Μέσα σε λίγα λεπτά και με απίστευτη οικειότητα θα «άδειαζε» τον τραπεζικό λογαριασμό του ιδιοκτήτη ασφαλιστικού γραφείου στην περιοχή των Γιαννιτσών με το πρόσχημα ότι θέλει να καταθέσει μέσω διαδικτύου τα χρήματα για την πληρωμή της ασφάλειας του οχήματός του.
ΡΕΠΟΡΤAZ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Ήταν απόγευμα του περασμένου Σαββάτου όταν ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου (τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του ThessToday.gr) δέχθηκε μια κλήση στο κινητό του τηλέφωνο από άγνωστο αριθμό ενώ ήταν ακόμη στον χώρο εργασίας του. Όταν απάντησε, άκουσε στην άλλη γραμμή μια φωνή ενός νεαρού άνδρα που συστήθηκε ως κ. Σαραντόπουλος και με αρκετά χαλαρό τόνο στη φωνή του ως πελάτης του γραφείου που επιθυμεί να καταθέσει σε τραπεζικό λογαριασμό το ποσό των 130 ευρώ και να πληρώσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου του. «Ήμουν στο γραφείο για κάποιες εκκρεμότητες αν και ήταν κανονικά κλειστό, χτύπησε το κινητό μου και είδαν έναν αριθμό από κινητό αντίστοιχα. Απάντησα και άκουσα έναν άντρα ενώ η ομιλία του ήταν σαν να κατάγεται από κάποιο χωριό. Μιλούσε, δηλαδή κάπως περίεργα αλλά ήταν πολύ χαλαρός και οικείος σε κάθε του λέξη. Προφανώς δεν γνώριζε ότι ήμουν στο γραφείο, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε πιο εύκολα να με εξαπατήσει», ανέφερε στο ThessToday.gr ο ιδιοκτήτης.
Ο απίστευτος διάλογος
Αφού λοιπόν συστήθηκε ως πελάτης του γραφείου, απαίτησε από τον ιδιοκτήτη να του δώσει τον λογαριασμό τραπέζης προκειμένου να κάνει μεταφορά μέσω Viva Wallet το χρηματικό ποσό. Ανυποψίαστος μέχρι στιγμής ο ιδιοκτήτης για το τι θα ακολουθούσε, έδωσε τον λογαριασμό του για να ολοκληρωθεί η υποτιθέμενη πληρωμή του πελάτη.
«Καλησπέρα κ. (όνομα ιδιοκτήτη), είμαι ο κ. Σαραντόπουλος για να σας πληρώσω τα 130 ευρώ, την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Θα ήθελα έναν τραπεζικό λογαριασμό για την κατάθεση», ακούστηκε από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου και αφού ο ιδιοκτήτης έδωσε τον λογαριασμό, λέει «Σε λίγο θα σας καλέσω πάλι να δω αν πήρατε τα χρήματα. Θα κάνω τη μεταφορά μέσω Viva Wallet».
Μετά από ένα δεκάλεπτο, το κινητό του ιδιοκτήτη ξαναχτυπά με τον κ. Σαραντόπουλο να ρωτάει: «Πήρατε τα χρήματα;», «Μισό λεπτό να μπω στον λογαριασμό μου να δω», είπε ο ιδιοκτήτης το οποίο και έκανε από τον υπολογιστή του γραφείου του αλλά δεν παρατήρησε να έχει κατατεθεί κάποιο χρηματικό ποσό.
«Δεν πήρατε τα χρήματα γιατί πρώτα πρέπει να κάνετε αποδοχή στο μήνυμα που λάβατε στο κινητό σας. Μπείτε μέσα στο σύνδεσμο που γράφει και κάντε αποδοχή», συνέχισε ο κ. Σαραντόπουλος.
Το μήνυμα έγραφε συγκεκριμένα: «Γίνεται μεταφορά από Viva Wallet 130 ευρώ στον λογαριασμό σας. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για αποδοχή».
Ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου, παραμένοντας ακόμη ανυποψίαστος για τις προθέσεις του πελάτη, πάτησε τον σύνδεσμο που έγραφε στο μήνυμα και όπως διαπίστωσε του ζητούσε να πληκτρολογήσει τους κωδικούς της τράπεζάς του. Εμφανώς προβληματισμένος ρωτά τον πελάτη για ποιο λόγο να βάλει τους κωδικούς του αφού είναι συνδεδεμένος από τον υπολογιστή του και βλέπει αν έγινε η κατάθεση.
Η αποκάλυψη της απάτης
«Μην με βάζεις να κάνω τέτοια τώρα, δεν το έχω ξανακάνει, τη διαδικασία είναι και αυτή. Δεν έρχεσαι από το γραφείο, από που είσαι;», ρωτάει ο ιδιοκτήτης με εκείνον να απαντά από τα Γιαννιτσά. «Έλα από το γραφείο τότε να με πληρώσεις, να μην κάνουμε αυτήν τη διαδικασία», συνέχισε ο ιδιοκτήτης.
«Ελάτε τώρα, κ. (όνομα ιδιοκτήτη) μπείτε λίγο να το κάνουμε να τελειώνουμε, μην ανησυχείτε δεν είναι τίποτα, κάντε αποδοχή να πάρετε τα χρήματα», είπε με αρκετή οικειότητα, προσπαθώντας να τον καθησυχάσει ότι πρόκειται για μια εύκολη και καθόλου ανησυχητική διαδικασία.
Εκείνη την στιγμή ο ιδιοκτήτης αντιλήφθηκε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει και του ζήτησε ξανά το όνομα και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος προκειμένου να τον αναζητήσει στο σύστημα με τους καταχωρημένους πελάτες. Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν υπήρχε πελάτης με τέτοιο όνομα. «Συγγνώμη αν σας προσβάλω αλλά έχω μάθει ότι δεν πρέπει πουθενά να βάζω τους κωδικούς μου. Μισό λεπτό να πάρω τηλέφωνο και την κοπέλα που εργάζεται στο γραφείο μήπως γνωρίζει εκείνη την καρτέλα σας», του απάντησε ο ιδιοκτήτης και φυσικά, ούτε η υπάλληλος τον αναγνώριζε ως πελάτη.
Η κλήση στην Αστυνομία και η επιμονή του δράστη
Εφόσον είχε αποδειχθεί ότι δεν πρόκειται για πελάτη του ασφαλιστικού γραφείου, ο ιδιοκτήτης κάλεσε τις αστυνομικές αρχές με τις ίδιες να τονίζουν ότι είναι απάτη και να μην πληκτρολογήσει πουθενά τους κωδικούς. Ωστόσο, ο δήθεν κ. Σαραντόπουλος επέμενε και συνέχιζε επί τρεις συνεχόμενες φορές να καλεί τον ιδιοκτήτη χωρίς, όμως να απαντά στις κλήσεις υπό τον φόβο μήπως του έχει χακάρει και το κινητό, διαγράφοντας παράλληλα τον αριθμό και το μήνυμα που του είχε στείλει.
Όπως προέκυψε, ο δράστης με τον ίδιο αριθμό και με στοχευμένες ενέργειες, έχει εξαπατήσει πολίτες από Καβάλα και Πάτρα, αρπάζοντας τους μεγάλα χρηματικά ποσά, δίχως να μπορούν οι αρχές να τον εντοπίσουν. «Προφανώς, δεν είναι από τα Γιαννιτσά όπως μου είπε. Ήταν καλά ενημερωμένος αφού πρώτα με έψαξε μέσω διαδικτύου για να βρει τα στοιχεία μου και να με καλέσει στο κινητό μου. Το όνομα του κατόχου εμφανίζεται σε ξένη ιδιοκτησία ενώ το σήμα εκπέμπει σε απόσταση 5 χλμ, οπότε δεν είναι εύκολο να βρεθεί ο πραγματικός κάτοχος. Είναι αρκετά διαβασμένοι για τον τρόπο που δρουν ώστε να εξαπατήσουν εύκολα τους πολίτες και ειδικότερα, τους ανυποψίαστους», εξήγησε ο ιδιοκτήτης ο οποίος στάθηκε τυχερός, αφού γνώριζε από διαδικτυακές συναλλαγές.
«Κάνω καθημερινά συναλλαγές και μέσω Viva Wallet ενώ πρώτη φορά μου ζητούσαν κάτι τέτοιο. Για καλή μου τύχη ήμουν στο γραφείο και είχα τη δυνατότητα να ελέγχω τόσο τον τραπεζικό μου λογαριασμό όσο και τη λίστα με τους πελάτες και τα στοιχεία τους. Άκουγα και διάβαζα διαρκώς για απάτες αλλά ποτέ δεν περίμενα να μου συμβεί κάτι παρόμοιο. Μέσω αυτής της εμπειρίας μου έμαθα σίγουρα να προσέχω περισσότερο», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου.