.
Αποφοιτώντας από το ArtEZ University of the Arts του Arnhem στην Ολλανδία, όπου σχεδίασε μια κολεξιόν με υλικό από πλαστικά απορρίμματα, η Minnaard εστίασε στη φροντίδα των ρούχων. «Το να επιδιορθώνεις, να αναβαθμίζεις και πραγματικά να φροντίζεις τα ρούχα είναι αυτό που αληθινά λείπει στη μόδα» υποστηρίζει.
Η Minnaard ξεκίνησε ένα διετές πρότζεκτ για να βρει την απάντηση στη συνήθεια «αγοράζω/πετάω στα σκουπίδια ρούχα». «Είμαστε όλοι μέρος αυτού του προβλήματος» είπε, μιλώντας στο Dazed, η Minnaard. «Αλλά με τη “ Fixing Fashion” δεν θέλουμε να επιμείνουμε στο να συνειδητοποιήσει το πρόβλημα ο κόσμος, περισσότερο θέλουμε να δείξουμε ποιες μπορεί να είναι οι λύσεις και μετά να δείξουμε ότι οι λύσεις μπορεί να είναι στη διάθεση του καθενός ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευσή του».
Με πρώτη ματιά, η πλατφόρμα ( https://fixing.fashion/ ) δείχνει σαν να είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα: φωτογραφίες τζην με patches, φούτερ κατά παραγγελία, ξαναδουλεμένα σορτς. Σαν να πρόκειται για την πρώτη «Fixing Fashion» κολεξιόν. Κάνοντας όμως «click» στο πεδίο «Store», εμφανίζονται μπανεράκια με μηνύματα «Δεν θέλουμε να σας πουλήσουμε κάτι». «Οπότε είναι σχεδόν σαν να ξεγελάς τον κόσμο, του τύπου “αυτό είναι μια φίρμα (μόδας) και μετά, πρέπει στην πραγματικότητα να το κάνεις μόνος σου!» τόνισε η Minnaard. Όσες και όσοι θελήσουν να αναδημιουργήσουν τα σχέδια της «Fixing Fashion» θα βρουν βιντεομαθήματα και οδηγίες και η Minnaard φρόντισε να συμπεριλάβει τεχνικές τις οποίες ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει. «Η επιδιόρθωση δεν είναι κάτι καινούργιο, το έκαναν πριν καν υπάρξουν οι ραπτομηχανές. Αλλά το ξεχάσαμε τελείως επειδή είναι τόσο πολύ πιο εύκολο να αντικαθιστάς από το να επιδιορθώνεις. Νομίζω ότι αυτό είναι μια πολύ μεγάλη απώλεια για την κουλτούρα».