Ελλάδα

Μόνο τα βασικά αγοράζουν οι 7 στους 10 καταναλωτές

«Τυρί, ρύζι, καφέ, γάλα, Καμπά» έλεγε μια παμπάλαια διαφήμιση από την εποχή του πρώτου παπανδρεϊκού ΠAΣΟΚ, που όσοι τη θυμούνται ανήκουν οριακά στην ηλικιακή κατηγορία των «μπούμερ».

Το πιτσιρίκι έτρεχε χαρωπό στο παντοπωλείο της γειτονιάς και μέτραγε στα δάχτυλα του χεριού τη λίστα με τα απαραίτητα ψώνια της ημέρας. Αν γυριζόταν η αντίστοιχη διαφήμιση σήμερα, η μητέρα του πιτσιρικιού, που μάλλον θα πήγαινε η ίδια στο σουπερμάρκετ, θα μέτραγε τι θα πρωτοκόψει από τη λίστα:

Τυρί; Σίγουρα όχι φέτα γιατί έχει πάει 12-14 ευρώ το κιλό, το πολύ λίγες φέτες γκούντα, κι ας είναι σαν λάστιχο. Ρύζι από το «καλάθι του νοικοκυριού» ή μακαρόνια ιδιωτικής ετικέτας που γίνονται πιο γρήγορα. Καφέ, άσ’ το καλύτερα, κοντεύει 7 ευρώ η συσκευασία των 250 γραμμαρίων. Οσο για το εμφιαλωμένο κρασί, εκτός και αν έχουμε καμιά ονομαστική γιορτή, δεν χρειάζεται…

Μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζει πλέον το 68% των καταναλωτών, περικόπτοντας ό,τι θεωρείται «περιττή δαπάνη» σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Νielsen ΙQ. Αντίστοιχα ο ένας στους τρεις επιλέγει φτηνότερες μάρκες με βασικό ωφελημένο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Πώς να κάνει διαφορετικά όταν ο πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα βασικά είδη νοικοκυριού εξακολουθεί να κινείται με διψήφιους ρυθμούς, παρά την πτώση του γενικού δείκτη τιμών, όσο μετακυλίονται στα ράφια οι ανατιμήσεις στη χονδρική;

Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων της Νielsen για το οργανωμένο λιανεμπόριο, το οποίο καταγράφει μεν αύξηση τζίρου κατά 9,1% το πρώτο τετράμηνο του 2023, ωστόσο, όπως επισημαίνεται, «η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν γύρω στο -3,5%».

Η συνεχεια στην Efsyn.gr

Back to top button