Η ολοκλήρωση των έργων του TAP, οι αρκούδες και ο μετροπόντικας στην Καστοριά (ρεπορτάζ)

Αποστολή στην Καστοριά της  Χαρά Τζαναβάρα για την Εφημερίδα των Συντακτών

Τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμος ο ΤΑΡ, ο αγωγός που θα φέρει το αζέρικο φυσικό αέριο στα Βαλκάνια και την Ιταλία, ενώ θα βάλει την Ελλάδα στη μεγάλη σκακιέρα του ενεργειακού σχεδιασμού.

Την επόμενη χρονιά αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και από το 2020 ο αγωγός των 4.000 χλμ. θα τροφοδοτεί τις συνδεδεμένες χώρες με 10 δισ. κυβικά τον χρόνο, που προβλέπεται να διπλασιαστούν σε μια διετία.

Στο ελληνικό έδαφος ο αγωγός έχει μήκος 550 χλμ., ξεκινά από τους Κήπους στον Εβρο και φτάνει ώς την Καστοριά, όπου συνεχίζει μέχρι τα σύνορα και σε αλβανικό έδαφος ώς τις ακτές της Αδριατικής.

Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2016 και στα εργοτάξια απασχολούνται σήμερα 3.300 εργαζόμενοι.

Εχει ήδη καλυφθεί το 96% της διαδρομής και απομένει η εγκατάσταση των συνεργείων σε τρία τμήματα, συνολικού μήκους 14 χλμ., όπου οι εργασίες καθυστέρησαν για διαφορετικούς λόγους.

Στην περιοχή της Καστοριάς λείπει ένα μικρό τμήμα στην Κλεισούρα και άλλα 3 χλμ. ως τα σύνορα, όπου οι αρμόδιοι επέλεξαν να μην προχωρήσουν οι εργασίες κατά τους χειμερινούς μήνες για να μην ενοχληθούν οι αρκούδες.

Τα εργοτάξια ήδη ετοιμάζονται να εγκατασταθούν μέσα στον Απρίλιο. Σε αντιδράσεις τοπικών φορέων οφείλεται η καθυστέρηση στα 11 χλμ. στην Τενάγη Καβάλας, όπου ο αγωγός διέρχεται από κοίτασμα τύρφης.

Για λόγους μεγαλύτερης ασφάλειας και σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, αποφασίστηκε να περάσει ο αγωγός σε βάθος 10 μέτρων, ενώ στο υπόλοιπο έργο βρίσκεται περίπου 1,50 μέτρο από την επιφάνεια του εδάφους.

«Εχουμε την άδεια από το δικαστήριο να προχωρήσουμε τα έργα, θέλουμε όμως να πείσουμε τους κατοίκους», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» η Κατερίνα Παπαλεξανδρή, επικεφαλής των έργων στο ελληνικό τμήμα.

Ο Γιώργος Σταθάκης έχει επισκεφθεί την περιοχή και βρίσκεται σε συζητήσεις με τη δημοτική αρχή, για να βρεθεί συναινετική λύση και να ξεκινήσουν τα έργα.

Δεν είναι άλλωστε το μοναδικό σημείο όπου οι εργασίες προχώρησαν με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Η δημοσιογραφική αποστολή είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά την κατασκευή τούνελ, με τη βοήθεια τηλεχειριζόμενου μηχανήματος διάτρησης, ενός μίνι μετροπόντικα, για να μη διαταραχθούν οι πηγές του Αλιάκμονα.

Ανάλογη μέθοδος εφαρμόστηκε σε μήκος 1.800 μέτρων στις εκβολές του Αξιού, που ανήκει στο δίκτυο των προστατευόμενων περιοχών NATURA, καθώς και σε άλλους 12 ποταμούς τους οποίους συναντά ο αγωγός.

Διαβάστε όλο το άρθρο στο efsyn.gr

 

 

Σχολιάστε

Η διευθυνση email σας ΔΕΝ θα δημοσιοποιηθεί(ενημερωθείτε για την πολιτική ανάρτησης σχολίων στο fouit.gr απο εδώ) *

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.