Καστοριά

Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς: Καταγγελία για την τράπεζας θεμάτων και την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Περισσότερα από τα 1.000 κρούσματα μαθητών και 100 εκπαιδευτικών στη ΔΔΕ Καστοριάς είχαν ως αποτέλεσμα να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολικών μονάδων και να χάνονται διδακτικές ώρες

Η Υπουργός παιδείας κ. Κεραμέως σε πρόσφατη συνέντευξη της θεωρεί ότι, επειδή τα σχολεία δεν έχουν κλείσει τη φετινή σχολική χρονιά, η ύλη καλύπτεται επαρκώς, γι’ αυτό και δεν προχωρά σε μείωση της ύλης και κατ’ επέκταση θα εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων στην Α και Β Λυκείου. Γι’ αυτό άλλωστε απέστειλε (σήμερα 17/3) εγκύκλιο για τον συντονισμό της εξεταστέας ύλης στο Λύκειο, όπου αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης ορίζονται οι διδάσκοντες. Όσο αφορά φυσικά στην ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι φανερό ότι εμμένει στην άποψη της ότι έτσι «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια».

Η θέση μας τόσο για την τράπεζα θεμάτων, όσο και για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, είναι εκφρασμένη και συνοψίζεται στα εξής: Η ύπαρξη και η προαιρετική χρήση της τράπεζας θεμάτων αναμφίβολα μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα συνεπικουρεί στο εκπαιδευτικό έργο. Η υποχρεωτική όμως εφαρμογή ακυρώνει τον εκπαιδευτικό και την διδακτική του προσέγγιση, τον τρόπο που εξετάζει τους μαθητές, αφού αυτός στηρίζεται στις ιδιαιτερότητες και το επίπεδο της κάθε τάξης, αυξάνει το άγχος των μαθητών, ευνοεί την αποστήθιση και αυξάνει τη μαθητική διαρροή. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, της οποίας τις τραγικές συνέπειες τις βιώσαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά (16.000 κενές θέσεις στα πανεπιστήμια) αποτελεί ένα ταξικό κόσκινο με μοναδικό στόχο τη μείωση του αριθμού των εισακτέων και τη δρομολόγησή τους προς τα ιδιωτικά κολέγια για όσες οικογένειες μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές των παιδιών τους, αλλά και προς τα Δημόσια ΙΕΚ ή άλλες δομές κατάρτισης.

Ας δούμε όμως πόσο ομαλά κυλάει η φετινή σχολική χρονιά μέχρι τώρα και μέσα σε ποιες συνθήκες οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ολοκληρώσουν την ύλη.

Οι μαθητές εισήλθαν σε μία κατ’ επίφαση κανονικότητα, όσον αφορά τη σχολική λειτουργία, μετά από ενάμισι χρόνο τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού, που είχε τραγικές συνέπειες τόσο στο καθαρά εκπαιδευτικό και γνωστικό αποτέλεσμα, όσο και στον ψυχισμό των μαθητών μας.

Τα περισσότερα από τα 1.000 κρούσματα μαθητών (πάνω 550.000 πανελλαδικά για 0-17 ετών) και 100 εκπαιδευτικών στη ΔΔΕ Καστοριάς για την τρέχουσα σχολική χρονιά είχαν ως αποτέλεσμα να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολικών μονάδων και να χάνονται εκατοντάδες διδακτικές ώρες. Σχολεία που έχουν μετατραπεί σε κέντρα ιχνηλάτησης και αποθήκες self test, μαθητές που πηγαινοέρχονται σε διαγνωστικά κέντρα για rapid test, τμήματα στα οποία απουσιάζει μεγάλος αριθμός μαθητών χωρίς όμως να ικανοποιείται το απαράδεκτο κριτήριο του 50%+1, καραντίνες μαθητών λόγω ενδοοικογενειακού κρούσματος, τηλέφωνα που χτυπούν ασταμάτητα, εκπαιδευτικοί που συσκευάζουν self test (αφού το Υπουργείο χορηγεί συσκευασίες των 5), Διευθυντές και Υπεύθυνοι Covid να τρέχουν πανικόβλητοι είναι οι εικόνες που συνθέτουν την “ομαλή” καθημερινότητα σε ένα σχολείο.

Επιπλέον, το κλείσιμο των σχολικών μονάδων λόγω καιρικών συνθηκών, που οδήγησε σε τηλεκπαίδευση και κατά συνέπεια σε επανάληψη της διδασκαλίας δια ζώσης (στις περισσότερες περιπτώσεις) αλλά και οι πολλές χαμένες διδακτικές ώρες λόγω μεταφοράς της ώρας έναρξης των μαθημάτων των σχολικών μονάδων για 1 ή 2 ώρες, έρχονται απλώς να διογκώσουν το πρόβλημα.

Τέλος, η σημερινή εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας αναφέρει ότι η ύλη θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι την λήξη των μαθημάτων χωρίς ακόμη να έχει γίνει γνωστή η ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους, αλλά και αυτή της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων.

Είναι προφανές ότι οι συνθήκες που επικράτησαν φέτος στα σχολεία δεν συνιστούν σε καμία περίπτωση κανονικότητα και ομαλή λειτουργία γι’ αυτό και απαιτούμε κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής καθώς και αναπροσαρμογή της εξεταστέας ύλης. Κάθε άλλη απόφαση πλήττει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στρέφεται εναντίον του δημόσιου σχολείου και της ίδιας της κοινωνίας.

 

περισσότερα
Back to top button