Οι πατάτες του Καποδίστρια και το άνοιγμα Σχολείων (του Βασίλη Λ. Κωνσταντίνου)

Κατά τα λεγόμενα ,ο Καποδίστριας θέλοντας να διαδώσει την καλλιέργεια πατάτας ,άφησε εκτεθειμένο επίτηδες τον σωρό με δήθεν φύλακες. Γνωρίζοντας την νοοτροπία του Έλληνα ότι το ‘κλεμμένο /παράνομο  είναι πιο γλυκό” ήξερε ότι κάποιοι θα πάνε να κλέψουν. Το ερώτημα είναι γιατί δεν τις μοίραζε; Μα , απλώς, το μοίρασμα δεν θα είχε τόση αξία για τους τότε πολίτες, όσο το κλέψιμο! Αυτός αυτό ήθελε. Να τις κλέψουν!

Μήπως η  κυβέρνηση έκανε κάτι ανάλογο με την υπουργική απόφαση για την λειτουργία των Σχολείων; Είτε σχεδιασμένο είτε τυχαίο έτσι φαίνεται!  Άφησε ανοικτή την δυνατότητα απλά να δηλώνουν οι γονείς των παιδιών ,ότι τα παιδιά ότι δεν θα πάνε στο Σχολείο επειδή τα ίδια ή κάποιο συγγενικό-κοντινό πρόσωπο έχει πρόβλημα με την υγεία του, επειδή  ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Το μέτρο για συνειδητοποιημένους πολίτες είναι σωστότατο. Όπως και το παράδειγμα όμως που προανέφερα  ,ήταν δελεαστικό για τα  παιδιά να χρησιμοποιήσουν αυτό το “παράθυρο” της απόφασης και να μην πάνε σχολείο. Μήπως έτσι λυνόταν αυτόματα το πρόβλημα της συσσώρευσης παιδιών στην τάξη; Μήπως αυτό ήθελε κατά βάθος η κυβέρνηση; Αυτό την βόλευε; Και ανοικτά σχολεία και λίγα παιδιά στις αίθουσες;

Προφανώς κάποια παιδιά έχουν τα ίδια ή οι κοντινοί τους πραγματικό πρόβλημα , μένουν περιορισμένα με σταθερό κύκλο συγγενών -φίλων. Υπάρχουν όμως παιδιά που το θέμα ουδόλως τους απασχολεί! Βγαίνουν κανονικότατα , δεν κρατούν αποστάσεις ,αλληλοσπρώχνονται ,  ακουμπούν το ένα το άλλο με τα χέρια, γενικά δεν κάνουν  καμία ενέργεια που να δηλώνει ότι τους απασχολεί ο κορονοϊός .Κι όμως τα παιδιά αυτά δήλωσαν ότι δεν θα πάνε Σχολείο γιατί έχουν πρόβλημα !!!Τώρα πως γίνεται το πρόβλημα να είναι μόνο στο Σχολείο αυτό κανένας δεν το έχει…. βρει! Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο. Ε δω φαίνεται η αρρωστημένη αντίληψη του εκμεταλλεύομαι μια «τρύπα» της απόφασης για να κάθομαι σπίτι, ενώ επί της ουσίας δεν υπάρχει πρόβλημα. Κοροϊδεύω όμως  το κράτος.

Υπάρχουν λίγα παιδιά που έχουν ένα φουλ πρόγραμμα και χρησιμοποιούν δημιουργικά τον χρόνο τους. Τα άλλα; Που αρκούνται στο κινητό, τάμπλετ, τηλεόραση, διαδίκτυο, παιχνίδια;! Που “έκλεψαν πατάτες” εκμεταλλευόμενοι τη διάταξη του νόμου και χαίρονται ενώ κάνουν αυτό που βολεύει(;) την κυβέρνηση στην ουσία όμως είναι εναντίον του συμφέροντός τους; Αυτά; Τι κερδίζουν που θα μείνουν 5 μήνες μακριά από το Σχολείο; Μακριά από την μάθηση; Τίποτα. Απλά έκαναν αυτό που έχουν μάθει. Την εύκολη βολική λύση. Να “κλέβουν” δοθείσης ευκαιρίας. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι αν  τους αφήσεις αφύλακτους, μόνους  χωρίς επιτήρηση στο διαγώνισμα θα γράψουν όλοι 20! Όλοι. Το ότι δεν το αξίζουν, δεν αυτοαξιολογούνται σωστά ,δεν έχουν μάθει αυτό που πρέπει και έχουν ένα ψεύτικο βαθμό ενώ  σε κάποια άλλη τάξη που δεν «κλέβουν» , θα αδικηθούν τα παιδιά, το τι μας συμφέρει ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα δεν μας απασχολεί καν, αρκεί να κάνουμε την βολική «παρανομία». Από τον Καποδίστρια μέχρι σήμερα η νοοτροπία σ΄ αυτό τον τομέα μάλλον φαίνεται να μην έχει αλλάξει , παραμένει η ίδια. Θέλουμε δουλειά ακόμη να γίνουμε σύγχρονοι συνειδητοποιημένοι πολίτες. Πολύ δουλειά! Και με εκπαιδευτικούς που η συνδικαλιστική τους ηγεσία όταν έκλεισαν τα σχολεία είχαν τον Τσιόδρα θεό, ενώ όταν άνοιξαν  πήραν την θέση του αυτοί σαν να ήταν  ειδικοί λοιμωξιολόγοι  βγάζοντας τον άχρηστο, ενώ χαίρει παγκοσμίου αποδοχής ς, λίγο δύσκολο να το δούμε γρήγορα!