Καστοριά

Σάκης Καρανικολόπουλος: Ο νέος κυκλικός κόμβος αναβαθμίζει τη λειτουργικότητα και την αισθητική. Την ασφάλεια όμως;

Μηχανικός δεν είμαι. Ούτε μπορώ να πω ότι έχω την παραμικρή ιδέα από διαδικασίες ροής συγκοινωνίας (στην οποία ροή εκτός από αυτοκίνητα, λογικά περιλαμβάνονται πεζοί, ΜΜΜ, ποδήλατα και κυρίως κίνηση ΑμεΑ)
Δεν βγαίνω συχνά πλέον στο κέντρο της πόλης, επειδή θυμίζει ορυχείο.
Όμως αυτό εδώ δεν ξέρω αν χρειάζεται να σπουδάσω στο Μετσόβιο ή το Harvard για να καταλάβω ότι κάτι δεν πάει καλά.
Από την ενασχόληση με τον Δήμο, είχα καταλάβει ότι για να είναι επιτυχημένο ένα έργο (και όχι μόνο οδοποιείας) πρέπει μάλλον να έχει τα παρακάτω γενικά χαρακτηριστικά, με την ιεραρχική σειρά που παρατίθενται:
1. Το έργο να παρέχει ασφάλεια στο χρήστη.
2. Το έργο να έχει λειτουργικότητα για τον χρήστη.
3. Το έργο να έχει αισθητική ταυτότητα και προσαρμογή.
Δεν θυσιάζουμε όμως την αισθητική για την λειτουργικότητα, ούτε την λειτουργικότητα για την ασφάλεια. Καλύτερα ένα έργο να είναι αντιαισθητικό, αλλά ασφαλές, πάρα όμορφο και επικίνδυνο,να το θέσω αλλιώς.
Φυσικά το καλύτερο είναι να έχει και τα τρία χαρακτηριστικά, αλλά με αυτή τη λογική ιεράρχησης.
Περνάω χθες λοιπόν από τον καινούριο υπό κατασκευή κόμβο που πράγματι αναβαθμίζει την λειτουργικότητα και την αισθητική. Η ασφάλεια όμως;
Για τα οχήματα είναι το ίδιο μάλλον ασφαλής ο κόμβος με τα φανάρια. Όχι όμως και για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Και ειλικρινά απορώ εκτός από κοινή λογική και λίγο ενσυναισθηση, τι πτυχίο πρέπει να έχω για να καταλάβω ότι η πιο ασφαλής και πρακτική διαδρομή για ένα ΑμεΑ που θα παρκάρει ας πούμε στις γαλάζιες ειδικές θέσεις parking και είναι με ένα αναπηρικό αμαξίδιο, είναι αυτή η παρακάτω, η οποία όμως διακόπτεται αναίτια από πεζούλια στα πεζοδρόμια.
Πείτε που πρέπει να σπουδάσω για να καταλάβω ότι απλά αν ήταν επίπεδα με ελάχιστες κλίσεις σε ράμπες και μια υποτυπώδη σήμανση, όλα θα ήταν ασφαλέστερα και πιο πρακτικά, για ΑμεΑ, ποδηλάτες, καροτσάκια με βρέφη, πατίνια, ηλικιωμένους με μπαστούνι, τραυματίες με πατερίτσες κλπ κλπ κλπ.
Και φυσικά δεν είναι το μόνο μέρος αυτό στη φώτο, αλλά είναι το πιο προκλητικό. Δεν θα σχολιάσω εδώ καν τις οδεύσεις για τυφλούς που καταλήγουν σε ακατάλληλη ράμπα για αμαξίδια ΑμεΑ στην είσοδο του parking, ή για τη σύνδεση με ράμπες ΑμεΑ κάθετα στη διέλευση της λεωφόρου των κύκνων από το πάρκο Ολυμπιακής φλόγας στο parking της αντιπεριφερειας κι από εκεί η σύνδεση με την Νότια Παραλία.
Ειλικρινά γιατί για κάθε ελπιδοφόρο έργο, πρέπει να καθόμαστε να γινόμαστε κακοί και να κριτικάρουμε για τα αυτονόητα και να μας λέτε ότι γκρινιάζουμε κι από πάνω μετά.
Η επιτροπή παραλαβής του έργου που θα κληρωθεί να έχει το νου της πάντως όταν κληθεί να υπογράψει. Τίθεται σοβαρό θέμα ασφάλειας κατά τη γνώμη μου και ίσως είναι καλύτερα να γίνουν κάποιες διορθώσεις πριν την παραλαβή.
Συζητήστε με τους μελετητές και τους εργολάβους και κοιτάξτε το.
Φιλικά!

Back to top button