Τον Αύγουστο του 1976, κατά την διάρκεια του γερμανικού γκραν πρι στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, ο Νίκι Λάουντα ενεπλάκη σε ατύχημα, με αποτέλεσμα η Ferrari που οδηγούσε να τυλιχθεί στις φλόγες. Απεγκλωβίσθηκε έγκαιρα και ευτυχώς γλίτωσε τα χειρότερα, αφού κινδύνευσε να χάσει ακόμη και την ζωή του, λόγω της εισπνοής τοξικών αερίων, αλλά και λόγω των σοβαρών εγκαυμάτων που υπέστη και τα οποία του άφησαν σημάδια στο πρόσωπο. Ειδικά τα σημάδια του τραυματισμού του και των υποχρεωτικών πλαστικών επεμβάσεων στις οποίες υπεβλήθη μετά το ατύχημα, ήταν εμφανή στο πρόσωπο και στο κεφάλι του αείμνηστου κορυφαίου «πιλότου».
Το ατύχημα συνέβη στο σημείο Μπέργκβεργκ, όταν το μονοθέσιο του Λάουντα, πουο είχε αναπτύξει ταχύτητα 195 χιλιομέτρων την ώρα, σηκώθηκε στον αέρα, στροβιλίσθηκε και κατέληξε στην μέση της πίστας, ενώ παράλληλα τυλίχθηκε στις φλόγες.
Με την μπαλακλάβα του να έχει πιάσει φωτιά και το κράνος να έχει υποστεί αλλοίωση, οι διασώστες έβγαλαν τον Λάουντα από το μονοθέσιο. Διεκομίσθη σε ειδική κλινική στο Μάνχαϊμ, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί σοβαρά εγκαύματα στο κεφάλι και τους καρπούς, μέρος από το αυτί του αποκολλήθηκε και υπέστη κατάγματα σε πλευρά, στην κλείδα και στα ζυγωματικά. Αυτό που ανησυχούσε τους γιατρούς περισσότερο, ήταν τα τοξικά αέρια που είχε εισπνεύσει. Αλλά ο Λάουντα ήταν μαχητής και το απέδειξε αφού έγινε ήρωας μιάς από τις μεγαλύτερες αθλητικές επιστροφές στην Ιστορία, όταν, μόλις έξι εβδομάδες μετά τον σοβαρό τραυματισμό του επανέκαμψε θριαμβευτικά στην δράση (στο ιταλικό γκραν πρι ήταν 4ος), χάνοντας στις λεπτομέρειες τον τίτλο των οδηγών από τον Τζέιμς Χαντ (σ.σ. ο Βρετανός τελείωσε τη σεζόν με 69 βαθμούς και ο Λάουντα με 68).
ΑΠΕ