ΚαστοριάΝεστόριοφωτορεπορτάζ

Δύο αναβάσεις στον Γράμμο: Στην κορυφή του Σούφλικα και στις πηγές του Αλιάκμονα με τον εντυπωσιακό καταρράκτη (σειρά φωτογραφιών – βίντεο)

Τρίτη 7/7/2021 ο καύσωνας πέρασε αλλά η ζέστη παραμένει όποτε μια πεζοπορία στο Γράμμο είναι ότι χρειαζόμαστε για να δροσιστούμε. Αυτή την φορά στόχος μας η κορυφή Σούφλικας με υψόμετρο 2149μ. Πέρυσι σε μια πεζοπορία με τον ΣΟΔΚ δεν καταφέραμε να φτάσουμε στην κορυφή λόγω κακοκαιρίας οπότε είπαμε φέτος να ξαναπροσπαθήσουμε. (Στο λινκ η προηγούμενη προσπάθεια πέρυσι  https://www.youtube.com/watch?v=lmyz3… ) Αυτή τη φορά σημείο εκκίνησης το χωριό Γράμμος. Αφού φτάσαμε στο χωριό περάσαμε τη γέφυρα του Αλιάκμονα και ανεβήκαμε το χωματόδρομο ως την εκκλησία της Αγιάς Παρασκευής. Εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε την πεζοπορία στην πλαγιά , απέναντι από την εκκλησία με ανατολική κατεύθυνση. Αριστερά όπως ανεβαίνουμε έχουμε τη βραχώδη κορυφή Σκάλα 1849μ και δεξια μας την κορυφογραμμή Φαρμάκη – Κιάφας – Περήφανου.

Όταν φτάσουμε στο ψηλότερο σημειο κατηφορίζουμε ελαφρώς και ακολουθούμε τον χωματόδρομο. Αυτός ο χωματόδρομος οδηγεί στα λιβάδια της Στάνης Λάμπρου και μετά στη Αετομηλίτσα. Μετά από λίγη ώρα βλέπουμε μπροστά μας τον Σούφλικα και εντυπωσιακή βραχώδη κορυφογραμμή του, που υψώνεται σαν τοίχος μπροστά και αριστερά μας. Κατεβαίνουμε στο ρέμα το διασχίζουμε και ανεβαίνουμε με κατεύθυνση προς το Σούφλικα. Αποφασίζουμε να ανεβούμε από την δυτική μεριά του, σε σημείο που φαίνεται να έχει εύκολη πρόσβαση και να κινηθούμε κατά μήκος της κορυφογραμμής του μέχρι το ψηλότερο σημείο.

Όταν φτάσαμε πάνω όμως είδαμε ότι η κορυφογραμμή είναι στενή και δύσβατη, ακολουθήσαμε λίγο καποια φυσικά πεζούλια αλλά φτάσαμε σε ακόμα ποιο δύσκολο σημείο που ήθελε τεχνικές αναρρίχησης και γνώσεις που εμείς δεν έχουμε οπότε επιστρέψαμε πίσω ως ένα σημείο. Κινηθήκαμε παράλληλα με την κορυφογραμμή σε χαμηλότερο υψόμετρο και ανεβήκαμε από την ανατολική πλευρά κατευθείαν στο ψηλότερο σημείο. Εκεί συναντήσαμε και ενα αγριόγιδο , γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα.

Η θέα από την κορυφή ήταν απίστευτη. Αυτό το τμήμα του βουνού μου άρεσε πιο πολύ από κάθε άλλο , από την μια οι βραχώδεις σχηματισμοί του Σούφλικα από την άλλη οι μεγάλης κλίσης χορταριασμένες πλαγιές τις Κιάφας με το σκουρόχρωμο χώμα και στη μέση τα λιβάδια της Στάνης Λάμπρου με την εποχιακή λιμνούλα και το ρέμα συνθέτουν ένα σκηνικό απαράμιλλης ομορφιάς. Φύγαμε πιο κουρασμένοι σωματικά αλλά πιο ξεκούραστοι ψυχικά. Γεμίσαμε εικόνες και αναμνήσεις στην συλλογή του μυαλού μας.