Στα κοινωνικά παντοπωλεία των δήμων Θεσσαλονίκης στρέφονται χιλιάδες νοικοκυριά, τα οποία λόγω της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης ενόψει του χειμώνα δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα μηνιαία έξοδά τους, με τις φετινές αιτήσεις να αυξάνονται ραγδαία.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Πάνω από 30% αύξηση στο δήμο Θεσσαλονίκης
Το 2021-2022 σημειώθηκε 20% αύξηση στις αιτήσεις για ένταξη στο κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου Θεσσαλονίκης ενώ για τη φετινή χρονιά οι αιτήσεις θα ξεπεράσουν το 30%, καθώς τα τηλεφωνήματα που δέχονται οι αρμόδιοι από τους πολίτες είναι καθημερινά δεκάδες. Σε δηλώσεις στο στο ThessToday.gr ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Σωκράτης Δημητριάδης, ανέφερε ότι είναι αναμενόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον των νοικοκυριών λόγω της ακρίβειας στα προϊόντα αλλά και των «τσιμπημένων» λογαριασμών στην ενέργεια, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο που θα αντικρίσουν τον χειμώνα. «Ως δήμος Θεσσαλονίκης προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για να καλύψουμε τις ανάγκες των πολιτών και να μειώσουμε τα έξοδά τους είτε αφορά οικογένειες είναι μονοπρόσωπα νοικοκυριά», τόνισε.
Όσον αφορά την επάρκεια σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης του κοινωνικού παντοπωλείου του δήμου επισήμανε ότι αυτήν τη στιγμή τα προϊόντα καλύπτουν τα νοικοκυριά ενώ έχει ζητήσει να εφοδιαστεί το επόμενο διάστημα με περισσότερα τρόφιμα, καλώντας επιχειρήσεις στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης να συνδράμουν.
20% άνοδο σε δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη
Αντίστοιχη άνοδο στις αιτήσεις νέων πολιτών για ένταξη στο πρόγραμμα καταγράφεται και στον δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη, αποτέλεσμα της ακρίβειας που πλήττει τα νοικοκυριά. Όπως είπε στο ThessToday.gr η αντιδήμαρχος Απασχόλησης, Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας και Παιδείας Ελένη Γιαννούδη οι ανάγκες των δημοτών είναι περισσότερες φέτος και το ποσοστό των νέων αιτούντων αγγίζει το 20%.
«Τα τελευταία 5 χρόνια λειτουργίας του κοινωνικού παντοπωλείου εξυπηρετούνται αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά και που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Μέχρι στιγμής έχουν εξυπηρετηθεί περίπου 500 νοικοκυριά του δήμου που μεταφράζεται σε πάνω από 1.250 άτομα. Σήμερα, εξυπηρετούνται σταθερά και σε μηνιαία βάση 270 οικογένειες ή μονοπρόσωπα νοικοκυριά ενώ ο αριθμός τους από μήνα σε μήνα αυξάνεται. Η άνοδος των αιτούντων εκτός από την ακρίβεια, οφείλεται και στη μη διεξαγωγή διανομών από το επισιτιστικό πρόγραμμα ΤΕΒΑ με αποτέλεσμα μερίδα δικαιούχων να αιτείται για να ενταχθεί στο κοινωνικό παντοπωλείο, το οποίο είναι ανοιχτό για όλους τους δημότες με κατ’οίκον διανομή ανά δημοτική κοινότητα», εξήγησε η κα Γιαννούδη και πρόσθεσε ότι τον περασμένο μήνα τροποποιήθηκε ο κανονισμός λειτουργίας του παντοπωλείου βάση του οποίου οι αιτήσεις θα κατατίθενται τον Σεπτέμβριο κάθε έτους ενώ θα υπάρχει διαρκώς η δυνατότητα υποβολής κατ’ εξαίρεση αίτησης σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Σχετικά με την επάρκεια των τροφίμων σημείωσε ότι όσο αυξάνονται οι δικαιούχοι, μειώνονται δυστυχώς οι ποσότητες που αντιστοιχούν σε κάθε νοικοκυριό. «Γίνονται, ωστόσο, όλες οι ενέργειες από τον δήμο και κινητοποιούμε ιδιωτικές επιχειρήσεις ώστε να μας προσφέρουν είδη πρώτης ανάγκης για τους δημότες μας. Μεγάλη υποστήριξη έχουμε και από την Τράπεζα Τροφίμων Θεσσαλονίκης η οποία σε τακτά χρονικά διαστήματα μας στέλνει τρόφιμα για να καλύπτεται το κενό που δημιουργείται με την ποσότητα που λαμβάνουν τα νοικοκυριά», διευκρίνισε η αντιδήμαρχος.
100 νέα νοικοκυριά και στο δήμο Ωραιοκάστρου
Πενήντα με εκατό νέα νοικοκυριά του δήμου Ωραιοκάστρου έχουν αιτηθεί ώστε να γίνουν δεκτοί στο κοινωνικό παντοπωλείο και να λαμβάνουν είδη πρώτης ανάγκης. «Οι ωφελούμενοι έχουν αυξηθεί και φέτος έχουμε πολλά έκτακτα αιτήματα ή περιπτώσεις ατόμων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Ήδη, μετράμε 50-100 νέους πολίτες οι οποίοι εντάσσονται ανάλογα με τα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια. Ωστόσο, ακόμη και όσοι δεν είναι τελικά δικαιούχοι, θα βοηθηθούν και πάλι από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες του δήμου μας. Δεν αφήνουμε κανένα νοικοκυριό χωρίς τροφή και θέρμανση», τόνισε στο ThessToday.gr η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του δήμου Ωραιοκάστρου Χριστίνα Ζάπρα ενώ συνέχισε, λέγοντας ότι η λειτουργός του κοινωνικού παντοπωλείου έρχεται σε καθημερινή επικοινωνία με τους ωφελούμενους και καταγράφει τις ανάγκες τους.
Ερωτηθείσα για τον αν μπορεί το κοινωνικό παντοπωλείο να καλύψει όλους τους δικαιούχους, απάντησε ότι «εκτός από τα τρόφιμα που διαθέτει ο δήμος, έχουμε και πολλούς χορηγούς που μας προσφέρουν είδη πρώτης ανάγκης για να καλύψουμε τις ανάγκες των νοικοκυριών αλλά και πολλές τοπικές επιχειρήσεις που ενισχύουν το έργο της κοινωνικής υπηρεσίας. Κανένα σπίτι δεν θα μείνει, ειδικά φέτος με την ακρίβεια, χωρίς τροφή και θέρμανση. Πέρσι, δώσαμε μέσω χορηγιών πέλλετ σε 15 περίπου οικογένειες και ευελπιστούμε να γίνει και φέτος, ενώ, αν κάποια πολύτεκνη οικογένεια είναι σε δύσκολη οικονομική θέση, λαμβάνει κάθε μήνα διπλή ποσότητα τροφίμων».
Και το μήνυμα φέτος του δήμου Ωραιοκάστρου προς τους πολίτες, σύμφωνα με την κα Ζάπρα, είναι το εξής: «Όποιος έχει ανάγκη, ας χτυπήσει την πόρτα των κοινωνικών υπηρεσιών του δήμου».