Δυτική ΜακεδονίαΚοζάνηΠρόσωπα

Γιώργος Βασιλειάδης: Ο κορυφαίος προγνώστης καιρού, ήταν από παιδί αγκαλιά με το θερμόμετρο

Διηγείται την ιστορία του και περιγράφει τη “μοναξιά” της συνεχούς παρατήρησης την οποία έκανε επάγγελμα -Κατόρθωσε να επιμελείται το μοναδικόπεριφερειακό δελτίο καιρού στην Ελλάδα και των ελαχίστων στην Ευρώπη – Εξηγεί τι είναι η πρόγνωση καιρού και μιλάει για το δίκτυο μετεωρολογικών σταθμών που ανέπτυξε στη Δ. Μακεδονία

Κείμενο: Βάσω Σάφη

Το E-PTOLEMEOS.GR παρουσιάζει μια νέα σειρά ηχητικών ντοκιμαντέρ, και σας προσκαλεί να τα εξερευνήσετε. Έρευνες και συνεντεύξεις με πρόσωπα της διπλανής πόρτας που έχουν κάτι διαφορετικό να μας πουν. Αναζητήστε τα podcasts του E-PTOLEMEOS.GR κάθε πρωί του Σαββάτου.

Χορηγός της σειράς είναι η Wattcrop, εταιρεία του Macquarie Green Investment Group. Η Wattcrop προσηλωμένη στις αρχές της αειφορίας, στοχεύει στην βιώσιμη ανάπτυξη για όλους, και επενδύει σε έργα πράσινης ενέργειας.

Ο Προγνώστης Καιρού Γιώργος Βασιλειάδης φιλοξενείται στο 19ο podcast του e-ptolemeos.gr και περιγράφει στον Αντώνη Πουγαρίδη την μοναδική ιστορία του. Πως, δηλαδή, από ένα μικρό παιδί που πάντα κοιτούσε τη φύση, παρατηρούσε τα φυσικά φαινόμενα και τον συνάρπαζε ο καιρός και οι μεταβολές του, κατόρθωσε να είναι επαγγελματίας προγνώστης καιρού, να αναλύει και να αξιολογεί προγνωστικά δεδομένα, για τη Δυτική Μακεδονία, έχοντας μάλιστα το μοναδικό περιφερειακό δελτίο καιρού στη χώρα και ένα εκ των ελαχίστων στην Ευρώπη.

Ένα παιδί κοιτάει …τον καιρό και μετράει θερμοκρασίες!

Η τάση του να ασχολείται με τα φυσικά φαινόμενα, προέκυψε μέσα από μια φυσική αγάπη για τη γεωγραφία και μετουσιώθηκε σε αγάπη για τη φύση και τα φυσικά φαινόμενα. Από πολύ μικρός είχε απορίες για τη φύση, τα φυσικά φαινόμενα, και τη μορφολογία του εδάφους. Από νήπιο άρχισε να έχει ανησυχίες γύρω από τη φύση και όταν απέκτησε το μαθηματικό υπόβαθρο ταξινομούσε τα δεδομένα που άρχισε να συλλέγει, και να παρατηρεί τις διαφορετικές όψεις του καιρού. Του γεννήθηκε το ενδιαφέρον, γιατί ο καιρός αλλάζει. Για πολλά χρόνια ένιωθε ότι ήταν “μόνος” αφού κανένα άλλο παιδί στο σχολείο δεν είχε αντίστοιχες ανησυχίες.

Περιγράφει την απογοήτευσή του όταν διαπίστωσε ότι έπαψε να διδάσκεται γεωγραφία στο σχολείο. Στην ηλικία των δέκα χρόνων, η γεωγραφία τον εξέφραζε πλήρως, και ένιωθε “πάθος” για αυτή, καθώς είναι μια επιστήμη που όπως λέει έχει να κάνει με τη φύση και τον άνθρωπο. Το ενδιαφέρον του για το φυσικό περιβάλλον και τις δυνάμεις που αναπτύσσονται, ανέπτυξε ενδιαφέρον για τη μετεωρολογία. Αν και οι γύρω του τον ειρωνεύονταν, αφού δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την αξία αυτού που έκανε, υπήρχε και κόσμος που το εκτιμούσε και τον ενθάρρυναν με τα καλά τους λόγια, κάνοντάς του ερωτήσεις από όταν ο ίδιος ήταν μικρός.

Παρόλα αυτά, τονίζει ότι μεγάλωσε σε μια εποχή που η πληροφορία δεν ήταν άμεση όπως σήμερα. Έφερε το παράδειγμα απουσίας του βουνού Σινιάτσικο από τους γεωφυσικούς χάρτες, όπως όλοι το ανέφεραν, ενώ σε κάποιους μόνο χάρτες αναφερόταν ως Άσκιο.
Μεγαλώνοντας ηλικιακά, άρχισε να παρατηρεί τα καιρικά φαινόμενα. Η αρχή έγινε μάλλον φυσικά. Τον εξίταρε η ένταση των φαινομένων των χιονοπτώσεων και άρχισε να καταγράφει τις παραμέτρους, τις ελάχιστες και μέγιστες θερμοκρασίας της ημέρας, τις μέρες και ώρες ηλιοφάνειας, πόσο χιόνισε ή έβρεξε κ.ο.κ. Αυτό το έκανε με μεγάλη συνέπεια για επτά χρόνια, καταγράφοντας τι συμβαίνει, έχοντας το θερμόμετρο «αγκαλιά» όπου και να πήγαινε, κάνοντας «πειράματα» με το θερμόμετρο για το πως και κατά πόσο επηρεάζεται η θερμοκρασία. Απορούσε πάντα γιατί ήταν ο καιρός πιο ήπιος στο κέντρο της πόλης και διαφορετικός εκτός κέντρου αλλά και σε οικισμούς της Εορδαίας.

Ο μόνος τρόπος για να λάβει απαντήσεις, ήταν η παρατήρηση, την οποία ξεκίνησε κάνοντας πειράματα, χωρίς να έχει ουσιαστική γνώση και χωρίς να μπορεί να διαβάσει πανεπιστημιακά βιβλία όντας ο ίδιος μαθητής Γυμνασίου. Σε μεγαλύτερη ηλικία 17-18 ετών, μπορούσε να τα εξηγήσει καλύτερα στον εαυτό του.
Από εκεί και πέρα ξεκίνησε τα πρώτα επαγγελματικά του βήματα, κάνοντας…
Συνέχεια στο e-ptolemeos.gr

Back to top button