Ελλάδα

“Μένουμε περισσότερο στα λόγια στο θέμα του εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος με πολιτιστικά στοιχεία”

Για τη σημασία που έχει η ανάδειξη των πολιτιστικών στοιχείων του κάθε προορισμού και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής τουριστικού μάρκετινγκ του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ), Ευάγγελος Χρήστου. Με αφορμή την ημερίδα  «Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς», που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ο Τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας και το Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΑΤΕΙΘ, ο κ.Χρήστου  επεσήμανε ότι “πρόκειται για ένα κρίσιμο αντικείμενο, που δυστυχώς όμως είναι υποτιμημένο στην Ελλάδα”.

“Ακόμη πατάμε στο γνωστό τρίπτυχο ήλιος, άμμος, θάλασσα, το οποίο βεβαίως είναι και αυτό αναγκαίο αλλά μένουμε περισσότερο στα λόγια στο θέμα του εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος και της δημιουργίας ειδικής προστιθέμενης αξίας” επεσήμανε ο καθηγητής και πρόσθεσε ότι “ο πολιτισμός και ακόμη περισσότερο ο τουρισμός πολιτιστικής κληρονομιάς, μπορεί πραγματικά να προσδώσει στον τουρισμό όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία θα τον βοηθήσουν και θα τον ωθήσουν να γίνει πιο θελκτικός, να εμπλουτιστεί, να μπορέσει να λειτουργήσει και εκτός της καλοκαιρινής σεζόν και βεβαίως να αποφέρει περισσότερα έσοδα”.

“Αυτό που εμείς εξετάζουμε είναι τι μπορεί να γίνει από δω και πέρα, με στόχο να ευαισθητοποιηθούν και να εμπλακούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς του τομέα του τουρισμού με στοχευμένα παραδείγματα και προτάσεις” τόνισε ο κ.Χρήστου.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στην εισήγηση της αρχαιολόγου του υπουργείου Πολιτισμού, Αρχοντίας Πολυζούδη, για την τουριστική κληρονομιά και την πολιτιστική ανάπτυξη στην Ελλάδα, με στόχο τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος. Ο κ. Χρήστου αναφέρθηκε επίσης στην ακαδημαϊκό συνεργάτη του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, Ελένη Μαυραγάνη, η οποία παρουσίασε καινοτόμες στρατηγικές μάρκετινγκ για μουσεία με στόχο την ενσωμάτωσή τους στο ευρύτερο αλλά και στο τοπικό κατά περίπτωση, τουριστικό προϊόν.

Από την πλευρά του, ο Σπύρος Αβδημιώτης, καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, κατεύθυνσης Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων/ Επιχειρήσεων Φιλοξενίας στο ΑΤΕΙΘ, παρουσίασε ως μελέτη περίπτωσης το αριστοτελικό πέμπτο στοιχείο στον δήμο Αριστοτέλη και συγκεκριμένα όλες τις δράσεις και τις ενέργειες που κάνουν για να εμπλουτίσουν το τουριστικό προϊόν της συγκεκριμένης περιοχής, ενώ η αρχαιολόγος του υπουργείου Πολιτισμού, Έφη Ανέστη, παρουσίασε τη μελέτη περίπτωσης πολιτιστικής κληρονομιάς και καλών πρακτικών που αφορούν στον αρχαιολογικό χώρο του θεάτρου της Επιδαύρου.

ΑΠΕ

Back to top button